Valg av projector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av projector

Jeg er nettopp ferdig med bygging av ny hjemmekino. Mørke vegger og tak. Jeg er i tvil om hvilken projektor jeg skal velge. Det står egentlig mellom Epson TW9100 som går for 16 store på avshop for øyeblikket og HW50 til 24'. Spørsmålet blir da om Sony'en virkelig er verdt 8' mer enn Epson? Er det noen som har synspunkt på det?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel (i min mening) alltids verdt verd det, den er vel stillere i drift og langt tettere piksel struktur sies det (jeg har dog ikke sett epsonen) men det r jo den høye fill raten av piksler som gjør LCOS/SXRD projektorene har over på 'vanlig' LCD.

Tw9100 har vel generelt ligget på 19k ca og hw50 var på samme nivået som hw55 til 27k og hw55 skal vel erstatte hw50 helt så er vel salg av dette lageret som gjør at den er til 24k.

Det er vel uansett ikke tvil om at tw9100 er en god projektor.

Vet ikke om dette er mest for de rimeligere epson projektor men mange finner irisen på disse støyende og litt treg, mens på sony så kan jeg selv si den er helt lydløs og lynrask og jeg kan ikke merke mye til den ved vanlig bruk.

I tillegg har sony Reality creation og motion flow, det er litt individuelt om man liker disse men jeg var selv meget skeptiskt til disse men er nå blitt faktiskt meget glad i disse funskjonene.

Til syvende og sist så er det vel opp til deg om dette er verdt de ekstra pengene.
    Kanskje en par brukere her på forumet bor i nærheten av deg kan gi deg en demo på en av de ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HW50 er en mye bedre projektor enn Epson TW9100, men om den er verdt de ekstra pengene er det din lommebok som bestemmer.

Epson har Superresolution som tilsvarer Sony´s RC, men den fungerer ikke like godt selv om RC også har sine svakheter. Epson sin motionenhancer er like bra som HW50 sin, den er bedre på noe og dårligere på noe annet, men alt i alt er de ganske like der. Du får et mye mer dynamisk og sømløst bilde med HW50 og begge er gode på 3D. Du velger ikke feil med noen av de, men føler du at du har råd er HW50 en del bedre enn TW9100.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen, synes jeg Epsonen er ett godt valg. Den er dritbra. Det er Sonyen også, men 15.900 er ett røverkjøp. Men hvordan er input lagget på den? Egner den seg for gaming?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Input lag mener jeg ligger rundt 65ms, med mindre det er snakk om TW9100W, og bruk av trådløs HDMI. Trådløst har jeg sett målinger helt opp mot 130ms

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Til den prisen, synes jeg Epsonen er ett godt valg. Den er dritbra. Det er Sonyen også, men 15.900 er ett røverkjøp. Men hvordan er input lagget på den? Egner den seg for gaming?
    Som Gorm sier har den relativt høy inputlag, men den funker nok bra til casual gaming. Til seriøs online gaming vil HW50 være mye bedre med under 30 og jeg har til og med lest helt ned i 16ms inputlag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Gorm.
    Så skal du benytte Xbox eller PS4 med projektoren er Sonyen helt klart ett mye bedre valg.

Lignende tråder

1. Hjelp til valg av projector/lerret!
    By OMF in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 12-16-2012, 22:15
  2. valg og tips til projector
    By Stian_86 in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 01-22-2012, 23:33
  3. Hjelp til valg av projector konferanserom
    By corcky in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0