Infocus X1 Og Xbox osv...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 Og Xbox osv...

Det blir jo ikke serlig bra bilde når en kobler en Xbox,Gamecube osv på projektor... Har koblet phono inn på forsterker og phono ut til projektor. Er det noen måte å få bildet til å bli bedre på? Eller er this it lissom?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Infocus X1 Og Xbox osv...

Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Det blir jo ikke serlig bra bilde når en kobler en Xbox,Gamecube osv på projektor... Har koblet phono inn på forsterker og phono ut til projektor. Er det noen måte å få bildet til å bli bedre på? Eller er this it lissom?
    Hvis det er snakk om phonoplugger i hver ende må det være en composit kabel, og da er det begrenset hvor "bra" det kan bli.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har koblet opp projektoren på verste mulige måte, kanskje med unntak av å skjøte sammen kleshengere. :wink:

Her er signaltypene/kabeltypene med beste metode øverst:

DVI (digital video)
    RGBHV (VGA-kabel)
    Komponent progressive scan
    Komponent interlaced/SCART-RGB
    s-video
    kompositt (den du har brukt)

Jeg er ikke sikker på hvilken metode XBOX støtter men den tar vel VGA-kabel?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også greit å si at Komposit er DESIDERT dårligst... Alle de andre er mye bedre..

Mvh

AK

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssn type kabel anbefaler dere å bruke til dvd spilleren da? Bruker nå en helt vanelig svideo kabel. En annen ting, når jeg ser på bildet(ser veldig nøye) så kan jeg se veldig svakt at det er en slaks aura rundt noen ting...litt vanskelig å forklare.. La oss si det er en strek da, og rett ved siden av streken så er det en gjenomsiktig strek. Hva skyldes dette? Er jo mikroskopiskt men et skarpt øye ser det...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan DVD-spiller har du? Vanligvis er den beste løsningen en komponentkabel. Den kabelen har tre koaksiale kabler fordi signalet er delt opp i de samme tre signalene som DVD-filmer er byggd opp av. Hvis DVD-spilleren ikke har komponentutganger er det neste å benytte SCART-RGB, men ikke alle projektorer kan benytte seg av dette signalet, det kan også være vanskelig å skaffe kabel til dette. Deretter kommer S-video (split-video).

Den "auraen" kan skyldes tre ting. Det kan være at DVD-filmene har EE (edge Enhancement). Dette er noe de legger på filmen når den overføres til DVD for å gi inntrykk av økt skarphet men i virkeligheten så sløser de dyrebar oppløsning og ødelegger bildet. Det kan også være atDVD-spilleren eller projektoren din er innstilt fra fabrikken med "sharpness". Sharpness skal alltid stå på "0" hvis du vil unngå å ødelegge bildet. Den tredje muligheten er at kabelen er dårlig. Impedangfeil kan gi en aura rundt detaljer med høy kontrast i bildet, som for eksempel mennesker foran en blå himmel.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være atDVD-spilleren eller projektoren din er innstilt fra fabrikken med "sharpness". Sharpness skal alltid stå på "0" hvis du vil unngå å ødelegge bildet.
    "0"-punktet på skalaen er ofte en smakssak fra fabrikanten, noen bruker ANSI-.standard, noen justerer seg fram til det de syns ser best ut før de setter o-punktet. Bruker du en kalibrerings-DVD kan det hende du finner ut at det egentlige 0-punktet ligger over eller under 0.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå snakker vi om sharpness, Burre - ikke kontrast eller brightness.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder også sharpness.
    Går ikke den an å justere på X1?
    X1 som er utviklet i USA har fabrikkinstillingene på mye mer sharpness enn projektorer som er utviklet i Norge. Rett og slett fordi amerikanerne liker mer sharpness.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic A-160 , en gammel spiller. Vurderer seriøst å skifte til Philips DVD963SA... Den har jo DCDi Fra Feroudja og projektoren jeg har (X1) har jo også teknologi fra Feroudja. Det må vel bli bra. Men fra dvd spillere så er det jo bare mulighet for svideo eller composit kabler. Dem andre som ble nevnt er vel kun ifra data signaler?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svideo eller composit kabler. Dem andre som ble nevnt er vel kun ifra data signaler?
    Nei,
    Både Component og Scart RGB er video signaler.... Mange nyere DVD spillere har begge disse..

Mvh

AK

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min dvd spiller kan jeg tilogmed ha rgbhv via en vga kabel. Dette blir skikkelig bra på x1

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an med VGA kabel fra component utgangene??????
    Har Pioneer DV656A. Ka noen si meg om det går an på min, for projen min har ikke component, men 2 VGA innganger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burre: Du må finne ut om projektoren din takler component på VGA inngangen(e). Jeg vet ihvertfall at det finnes Component -> VGA kabler..

Mvh

AK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •