Lyspærer, den store bløffen!? - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 416
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Når forventet levetid for pæra er oppgitt til 2000 timer, må man skifte den da, eller kan man bruke den til den ryker? Jeg har hørt at den i noen tilfeller kan eksplodere og ødelegge projekoren og det vil jeg jo selvfølgelig ikke.
    Om pære eksploderer etter 300 timer eller etter 3000 timer, antar jeg at den vil gjøre samme skaden uansett. Så dersom en pære har "oppfyllt kravene" om, la oss si 3000 timer, ville jeg vel personlig ha valgt å byttet pæren før den eksploderer. Better safe than sorry! På 3000 timer har en fått valuta for pære-pengene...

Dersom jeg skjønner spørsmålet ditt, så er det du spør om mer konkret: Dersom alt er greit ellers med PJen, vil lampen bare dø ut som en vanlig lyspære, eller vil den uansett eksplodere når den er utbrukt og ergo muligens vil ødelegge resten av PJen?

Det kan jeg også trenge et svar på...;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pæra i min InFocus X1 nærmer seg nå 4000 timer. Litt i tvil hva jeg skal gjøre når den går.. Koster tross alt 3000 kr for en ny pære, og fargehjulet på X1 støyer litt. Noen som vet hvor lang garanti InFocus har på selve pjen?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker ikke helt timetallet, tror det er 300 eller 500timer eller noe rundt der.
    uansett, med nærmere 4000timer kan du bare drite i garanti ihvertfall! :razz:

eller var det på den nye pæra du tenkte kansje?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hificenter.no har utvidet lampegaranti på projektorer som dei selger, bra tiltak

Sitat Opprinnelig postet av hificenter.no
    Som ledende aktør i dette markedet kan vi ikke sitte og se på at bransjen gir garantier som ikke
    overholder de krav som kundene må kunne stille til produktene de handler.
    Sitat Opprinnelig postet av hificenter.no
    Den nye ordningen garanterer lampe i 2 år fra kjøpsdato eller inntil 2000 timer dersom lampen skulle ryke.

Les meir ----> http://www.hificenter.no/text.cfm?id=55&cat=4&sub=4

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se der, ja. DET var en ekte lampegaranti. For selv om dette allerede er rettighet i henhold til kjøpsloven, så gir en garanti en enklere saksgang for forbrukeren.

Way to go, Hifi Center kjeden!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faller pæra inn under kjøpsloven da? Noen som hvilke rettigheter man egentlig har hvis pæra ryker før forventet?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Faller pæra inn under kjøpsloven da? Noen som hvilke rettigheter man egentlig har hvis pæra ryker før forventet?
    Hallo :shock:

Hele denne tråden er jo dedikert akkurat denne problemstillingen. Start fra begynnelsen av denne og du vil nok få noen svar på dette problemet.....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    husker ikke helt timetallet, tror det er 300 eller 500timer eller noe rundt der.
    uansett, med nærmere 4000timer kan du bare drite i garanti ihvertfall! :razz:

eller var det på den nye pæra du tenkte kansje?
    Nei, jeg tenkte garantien på selve PJen - fordi InFocus ikke klarer å levere en X1 som har et kulelager i fargehjulet som varer i 2 år. Jeg hadde min X1 inne til rep for defekt kulelager i fargehjulet etter 10mnd, og fikk etter mange måneder venting en refurbished X1 som de påstod var min med en bedre optisk enhet. Problemet er at denne nå etter 14 mnd også er like ille som den første. Og hvis InFocus kun har 2 års garanti på denne, så har de klart kunststykke å lage en prosjektor som legger inn årene *rett* etter at garantien løper ut.

Det er for dårlig på et produkt til 17.000 kr, og dette mener jeg helt klart er en reklamasjonssak da den optiske enheten er en vesentlig del av konstruksjonen.

Newcomer cstromme sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte du 17.000 norske kroner for en X1???

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hallo :shock:

Hele denne tråden er jo dedikert akkurat denne problemstillingen. Start fra begynnelsen av denne og du vil nok få noen svar på dette problemet.....;-)
    Det er jo genialt gjort av de. Kundemagnet

Dette bør vel også få deres konkurrenter til å revidere deres lampegaranti. Hifi Center Kjeden bør kapre en del kunder med denne garantien.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke verst! Nå hadde det vært fint om InFocus kom med noen mindre bråkete projektorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp hatt en pj inne på reprasjon nå, kjøpte den for ca 1,5 år siden og lampa hadde gått 361 timer. Fikk status defekt lampe og ikke noe garanti. Syntest dette var urimelig og etter litt frem og tilbake, så fikk jeg ny lampe på garanti likevel og pj er nå på tur hjem til meg igjen :smile:

Takker de som har postet i denne tråden siden den har vært til god hjelp, har også vært i kontakt med forbrukerrådet og kan poste svaret jeg fikk av de vis ønskelig :wink:

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat jeg kjenner fikk nå pæra fra viewsonic. Den første pæren eksploderte etter 1600timer og den andre pæren eksploderte etter 600timer elns.. Selvom dette var utenfor garanti så fikk han ny pære etter å ha sendt inn projektor og ventet i flere mnd.. Men ny pære fikk han

Min Benq 6100 har hatt en litt rar pære. Bildet flimret litt før ,men nå har det vært helt bra i lang tid. Kanskje mer stabil spenning fra nettet? Synes dog den er lyssvak (benq 6100 med 1500ansi!). Må ofte skru opp brightness via software evt til +32 som er maksimalt av hva projektoren kan vise.. Vet ikke om det er noe galt ,men hadde da regnet med at en 6100 skulle være for lyssterk og ikke svak.. Men den har gått rundt 1300timer på 1år , 3mnd. Står veldig ofte på i mange timer i slengen.

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

hei "Lampegutta"

hvis dere er kresne på bildekvalitet vs. pris er jo en CRT maskin noe å tenke på.

Jepp, minst 10x så stor og tung, og et mareritt å justere inn.
    hva med 20000:1 i kontrastforhold og opptil 30.000 timers bruk hvis du er snill med den? Viser bilder helt på høyde med Loewe TV'er, bare i 250cm bredde.

Skal vedde på at noen vet om en 3-rørs som "henger og slenger" ett sted, er jo bare å spørre..
    Jeg FIKK en Sony maskin fra 1995 som veier 69kg, ved å spørre, lite brukt. Kjøpspris da var 250.000,- ..nå selvfølgelig bytta ut med en liten nett LCD prj. til 12.000,- En CRT av litt eldre årgang er riktignok ubrukelig i forhold til dagens DLP\LCD når det gjelder visning av "data" bilder. På film og naturtro bilder er saken stikk motsatt.

For meg pr. idag finnes ingen alternativ til bildekvalitet.
    Kan kalle det å bli helbredet bildemessig
    Har forresten en pent brukt Barco til overs hvis noen kjenner åpenbaringen ..

stian

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av StianLarsen
    hei "Lampegutta"

hvis dere er kresne på bildekvalitet vs. pris er jo en CRT maskin noe å tenke på.

Jepp, minst 10x så stor og tung, og et mareritt å justere inn.
    hva med 20000:1 i kontrastforhold og opptil 30.000 timers bruk hvis du er snill med den? Viser bilder helt på høyde med Loewe TV'er, bare i 250cm bredde.

Skal vedde på at noen vet om en 3-rørs som "henger og slenger" ett sted, er jo bare å spørre..
    Jeg FIKK en Sony maskin fra 1995 som veier 69kg, ved å spørre, lite brukt. Kjøpspris da var 250.000,- ..nå selvfølgelig bytta ut med en liten nett LCD prj. til 12.000,- En CRT av litt eldre årgang er riktignok ubrukelig i forhold til dagens DLP\LCD når det gjelder visning av "data" bilder. På film og naturtro bilder er saken stikk motsatt.

For meg pr. idag finnes ingen alternativ til bildekvalitet.
    Kan kalle det å bli helbredet bildemessig
    Har forresten en pent brukt Barco til overs hvis noen kjenner åpenbaringen ..

stian
    Barco type ?
    Mvh

Espen

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD701s

Newcomer Lydklinikken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Hei, er en ulykkelig eier av en projektor, Ask C-80, prototype til C-90, C-100 osv...Kjøpte ny lampe til den i mai mnd. 2005, (kostet meg 4300 kroner) og lampe ryker etter ca 150 timer nå i september/oktober mnd. De gir ingen garanti hos Presentasjonsdata,
    (pærer regnes som forbruksvarer, gir bare 3 mnd. garanti ifølge kjøpsloven) selv om lampetidsbruket viser/er ca. 150 timer.
    Hos dem er det slik at det er 500 timer eller 3 mnd garanti, så glor du lite på film med Ask projektor, (kjøpt andre steder enn hos HiFi klubben, eller hva det nå heter) som gir to års garanti på lampe, (masse ros til dem for det) og lampe ryker før 500 timer er brukt, kobles 3 mnd. garanti inn... Barnslig? Har kjøpt meg en Barco Vision 708 med linjedobler for 3 tusen kroner, ingen innbrenning på rør og gått ca 4000 timer, (Er billig og grei pris det?) Jeg kommer aldri til å ville ha sånn dritt (Ask) inn i huset igjen....

Newcomer Lydklinikken sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil kjøpe en Ask C-80 for en billig penge?

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annonser bør nok legges ut på AVtorget

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy gradvis svakere pære...

Ser at de fleste snakker om pærer som går, pærer som exploderer og om pærer som holder 4000 timer +. Selv har jeg en InFocus 4800 med 440 timer pæretid, som er så lyssvak av jeg må justere brightness til minimum 75% for å se hva som foregår i dagslys-scener! mørke scener er bare grå grøt. Denne forandringen har kommet gradvis. Buker den i dedikert kinorom uten vinduer eller andre lyskilder.

Er jeg alene om dette fenomenet?

Side 20 av 21 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •