Toshiba MT200?? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 247
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom HFK i dag for å spørre spesifikt om dette med pæra. Jeg pratet med selgeren som solgte meg projektoren - og han mente (som meg) at pæra skal dekkes av forsikringa hvis den ryker. Han viste spesifikt til "Normale reparasjonskostnader som følge av slitasje." og mente at pæra skulle dekkes av dette hvis den røk før angitt tid. Han ville ikke skrive noe spesifikt om pæra til meg siden han mente denne burde dekkes av Pluss forsikringa og at de allerede hadde dekket pærebytte for noen kunder.

De skulle visst få besøk av representanter fra forsikringsselskapet i løpet av uka (var på rundreise innom alle HFK butikkene), så han skulle spørre dem spesifikt om dette for å få det avgjort.

Har uansett ikke tenkt å gi meg hvis pæra ryker etter 500 timer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva som er noenlunde levetid på prosjektorer generelt..(umulig å si no for Mt200 ettersom den bare har vært i salg noen måneder)
    Jeg vil jo håpe at hvis den brukes på en snill måte at den kan gi meg glede i et tiår eller så....hvordan er ellers Toshiba kjent for kvalitet og levetid på produktene ?
    Det er akkurat som når man kjøper bil så vet man jo at en mercedes vil holde et par hundretusen kilometer lenger enn en peugot...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pappa hadde en Toshiba som sin første bærbare pc - 486 DX/2 50MHz - den varte helt til batteriet tok kvelden, slokna først for et drøyt år siden. Null problemer med maskina frem til da, så hvis den maskina er representativ for kvaliteten på Toshiba's produkter er det bra nok for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Var innom HFK i dag for å spørre spesifikt om dette med pæra. Jeg pratet med selgeren som solgte meg projektoren - og han mente (som meg) at pæra skal dekkes av forsikringa hvis den ryker. Han viste spesifikt til "Normale reparasjonskostnader som følge av slitasje." og mente at pæra skulle dekkes av dette hvis den røk før angitt tid. Han ville ikke skrive noe spesifikt om pæra til meg siden han mente denne burde dekkes av Pluss forsikringa og at de allerede hadde dekket pærebytte for noen kunder.

De skulle visst få besøk av representanter fra forsikringsselskapet i løpet av uka (var på rundreise innom alle HFK butikkene), så han skulle spørre dem spesifikt om dette for å få det avgjort.

Har uansett ikke tenkt å gi meg hvis pæra ryker etter 500 timer
    Kjempefint hvis du får dette bekreftet skriftelig. Da vil jeg også definitivt kjøpe min neste prosjektor på Hifi-klubben. :wink:

Jeg leste i gjenom vilkårene i pluss-forsikringen og fant kanskje et smutthull for å slippe unna pæreerstatning? :evil:

Forsikringen dekker ikke:
    Tilbehør, forbruksartikler og løsdeler, for eksempel batterier og pick-up nåler.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "forbruksartikler" er garantert et smutthull. resten er jo ting som skal være dekket av forbrukerloven uansett, og forbrukerrådet har vel vært svært kritiske til disse ekstraforsikringene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selgeren som solgte meg projektoren (og forsikringa) sa at han mente at pæra skulle dekkes av denne forsikringa, samt at de hadde dekket pærebytte for kunder tidligere når disse hadde røket før tiden. Han var enig med meg i argumentet om at siden pæra koster 3~4k er den en såpass vesentlig del av projektorens verdi at den ikke kan sammenlignes med f.eks en sikring eller en vanlig lyspære for bruk i boden.

Så hvis HFK nekter å dekke pærebytte hvis den ryker vesentlig før oppgitt levetid (2000t) kommer jeg ikke til å være den som snur i døra med halen mellom bena :evil: Da skal det bli huskestue!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    levetid (2000t)
    Jeg synes å huske at de papirene jeg fikk av hifi-klubben at levetiden var satt på 3000 timer....jeg synes ikke 2000 er så mye.
    Men jeg er ikke sikker på om Mt200 har eco-mode med mindre ansi lumen ....da blir det jo selvsagt bedre levetid....

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000 i eco, 2000 i "bright"...
    Hadde gjort seg med en sånn forsikring viss den virkelig dekker pæra, men eg ville no helst hatt det skriftlig ...

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan lite om prosjektører, men mye om elektronikk.

Uansett vil det aldri kunne bli snakk om noen hurtigkjøling her. Husk for det første på at viftene ikke får kaldere luft enn rommets temperatur, og videre at luft er et relativt dårlig kjølemedium.

Når det gjelder pæren så er det rimelig å anta at produsentene designer sine produkter med maksmal levetid i sikte, og dersom det var mer gunstig å skru av viftene etter en kort periode så hadde de garantert gjort det.

Ut fra denne teorien er det sannsynlig at det smarteste er å la prosjektøren selv bestemme når viftene skal stenges av.
    Nå fant jeg hvor jeg hadde det med å kanskje forlenge levetiden på pæra en smule (se s 8). Bortsett fra at det var fra bittelillebror X1.

Klippet fra http://members.shaw.ca/technut/x1faq/#6.3.7

Øburn-in (lack of)
    powering off - cool down - low noise when off
    "The X1 is designed so you can simply power it off without running the fans. The lamp and the parts around it have no trouble handling the heat. The lamp is actually happier cooling off slowly than quickly (as most really hot things are), and it just means that you need to wait a bit longer before you turn it on again.
    2-3 minutes is pretty much all you need to wait. The lamp needs to be cool enough to successfully re-strike. Lamp life will be slightly degraded each time it does not strike properly."
    Could a firmware upgrade be used to allow people to totally power down the projector via remote?
    "Unfortunately, to do this would require some additional circuitry inside the projector. When we designed the X1, we felt that the cost tradeoff for this feature did not allow it."

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    levetid (2000t)
    Jeg synes å huske at de papirene jeg fikk av hifi-klubben at levetiden var satt på 3000 timer....jeg synes ikke 2000 er så mye.
    Men jeg er ikke sikker på om Mt200 har eco-mode med mindre ansi lumen ....da blir det jo selvsagt bedre levetid....
    Stemmer det - kjører pæra i low modus hele tiden, oppgitt levetid er da 3000t. Pæra bør da uansett vare de 2000 timene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det er noen slags timer på prosjektoren som sier hvor mange timer den har vært bruk ? hvis ikke så må jeg jo skrive logg ,og det virker litt slitsomt....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er både teller for lampetid og total brukstid for projektoren. Siden jeg ikke har byttet lampe enda står begge på vanvittige 8 timer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken erfaringer har dere litt mer drevne MT200 eiere med levetid på pæren ?
    Den har jo ikke vært i salg såå lenge da...så det er nok ikke så mange som har klart å kjøre den 3000 timer enda....
    Vet dere om pæreprisene går nedover med årene ? synes 3900 er litt drøyt...
    noe råd for behandling for at den skal leve lenger ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MT200 har mye til felles med 4805, og hvis det gjenspeiler seg i lampe levetiden også så har du ingen ting å frykte.
    MT200 har en 200 watt lampe som opererer på 160 watt i "low modus". Dette bidrar til særdeles liten "slitasje" på pæren.

Jeg sitter og tester MT200 akkurat nå, og jeg er overrasket over hvor lite omtale denne projektoren har fått. Den fortjener nemlig mye mer omtale, siden den gjør en meget god jobb i hjemmekinoen. Bildebehandlingen er superb, regnbuer er på et minimum (6 segment fargehjul som spinner på 5x), og støy er på et akseptabelt nivå. Fjernkontrollen er litt "jalla", men den fungerer helt greit. Den har et kraftig offset, slik at bildet havner langt ned på veggen ved takmontering.
    Den trenger også ganske lang avstand for å produsere store bilder. Med 3,8 meter fra linse til lerret, får jeg maksimalt 2 meter bredde på bildet. Zoom’en er 1.2x og det er vel ganske normalt. Det ryktes at det sitter Carl Zeiss optikk i den, men det har jeg ikke fått bekreftet enda. Jeg får prøve å skru den fra hverandre for å finne hvem som har levert bildebehandlings chip'en også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    regnbuer er på et minimum (6 segment fargehjul som spinner på 5x), og støy er på et akseptabelt nivå.
    Kommer jo litt an på hvor råka du er det Gorm. Jeg så masse regnbuer på denne på Gladiator, så der forsvant den ut av "aktuell-lista".

Den trenger også ganske lang avstand for å produsere store bilder. Med 3,8 meter fra linse til lerret, får jeg maksimalt 2 meter bredde på bildet.
    Minus nr 2. Med fleksibiliteten til denne er begrenset i forhold til andre, og da spesielt LCD-PJene som 700 og TX100.

Men enig i at den har fått lite omtale i forhold til andre DLP-PJer. Synes selv at denne er sterkt å foretrekke fremfor det jeg har sett av 4805 og H30.......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Jeg får prøve å skru den fra hverandre for å finne hvem som har levert bildebehandlings chip'en også.
    Truevision DCDi chip (kilde: www.loudness-hembio.com)

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hundre prosent enig i alt Hi-Fil skriver høyere opp i tråden! Fjernkontrollen er definitivt jalla, her er Benq 5120 svært mye bedre(bakgrunnsbelysning!!!).
    Max bilde fra 3.8 meter er maks 2 meters bredde.
    Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved ikke å sjekke denne hvis du velger i prisklassen under 12.000,-

Og Anfield: har du sett MT200 vise annet enn Gladiator? Benq 5120 ga familien min en "flott" regnbueopplevelse, dessverre. Men på MT200 er regnbuene nesten helt borte. (Kan se buene en sjelden gang i mellom, da gjerne i forbindelse med subtekster.)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Truevision DCDi chip (kilde: www.loudness-hembio.com)
    I følge Toshiba så skriver de TrueVision® deinterlacing. DCDi er vel et Faroudja begrep? Når jeg søker på TrueVision havner jeg på Pinnacle's hjemmesider.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at gamle videokort dukker opp med TrueVision når man søker gjennom Pinnaclesys' hjemmesider. At TrueVision er en del av Pinnaclesys er isolert sett litt bekymringsverdig. Dessuten så fikk jo linjedobleren dårlig kritikk i siste L&B. Men dette er en forenklet konklusjon.

Hva synes du selv om linjedobleren?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linjedoblinga kunne vært bedre på MT200 ja. Så det spesielt godt på den scena i Finding Nemo hvor det sitter en gjeng pelikaner og ser på en annen pelikan med Merlin og Dory i halsen.

Dette bekymrer meg imidlertid lite da jeg skal kjøpe meg en bedre DVD-spiller uansett. Har lyst på en god spiller med progressivt signal via DVI.

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •