Toshiba MT200?? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 247
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    .....Kommer sannsynligvis til å kjøpe med en slik Pluss forsikring de hadde der også, da denne skulle dekke pæra hvis den røk før oppgitt levetid (3000t), uten forbehold om hvor lenge før (f.eks ved 2900t).
    Du spurte konkret om dette og fikk positivt svar?
    Ja og ja. Jeg kommer til å få dette bekreftet enda en gang når jeg henter projektoren (kommer neste uke) og skriver under på forsikringa.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk også tilbud om denne forsikringen og jeg spurte om den utvidet pæregarantien på noen som helst måte. Nei sa selgern til meg. Nei takk forsikring, sa jeg til selgeren.
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har jeg også fått kjøpt meg en MT200.Første gang jeg skrudde den på var det skikkelig grønnskjær i fargene.Skrudde den av og på igjen og da var den helt fin i fargene.Neste gang jeg skrudde den på skjedde det samme.Men etter det har den vært helt fin.Noen som aner hva dette var,eller har vært borti noe lignende :?:

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....Kommer sannsynligvis til å kjøpe med en slik Pluss forsikring de hadde der også, da denne skulle dekke pæra hvis den røk før oppgitt levetid (3000t), uten forbehold om hvor lenge før (f.eks ved 2900t).
    Ja og ja. Jeg kommer til å få dette bekreftet enda en gang når jeg henter projektoren (kommer neste uke) og skriver under på forsikringa.
    Då fikk eg sikkert den siste dei hadde då

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik
    Endelig har jeg også fått kjøpt meg en MT200.Første gang jeg skrudde den på var det skikkelig grønnskjær i fargene.Skrudde den av og på igjen og da var den helt fin i fargene.Neste gang jeg skrudde den på skjedde det samme.Men etter det har den vært helt fin.Noen som aner hva dette var,eller har vært borti noe lignende :?:
    Viss du bruker component kabel kan det jo være at en av dei er laus? F.eks at rødfargen detter vekk...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thotved
    Då fikk eg sikkert den siste dei hadde då
    Jasså, du som kjøpte den ? Slask :lol: Den eneste de hadde inne var den som var på demorommet. Jeg spurte om jeg kunne få kjøpt den til en rimelig pris, men fikk til svar at det var ikke aktuelt med noe særlig prisavslag (gått ca. 30t). Så da venta jeg heller en uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det som står her stemmer så er det jo en ganske stusselig kasteavstand på den ....80" bilde fra 4 meter liksom....virker ikke så mye....
    http://www.hjemmekino.no/database/pr...x?katalognr=53

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,det stemmer sikkert at komponent kabelen var løs.Har ikke sett noe siden.Var bare engstelig for at det skulle være noe feil med projektoren.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    hvis det som står her stemmer så er det jo en ganske stusselig kasteavstand på den ....80" bilde fra 4 meter liksom....virker ikke så mye....
    Husk at projektoren har relativt lav oppløsning...så et altfor stort bilde er kanskje alltid ønskelig. Har såvidt fått testa ut MT200'en min nå, bildet kunne godt ha vært hårfint større, men 60" bilde er likefullt moro når rommet er på usle 7kvm

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan nå få 100" fra 4,1 m. Jeg har 80" fra 3,3 m. Den har ikke så long throw.
    Jeg irriterer meg nesten alltid over hfc, bmh og hfk som skal vise lavoppløste projektorer med 110-120" stort lerret. Det verste tilfelle jeg har sett er en epson 10H som var satt opp til å vise et 2,30 m bredt bildet med sitteavstand på 4 m. Det var ugly!

Nei da er det bedre å senke størrelsen og få plasmaskjermkvalitet på rundt 80".

Har nå rundet 50 timer med mt200'en min og jeg er strålende fornøyd
    :lol:
    Mvh
    Oddbjørn

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Du kan nå få 100" fra 4,1 m. Jeg har 80" fra 3,3 m. Den har ikke så long throw.
    Jeg irriterer meg nesten alltid over hfc, bmh og hfk som skal vise lavoppløste projektorer med 110-120" stort lerret. Det verste tilfelle jeg har sett er en epson 10H som var satt opp til å vise et 2,30 m bredt bildet med sitteavstand på 4 m. Det var ugly!
    Hehe, det minner meg om min første prosjektor, en Sanyo PLC-100P kjøpt brukt for 18k i 1994. Hadde et 110" stort 4:3 lerret. Oppløsningen på denne var oppgitt til 110.450 piksler pr. panel, noe jeg får til å bli ca. 384x288(!). Kontrasten var hele 100:1 og lysstyrken ikke mye å skryte av. Kanskje 200-300AL. Alikevel hadde jeg mye moro med den

Det som var litt rart var at den faktisk hadde motorisert zoom og fokus, noe som selv ikke mid-end modellene har i dag...

For de nostalgiske kan bruksanvisningen lastes ned her:

http://www.hcinema.de/pdf/bedienungs.../PLC-100PP.pdf

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder den Pluss forsikringa så pratet jeg ikke med selgeren som jeg ordnet kjøpet med. Han som overleverte projektoren hadde jeg ikke hatt noe kontakt med frem til da. Men jeg leste gjennom vilkårene i forsikringen og med mindre de har tenkt å gå tilbake på disse (lite sannsynlig) så SKAL denne forsikringen dekke pærebrudd før oppgitt levetid.

Eksempel (tatt fra Hifiklubbens infosider):

"Forsikringen dekker apparatene som er anført på kvitteringen mot:
    ....
    Normale reparasjonskostnader som følge av slitasje.
    ....
    "

Det er tydeligvis andre som har hatt god erfaring med denne forsikringa og lampebytte, så jeg har ingen grunn til å tro noe annet enn at denne forsikringen var vel investerte penger Men jeg tror nok jeg for sikkerhets skyld skal stikke innom og prate med selgeren "min" for å få dette ned på papir, slik at det ikke er noe tvil hvis situasjonen skulle oppstå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men 60" bilde er likefullt moro når rommet er på usle 7kvm
    Ohh ,stuen min er 22 kvm da...så jeg bør jo satse på 3 ganger så stort bilde som deg da,hvis 60" funket i din stue...da må jeg ha 180" ....Det er 4 meter under taket i stuen min,så hvis jeg fester den helt bakerst(3,5-4 m) og helt øverst bør bildet bli ganske stort.....hvis Keystone korrigeringen klarer å kompensere for den vinkelen det vil bli nødvendig å ha prosjektoren i da......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fire meters avstand bør du ikke gå over 2m bredde. Noe som skulle tilsi ca 90". Jeg sitter 4m unna og har et bildet på 80". Dette funker utmerket. Det høye taket ditt kan skape problemer. Enten må du ha et takfeste som kan senke projektoren din noe voldsomt eller du må feste projektoren din på veggen. Keystone er jo også en mulighet, men jeg ville valgt en av de to andre løsningene.

Mvh
    Oddbjørn

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På fire meters avstand bør du ikke gå over 2m bredde. Noe som skulle tilsi ca 90". Jeg sitter 4m unna og har et bildet på 80". Dette funker utmerket. Det høye taket ditt kan skape problemer. Enten må du ha et takfeste som kan senke projektoren din noe voldsomt eller du må feste projektoren din på veggen. Keystone er jo også en mulighet, men jeg ville valgt en av de to andre løsningene.

Mvh
    Oddbjørn
    Om man er meget plaget av screen-door kan kanskje 2x titteravstad være greit. Jeg får dog ikke mye kinofølelse av et såpass lite bilde. THX-standarden spesifiserer 1.54x som optimalt, noe som gir en lerretsbredde på 260cm. Personlig bruker jeg et 290cm lerret på denne avstanden da jeg liker det ennå større og har prosjektor meg grei oppløsning der screen-door er et minimalt problem.

Personlig ville jeg heller defokusert littegrann for å slippe screen-door enn å gå for et lite lerret.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...
    Det er tydeligvis andre som har hatt god erfaring med denne forsikringa og lampebytte, så jeg har ingen grunn til å tro noe annet enn at denne forsikringen var vel investerte penger Men jeg tror nok jeg for sikkerhets skyld skal stikke innom og prate med selgeren "min" for å få dette ned på papir, slik at det ikke er noe tvil hvis situasjonen skulle oppstå.
    Tenkte på det samme. Kunne du gitt en tilbakemelding på om selgeren går med på å skrive dette ned svart på kvitT? (Send gjerne PM)

Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    Eg og tenkte at kanskje bildet vart litt smått då eg vurderte MT'en, men ta fram målebåndet og sjå på veggen kor stort det er

Jeg fikk også tilbud om denne forsikringen og jeg spurte om den utvidet pæregarantien på noen som helst måte. Nei sa selgern til meg. Nei takk forsikring, sa jeg til selgeren.
    Mvh
    Oddbjørn
    Hvor kjøpte du din MT200? Bergen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kjøpte mt200'n min i Bergen. HFK seff.
    Og jeg spurte spesifikt om pæren.
    Mvh
    Oddbjørn

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bildebredde på 2 meter når linsa på projektoren står 3.90 meter fra lerretet. (Bildebredde målt horisontalt, ikke diagonalt.)
    Så Indy Jones i går kveld - kanonbilde, sitter 4,5 meter unna lerret. Trenger ikke større bilde enn dette. (Ønsker ikke kink i nakken!)
    Knallbra projektor!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får bildebredde på 2 meter når linsa på projektoren står 3.90 meter fra lerretet
    sitter 4,5 meter unna lerret
    2 meter duger bra det....jeg har omtrent 4 meter jeg også fra vegg til vegg,men da prosjektoren skal stå på en hylle er det umulig for meg å sitte lengre bak enn det prosjektoren er...så jeg håper ikke bildet er irriterende stort når jeg sitter 3 meter fra,prosjektoren er 4 meter fra og bildet bli ca 2 meter...... [/quote]

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du vil se litt screendoor hvis du sitter 3 meter unna lerrettet og MT200 er fire meter unna. Men det er ikke nødvendigvis plagsomt. Slik er det i denne prisklassen. Prøv på HiFiklubben eller andre som kan demonstrere for deg.
    Sitteavstand = 2x lerretsbredde er tommelfingerregelen på de rimelige DLP-pjene.

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •