Toshiba MT200?? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 247
    Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lengder og sånn

Har rekna litt på høyder og lengder no med MT200...

Lasta ned et program (http://www.toshiba-doc.com/downloads/VLS.exe) som sier at det kan passe med et lerret med følgende spec:
    bredde: 160
    diagonal: 190
    høgde: 90
    ved kastelende 3.1 meter. Stemmer dette???? Er dette med minimum zoom?

En annen kalkulator (http://www.projectorcentral.com/proj...calculator.cfm) sier at en PE5120 med 3.1 meter kasteavstand gir et bilde mellom 163 og 199 cm. Dette får meg til å lure litt på om kalkulatoren til Toshiba kanskje er feil? Har lest i denne tråden at MT200 skal gi masse mindre bilde enn 5120.. Uff.. Har og lest tidligere i tråden at 3 meter kasteavstand med en MT200 gir mellom 120 og 150 cm bredt bilde... Hva er riktig?

Det siste eg lurer litt på er offset. Har ikkje funne tak i data på dette, men leste tidligere i tråden at 210 cm bredt lerret gir 63 cm offset!? Er det noen med manualen e.l. som kanskje har lyst å legge ut disse dataene?

Høyde fra gulv til tak:240
    -flat stereobenk fra Ikea: 45?
    -fronthøgtalar: 25?
    -lerret:100
    -offset:50?
    =20, dvs. bare 20 cm å gå på...?

Går det an å "tilte" PJ'en litt og korrigere med keystone for å få mindre offset?

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles på jakt etter en service meny på denne. Er det noen som vet noe ?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thotved

Tallene dine ser ut til å stemme. Men det er gjengs oppfatning at keystone ikke skal brukes da det forringer billedkvaliteten. Har ikke prøvd selv. Siden jeg ikke har problemer med offset'en.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: lengder og sånn

Sitat Opprinnelig postet av thotved
    .....Går det an å "tilte" PJ'en litt og korrigere med keystone for å få mindre offset?
    Riktige verdier for 5120 når det gjelder avstand, offset med 200 er ca 37 cm og noe mindre ved 180 bilde.

Noe tilting ca 10 cm flytting av bilde kan du skjule i den sorte maskeringen på lerretet, men prøv å unngå å bruke keystone (forringer billedkvalitetetn).

Støynivået er veldig lavt på 5120 så din oppfattelse er nok riktig, litt lavere enn mt200, men tror ikke det er så mye i forskjell at dette bør vektlegges, hvis du da ikke er ekstremt støyfølsom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig projektoren i hus. Da er jeg nytt medlem av toshiba MT-200 klubben. Jeg har ikke fått montert den enda da jeg mangeler en kabel og lerret ennå. Men jeg har testet rett på vegg med komponent ut fra xbox og det var morro! .

Jeg er ikke 100% på hvordan jeg kommer til å montere den ennå. Kona ville ikke ha den i taket så mulig det blir stativmontert. Og jeg kommer til å bruke xboxen som mediasenter så i første omgang blir det komponent ut fra den via T752 forsterkeren min.

Spørsmålet mitt er vel følgengde og går til dere som har montert denne opp. Hvilken skruestørrelse er det til skruehullene under? kan ikke finne dette i manualen og det hadde vært greitt å vite før jeg tar turen innom Biltema for å hande skruer og evt feste.

Skal prøve å få tatt noen bilder etterhvert og legge ut men nå i første omgang blir det montering! og kalibrering med DVE tiden blir brukt til.

Mvh

Nils Petter Halvorsen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Nilsern. Xbox og stort lerret er bare fantastisk. Spesielt bilspill som Rallisport og Project Gotham. Bare synd Xboxen min nylig døde :cry:

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: støy

Var på hi-fi klubben i Trondheim i dag og så på bla. 5120 og MT200. Er desverre litt råka av regnbuer, så 5120 er så og si utelukket

Har et spm. ang. lydnivå på de to. Fikk et inntrykk av at MT200 bråker bittelitt mer enn 5120, men ble litt "forstyrret" av ei bråkete vifte i taket.. Noen som er uenige i at 5120 er stillere enn MT200?
    Yepp! Jeg har prøvd begge hjemme i stua. Begge støyer behagelig lite! Jeg hører ikke forskjell på dem.
    Men 5120s enorme problem er regnbuer... Synd, for prisen er bra og bildet blir stort fra kort avstand.
    MT200 derimot lager ikke på langt nær så mye regnbue som 5120, knapt nok notisbar både hos meg og madamen. Minuset med MT200 er noe mindre bilde enn 5120 fra samme avstand.
    Men jeg trives svært godt med mitt valg! :wink:
    (Særlig etter at jeg fikk stilt inn min Denon 1910 til å vise 16:9 - Da kom projektoren til sin rett, ja!!)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: støy

Sitat Opprinnelig postet av macca
    Begge støyer behagelig lite! Jeg hører ikke forskjell på dem.
    Ok, bra å vite Hørtes ut som tålbar støy (i motsetning til f.eks. 4805)

Sitat Opprinnelig postet av macca
    Minuset med MT200 er noe mindre bilde enn 5120 fra samme avstand.
    Eg vil få 3.1 meter fra PJ til lerret. Kor stor avstand har du mellom din MT200 og veggen?

Som eg skreiv i en post lit lenger oppe har eg beregna bildet til å bli 160cm bredt med MT200 ved 3.1 meter kastelengde ved minimum zoom.. Men eg har en mistanke om at dette tallet er feil? For i følge mine beregninger vil en 5120 med samme kastelengde gi et bilde som er 163 cm bredt ved minimum zoom?!

Har eg rekna feil eller er det kun snakk om 3cm forskjell??? :?:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge denne siden:
    http://www.hjemmekino.no/database/pr...x?katalognr=53
    vil eg ved 3.1-3.2 meter kastelengde få mellom 60 og 80".. dvs. mellom ca. 150 og 200cm bredt bilde... Og med min sitteavstand på ca. 3.3 meter vil vel dette være innen anb. størrelse? 3.3/1.5 = 165cm bredt..?

Uff.. fikk egentlig en B i matte, men det spørs om det ikkje var litt flaks inne i bildet 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kontrast?

På følgende side:
    http://www.tacp.toshiba.com/televisi...odel=tdp-mt200

er kontrasten oppgitt til 2000:1, men tidligere har eg sett 2500:1 :? Ka som er rett mon tro?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: kontrast?

På følgende side:
    http://www.tacp.toshiba.com/televisi...odel=tdp-mt200

er kontrasten oppgitt til 2000:1, men tidligere har eg sett 2500:1 :? Ka som er rett mon tro?
    Slik er det på 4805 også. Forhandler oppgir der 2200:1, og InFocus selv 2000:1. Har testet MT200 og 4805 og forskjellene er uansett marginale når det gjelder kontrast (og bilde generelt).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba usa oppgir kontrast til 2000:1 og 5x spinn, mens Toshiba europe oppgir kontrast til 2500:1 og 4x spinn. Kan virke som om det er små forskjeller på US og EU modellene?
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til thotved:
    Det ser ut som om mt200 gir 160cm bredde fra 3,1m med MAKS zoom ikke min zoom.
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nilsern
    Spørsmålet mitt er vel følgengde og går til dere som har montert denne opp. Hvilken skruestørrelse er det til skruehullene under? kan ikke finne dette i manualen og det hadde vært greitt å vite før jeg tar turen innom Biltema for å hande skruer og evt feste.
    Gratulerer med prosjektor! Gled deg til du får satt den opp skikkelig og med lerret, bildet vil sannsynligvis bli en god del bedre allerede da og i tillegg kommer kalibrering med DVE (har ikke fått gjort det selv enda). Når det gjelder skruer er det 4mm maskinskruer. (M4, kjøpte 20mm selv, det funka bra.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Og med min sitteavstand på ca. 3.3 meter vil vel dette være innen anb. størrelse? 3.3/1.5 = 165cm bredt..?
    Har selv sitte sitteavstand på 3,2 meter og har bilde på 200 det går meget bra, (vet at jeg har høyere oppløsning, 7800) men hadde samme avstand med 6100/6200/5120 og det var i grense land. Vil vel anbefale enten 180 eller til nød 200, til den avstanden du har og med svga oppløsning.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

storleiken..

Tok fram målebåndet for å se hvor stort 160cm er, og det er jo gigantisk! :lol: I hvert fall sammenlignet med min 12" tv :evil: Har kjøpt ikea-lerret no på 160cm... Passer egentlig perfekt på den veggen eg skal ha lerretet på no.. Er kanskje litt dumt at den ikke er "short-throw" med tanke på fremtiden, men skit og, no gidde eg ikkje å planlegge og spekulere lenger.. I morgen blir det PJ og veggfeste fra clasern

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HFK i Trondheim i dag med leketøyet (PS2) på slep. Var nysgjerrig på hvordan oppløsningen ville påvirke PS2 bildet. Jeg så at det kunne ha vært bedre oppløsning, men fargene var det ingen ting å si på!
    Er det noe jeg er glad i så er det et bilde med friske farger. Har sett et par projektoroppsett hvor det ser ut som bildet er gjemt bak et røykteppe på grunn av dårlig kontrast :?

Selgeren var imponert over hvor bra bildet ble fra PS2'en, men så hadde han aldri brukt noe annet enn standard (kompositt) kabelen heller.

Testa med GT4 prologue og Soul Calibur 2 (for å prøve 480p). Begge deler funket ypperlig. Testet også for moro skyld noen scener fra Saving Private Ryan, med ok resultat. PS2'en ble selvfølgelig slått av en skikkelig dvd-spiller, men bildet er bra nok til at jeg kan leve med det en stund. Ihvertfall frem til jeg får råd til en skikkelig spiller :wink:

Kommer sannsynligvis til å kjøpe med en slik Pluss forsikring de hadde der også, da denne skulle dekke pæra hvis den røk før oppgitt levetid (3000t), uten forbehold om hvor lenge før (f.eks ved 2900t).

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    .....Kommer sannsynligvis til å kjøpe med en slik Pluss forsikring de hadde der også, da denne skulle dekke pæra hvis den røk før oppgitt levetid (3000t), uten forbehold om hvor lenge før (f.eks ved 2900t).
    Du spurte konkret om dette og fikk positivt svar?

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    .....Kommer sannsynligvis til å kjøpe med en slik Pluss forsikring de hadde der også, da denne skulle dekke pæra hvis den røk før oppgitt levetid (3000t), uten forbehold om hvor lenge før (f.eks ved 2900t).
    Du spurte konkret om dette og fikk positivt svar?
    Dette var interessant - hvor mye koster denne forsikringen (spør jeg vel vitende om at dette ikke er prisjakt)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommer an på prisen på projektoren, men for en MT200 koster forsikringen 1500..

http://www.avforum.no/forum/viewtopi...amp;highlight=

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •