Toshiba MT200?? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 247
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Korreksjonene mottatt! Endrer ikke opplevelsene allikevel..... :wink:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oddy
    Når det gjelder s20 projektoren så har jeg sett demo av den og ikke likt det jeg så. Dette er foreldet teknologi! Jeg klarer heller ikke å finnet ut om den har 4x spinn.
    Mvh
    Oddbjørn
    s20 er 2x likt med X1 og 5120 selv om 5120 har 5 segmenter istede for 4 som s20 har. Det vil med andre ord si at S20 er like ille som x1 og 5120 for de som er råka. I tillegg er s20 en 4:3 pj og "bråker" 32 dB i eco!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har tidligere sett 4805 (hos HFCK) og selv på den med 6x fargehjul var jeg plaget. Så hvordan Toshiba skulle klare seg med "kun" 4 x var jeg spent på.
    Fargehjulet går 4x på 4805 også, men den har et 6 segments fargehjul.

Går faktisk å lurer på om jeg skal returnere 4805en pga viftestøy. Skal ned å teste MT200 i morgen, så da får vi se.
    Jeg ser at du vurderer å selge din nyinnkjøpte projektor, og jeg vurderte samme sak en liten stund tilbake. 4805 støyer, og jeg irriterte meg over det til og begynne med, men etter hvert har jeg tilvendt meg "susingen", og jeg merker det sjelden når jeg ser film. I tillegg kan man jo lage en enkel hushbox som tar bort litt av den verste støyen, så jeg ser ikke mørkt på det.

Nå skal jeg ikke prøve å påvirke deg til å beholde en projektor du er misfornøyd med, men det kan hende du føler det samme som meg etter litt mer bruk. Når det gjelder bildekvalitet, så synes jeg 4805 er noe av det absolutt beste i den prisklassen (av de jeg har testet i alle fall).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Har tidligere sett 4805 (hos HFCK) og selv på den med 6x fargehjul var jeg plaget. Så hvordan Toshiba skulle klare seg med "kun" 4 x var jeg spent på.

Går faktisk å lurer på om jeg skal returnere 4805en pga viftestøy. Skal ned å teste MT200 i morgen, så da får vi se.
    Jeg ser at du vurderer å selge din nyinnkjøpte projektor, og jeg vurderte samme sak en liten stund tilbake. 4805 støyer, og jeg irriterte meg over det til og begynne med, men etter hvert har jeg tilvendt meg "susingen", og jeg merker det sjelden når jeg ser film. I tillegg kan man jo lage en enkel hushbox som tar bort litt av den verste støyen, så jeg ser ikke mørkt på det.

Nå skal jeg ikke prøve å påvirke deg til å beholde en projektor du er misfornøyd med, men det kan hende du føler det samme som meg etter litt mer bruk. Når det gjelder bildekvalitet, så synes jeg 4805 er noe av det absolutt beste i den prisklassen (av de jeg har testet i alle fall).

Problemet er bare:

1. Det kan være vanskelig å få en Husbox til å se "pen" ut.
    2. I den prisklassen er den noe av det bedre, men det finnes bedre alternativer dersom en er "råka" av regnbuer. For meg er det en liten "regnbuemaker"
    3. Det er kun de "flinkeste" som klarer å holde ut med noe plagsomt, når en først er blitt misfornøyd med noe....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper

Ja, det kan godt tenkes at jeg venner meg til lyden fra den. Den er jo ikke helt forferdelig. Det går egentlig bra når jeg ser film, men det er når det er helt stille jeg legger litt merke til den.
    Men jeg vet jo ikke helt sikkert om jeg kan venne meg til det, så da kan det være en idé å benytte seg av angreretten.

Ellers er jeg veldig fornøyd med den, den har et toppers bilde.

Har du sett MT200? Synes du den kan måle seg med 4805?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Merkelig. Det virker for meg høl i hue å lage en hjemmekinoprojektor som ikke klarer å gi et normalt stort bilde i en normal stue uten at bildet er nesten på gulvet! Ideelt sett skal jo senterhøyttaleren plasseres i samme høyde som diskant/mellomtone i sidehøyttalerne, og de fleste bruker jo gulvhøyttalere eller høyttalere på stands som sidehøyttalere.

Kanskje de har lagd den med tanke på at du skal holde den på fanget når du ser film? :lol: Skal den stå må den jo ned i 40 cm høyde for at ikke bildet skal gå helt opp i taket hvis du har 210 lerret!

Hvordan har dere som har den løst problemet? Lite lerret?
    Akkurat dette er det som definitivt irriterer meg mest med MT200. Først hadde jeg lerret ned over senterhøyttaleren, men det høres ut som skuespillerne snakket inn i en bøtte. Måtte da godta litt trapesform på bildet, men skal ta av beina på stereobenken og tilte centeren litt oppover så blir det omtrent det samme lydmessig. Da skulle jeg også slippe å ha noe spesielt trapesform på bildet.

MT200 med vertical lens-shift er drømmen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, det kan godt tenkes at jeg venner meg til lyden fra den. Den er jo ikke helt forferdelig. Det går egentlig bra når jeg ser film, men det er når det er helt stille jeg legger litt merke til den.
    Men jeg vet jo ikke helt sikkert om jeg kan venne meg til det, så da kan det være en idé å benytte seg av angreretten.

Ellers er jeg veldig fornøyd med den, den har et toppers bilde.

Har du sett MT200? Synes du den kan måle seg med 4805?
    Synes ikke MT200 står tilbake for 4805 på noen som helst måte bildemessig. Er tilbøylig til å mene at MT200 har bedre bilde (farger og sortnivå) enn 4805 med bra kildemateriale. Bildebehandlingen i 4805 er derimot bedre så hvis man bruker den mye til TV ol. vil 4805 være et bedre valg.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å testet MT200 i dag. Bildemessig er 4805 og den veldig like mener jeg. Lydmessig ligger MT200 langt foran (les: mer stillegående). MT200 er ganske pen også.

En ting jeg la merke til er at MT200 har mer strølys enn 4805. Håper dette bare var fordi den var klistret så nærme taket, og vippet litt oppover pga offseten på den (som er helt på trynet...).

Jeg vurderer jo denne selv, så må må jeg måle om jeg får plass til den under taket (nesten 3m). Lurer litt på Panna AE700 også, men den er jo noe dyrere...

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom HFC og HFK i Trondheim for å kikke på henholdsvis SP4805 og MT200. På HFC hadde de etter min mening alt for stort lerret (240 bredde), noe selgeren var enig i - mangelen på oppløsning ble litt for tydelig. Så kun på The fast and the furious der, så litt regnbuer, men det var hovedsaklig fra tekstingen. Syntes projektoren støyet litt for mye, selv i "low" modus :?

Tok en tur innom Hifiklubben etterpå for å kikke på MT200. Ble positivt overrasket på alle punkter. Her så jeg så godt som ingen regnbuer (testet med kampscenen ved Helms deep i Two Towers, her har jeg sett mye regnbuer tidligere på en ACER PD321). Projektoren var også merkbart stillere enn 4805'en. Lerretet de brukte var litt for stort for projektoren, og de hadde vinklet projektoren bittelitt nedover (den sto på en hylle knehøyde). Bildet gikk et godt stykke opp på veggen - men slik jeg har tenkt å plassere projektoren tror jeg dette kan være en fordel.

Det eneste jeg er usikker på er hvordan den takler PS2 i spilling. Selgeren sa jeg kunne ta med PS2'en nedom en dag for å teste. Burde bli interessant

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har funnet ut om det er mulig å få slått av projektoren helt med fjernkontrollen. Jeg synes det er litt irriterende å måtte famle etter bryteren på baksiden hver gang.

Ja, jeg er litt lat ops:

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går faktisk å lurer på om jeg skal returnere 4805en pga viftestøy. Skal ned å teste MT200 i morgen, så da får vi se

Hm jeg trodde MT200 var samme innmat som Infocus 4805?

Selv så har jeg en MT100 og den er identisk med 4800.

Har alltid trodd at Toshiba og Infocus deler påhverandres fordeler, uten at jeg husker kilden min. Er snart 500 prosjektortimer siden jeg undersøkte når jeg skulle kjøpe.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesund
    Er det noen som har funnet ut om det er mulig å få slått av projektoren helt med fjernkontrollen. Jeg synes det er litt irriterende å måtte famle etter bryteren på baksiden hver gang.

Ja, jeg er litt lat ops:

Du kan motere bryter på veggen eller kabelen.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk tips fra flere på forumet om å ha en egen bryter som kutter strømmen, f.eks. på skjøteledningen. Selv så var jeg så heldig at jeg hadde en lampeuttak opp under taket med egen bryter på veggen.
    Men å bruke bryteren direkte på prosjektoren kan aldri falle meg inn da innstillingen kan forandre seg når den blir berørt.

Og så lar jeg aldri projektoren gå helt kald på viftene etter at jeg har slått av med fjernkontrollen. Venter ca 30m sek og så skrur jeg av manuellt. Har det for meg at jeg forlenger livet på denne måten.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av energyst
    Og så lar jeg aldri projektoren gå helt kald på viftene etter at jeg har slått av med fjernkontrollen. Venter ca 30m sek og så skrur jeg av manuellt. Har det for meg at jeg forlenger livet på denne måten.
    Og denne ideen baserer du på hva????

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør faktisk det samme som energyst. Ikke spør hvorfor, det bare føles riktig

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    energyst skrev:

Og denne ideen baserer du på hva??
    Har noe med et enkelt prinsipp som JEG tror på om å ikke hurtigkjøle varm elektronikk og pære og heller la det kjøle naturlig.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan lite om prosjektører, men mye om elektronikk.

Uansett vil det aldri kunne bli snakk om noen hurtigkjøling her. Husk for det første på at viftene ikke får kaldere luft enn rommets temperatur, og videre at luft er et relativt dårlig kjølemedium.

Når det gjelder pæren så er det rimelig å anta at produsentene designer sine produkter med maksmal levetid i sikte, og dersom det var mer gunstig å skru av viftene etter en kort periode så hadde de garantert gjort det.

Ut fra denne teorien er det sannsynlig at det smarteste er å la prosjektøren selv bestemme når viftene skal stenges av.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info så er pæra god og varm (godt over romtemperatur) selv etter at nedkjølingsperioden er over på min 7800.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er pæra jeg tenker mest på. Kanskje det ikke er så viktig. Men det er noe med den kjølinga. Hører det knepper i kassa når den er slått av og vifta blåser.

Så lenge den har begynt nedkjølingsprossesen (det er jo viktig at varmen ihvertfall ikke stigere hvis slått av for tidlig) så ser jeg ikke noe problemer med at jeg styrer den til å kjøle saktere.

Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy

Var på hi-fi klubben i Trondheim i dag og så på bla. 5120 og MT200. Er desverre litt råka av regnbuer, så 5120 er så og si utelukket

Har et spm. ang. lydnivå på de to. Fikk et inntrykk av at MT200 bråker bittelitt mer enn 5120, men ble litt "forstyrret" av ei bråkete vifte i taket.. Noen som er uenige i at 5120 er stillere enn MT200?

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •