Toshiba MT200?? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 247
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PE5120 er en meget bra pj til prisen som du bør se før du avskriver den på grunn av rengbuer. Alternetivt så må du vel bruke noen tusen til og se på AE700/PE7800.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    PE5120 er en meget bra pj til prisen som du bør se før du avskriver den på grunn av rengbuer. Alternetivt så må du vel bruke noen tusen til og se på AE700/PE7800.
    Har veldig lyst til å bestille PE5120, men har ikke funnet noe sted de har den inne innen oslo/østfold området. Jeg har fått testet en DLP projector, den heter Plus V-807 men har ikke klart å finne ut hvilken hastighet den har på fargehjulet.. Jeg så ganske ofte regnbuer men jeg synes ikke regnbuene var veldig plagsomme. Hadde det ikke vært for at jeg er så redd for regnbuene virker PE5120 som den beste projectoren for meg, lommeboka og rommet mitt. Men vi får vel nesten forsette diskusjonen i 5120 tråden isteden.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du huske at Bidda er Benq-mannen fremfor noen her i landet. Husk at det er ikke Benq alt som glitrer, for å omskrive ordtaket. All ære til Bidda for hans engasjement og hjelp. Men vi skryter gjerne av det vi selv er fornøyd med! :lol:
    Hadde jeg fått mt200 til så vidt over 10 høvdinger, slik du skriver, hadde jeg ikke nølt! Kjøp mt200 istedenfor 5120. 5120 fremkaller regnbuer så mannen med ljåen gliser fornøyd. :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av macca
    Nå må du huske at Bidda er Benq-mannen fremfor noen her i landet. Husk at det er ikke Benq alt som glitrer, for å omskrive ordtaket. All ære til Bidda for hans engasjement og hjelp. Men vi skryter gjerne av det vi selv er fornøyd med! :lol:
    Hadde jeg fått mt200 til så vidt over 10 høvdinger, slik du skriver, hadde jeg ikke nølt! Kjøp mt200 istedenfor 5120. 5120 fremkaller regnbuer så mannen med ljåen gliser fornøyd. :wink:
    Hvis du (macca) nå leser hele spørmålet så ser du at kort kastelengde er påkrevd og derfor er 5120 et bedre valg, vel å merke hvis ikke Bakke er råka.

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått 50 timer på telleren på min MT200..og er meget fornøyd

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hvis du (macca) nå leser hele spørmålet så ser du at kort kastelengde er påkrevd og derfor er 5120 et bedre valg, vel å merke hvis ikke Bakke er råka.
    Har lest hele tråden, Bidda og står på mitt! Klar over at 5120 projiserer større bilde enn mt200 fra lik avstand, men det er vel ikke nødvendigvis slik at "størst mulig" gjelder i alle sammenhenger... :lol:
    5120 er super hvis du ikke er råket av regnbuer, dette har sikkert Bakke observert i 5120 tråden. Sørg for all del å sjekke dette før kjøp. Her er mt200 vesentlig bedre enn 5120! Forøvrig har Toshiba spandert av/på-bryter på mt200, dette mangler på 5120 :!:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......Har lest hele tråden, Bidda og står på mitt! ...Forøvrig har Toshiba spandert av/på-bryter på mt200, dette mangler på 5120 :!:
    Bra, da er vi enige om at vi er uenige :roll: Jeg mener fremdeles at med sitte avstand 4 meter så kan mt200 gi et for lite bilde fra 3 meters kastelengde som Bakke har.

Ellers enig at strømbryter bør være der, men plassen er brukt til komponenttilkobling. Har selv montert bryter på veggen og en kan eventuelt sette på bryter på strømledningen til en kostnad av noen tiere.

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Er det noen som har funnet en servicemeny på denne. Jeg er plaget av "underscan" hvis det er noe som heter det. Det er ikke mye, men det føles litt dumt å ikke bruke alle pikslene.

Bakke

Jeg bruker også maks zoom på min, men ser ikke forskjell på billedkvaliteten. Optikken virker til å være av god kvalitet. Selv om jeg kunne ønsket meg større zoomområde (og lenseshift). Men man kan vel ikke få alt til den prisen.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket litt i brukermanualen, og ifølge den så vil et bilde på 210 cm bredde komme hele 63 cm under linsehøyden ved takmontering. Kan dette virkelig stemme? Det vil jo si at bunnen av lerretet vil bli ca 2 meter under taket, dvs. 40 cm over gulvet ved normal takhøyde! (Da har jeg beregnet at linsa er 10 cm under taket og lerretet har en ramme på 9 cm.) Så hvis du har et normalt plassert anlegg som er 80 cm høyt inkl. senterhøyttaler og vil ha et bilde som er 210 bredt kreves en takhøyde på ca 280?? Det høres jo totalt idiotisk ut! Kan noen som har denne bekrefte/avkrefte dette? Stemmer det er den ihvertfall helt uaktuell for meg.

Til sammenligning har InFocus 4805 en vertikal offset på 32 cm ved 210 lerretsbredde, dvs under halvparten!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offset'en din stemmer
    Mvh
    Oddbjørn

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til samenlikning gir 5120:

180 bilde =33 cm i offset
    200 bilde = 37 cm
    220 bilde = 41 cm

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig. Det virker for meg høl i hue å lage en hjemmekinoprojektor som ikke klarer å gi et normalt stort bilde i en normal stue uten at bildet er nesten på gulvet! Ideelt sett skal jo senterhøyttaleren plasseres i samme høyde som diskant/mellomtone i sidehøyttalerne, og de fleste bruker jo gulvhøyttalere eller høyttalere på stands som sidehøyttalere.

Kanskje de har lagd den med tanke på at du skal holde den på fanget når du ser film? :lol: Skal den stå må den jo ned i 40 cm høyde for at ikke bildet skal gå helt opp i taket hvis du har 210 lerret!

Hvordan har dere som har den løst problemet? Lite lerret?

Ser ut som jeg må gå for en 4805 eller AE700 istedet da...

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min 7800 har jeg tiltet pj'n litt og fått noe trapesform på bilde, men dette betyr mindre da det blir "borte" i den sorte maskeringen på lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min mt200 stående på bordet foran meg og da begynner bildet i underkant av en meter fra gulvet. Jeg har 180 bredde på bildet. Jeg mener også at offset i tabellen er regnet ut ved min zoom. Slik at du kan få litt mindre offset ved maks zoom. Er det noen som har testet dette litt mer inngående som kan svare på det?
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har min stående på gulvet og synes da at bildet kommer i passende høyde med full zoom. MT200 har et ganske stort offset, som kan gi plaseringsproblemer for noen. Stor takhøyde vil nok være en fordel hvis en skal ha bilde over 2 meter bredde ihvertfall. Men på grunn av den begrensede oppløsningen synes ihvertfall jeg at to meter bredt er maks billedstørrelse. Med mindre en sitter fryktelig langt fra lerrettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Er det noen av mt200 eierene som har testet både komponent og dvi inngangene. Jeg bruker komponent og er litt nysjerrig om det er noe å hente?
    Mvh
    Oddbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har sett at hif-klubben også har en toshiba prosjektor som er litt billigere,det være seg Toshiba TDP S20 Dlp-prosjektor. http://www.projectorcentral.com/Tosh...er-reviews.htm
    Jeg har fått helt avsmak på Benq 5120 etter alt det snakket om regnbuer ..men jeg håpet jo også å holde meg under 10 000. Mt200 virker som en bra greie..men denne S20 er jo litt billigere ,er det noen som har kjennskap til denn ? og vet hvordan den taper seg i forhold til Mt200 ?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag tatt turen innom min lokale HFK for å ta denne prosjektoren nærmere i øyensyn. Er egentlig oppsatt på å handle en LCD (Pana 700) i februar, men synes ikke at noe skal være uprøvd. Har testet og funnet ut at jeg er over middels angrepet av "regnbuesyndromet" ogdet var med spenning jeg satte turen syd.

Spilleren var takmontert, og koblet til en Denon 3910. Vi kjørte komponent med en kabel av middels kvalitet. Demorommet har full lyskontroll.

Synes for det første at denne prosjektoren er støysvak. I "low lamp mode" var den omtrent "umulig" å høre under avspilling. Positivt. Dessuten var den utrolig liten der den hang i taket, sammenlignet med eks. BenQ 7800. Filmen som ble brukt var Gladiator. Filmen ble avspilt uten tekst, da jeg av erfaring vet at tekst lett fremprovoserer regnbuer. Har tidligere sett 4805 (hos HFCK) og selv på den med 6x fargehjul var jeg plaget. Så hvordan Toshiba skulle klare seg med "kun" 4 x var jeg spent på.

Desverre meldte regnbuene seg ganske raskt. Jeg ble riktignok ikke "badet" i regnbuer, men de var der titt og ofte. Egentlig ikke overraskende. Ellers synes jeg det er verdt å påpeke at jeg var veldig godt fornøyd med fargene på denne. Naturlig, og ikke overmåte på noe vis. Svært naturlige hudgjengivelse, og sortnivået var bra.

Så dersom jeg (og eventuelt andre) som er plaget med regnbuer på en av de ovvennevnte kan etter min mening glemme BenQ 5120 eksempelvis.

Selgeren påstod at de hadde testet DVI-utgangen på denne PJen mot 3910, men dette gikk de raskt bort fra og tilbake til komponent. DVI-tilkoblet ble bildet etter sigende fullt av "støy", og bildet var merkbart bedre komponent-tilkoblet. Jeg så dette derimot ikke dette selv, så en får ta det for det det er verdt.

Alt i alt synes jeg det er en helt ok PJ til den prisen, men personlig ville jeg (dersom du MÅ ha en DLP) tatt bryet med å sjekke ut 4805. Synes den var mindre plagsom på regnbuer. Dessuten har jo den en Farroudja-chip til å hjelpe seg......

Så, dagens lille prosjektor-test rokket ikke nevneverdig ved mitt valg av favoritt-PJ, men var vel verdt å sjekke ut......

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tidligere sett 4805 (hos HFCK) og selv på den med 6x fargehjul var jeg plaget. Så hvordan Toshiba skulle klare seg med "kun" 4 x var jeg spent på.
    Fargehjulet går 4x på 4805 også, men den har et 6 segments fargehjul.

Går faktisk å lurer på om jeg skal returnere 4805en pga viftestøy. Skal ned å teste MT200 i morgen, så da får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil bare presisere at 4805 også har 4x spinn, mens 5700 har 5x.
    Når det gjelder s20 projektoren så har jeg sett demo av den og ikke likt det jeg så. Dette er foreldet teknologi! Jeg klarer heller ikke å finnet ut om den har 4x spinn.
    Mvh
    Oddbjørn

Side 5 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •