Epson eh-tw3200 eller tw5900/6000 til 2D-bruk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson eh-tw3200 eller tw5900/6000 til 2D-bruk

Skal gå til innkjøp av en ny projektor nå, TW9000 etc er for dyrt med tanke på budsjett så det må jeg utelukke. Ønsker 3lcd pga følsomhet for regnbue.

Fra før har jeg kjennskap til epson emp-tw700, syns den gjorde en grei nok jobb til mitt bruk. Men ønsker ikke noe "dårligere" med tanke på noen av parametrene. Rommet der den skal stå har hvitt gulv og hvitt tak, grå vegger og vinduer som ikke ikke maskeres helt. Kommer til å bruke 2D, er ikke i modus for 3D i hjemmekinoen enda. Hvilken av disse projektorene er da å anbefale?

Og hva slags lerret? Har plass til et 96" lerret

Trådløs HDMI hadde vært det enkleste for å ikke bruke kabler som blir litt skjenerende. (TW6000/61000W) Men kan trekke kabelen ut og langs vegge ute og inn igjen (et strekk på under 10 meter til sammen) Er det problematisk med HDMI-kabel ute med tanke på kulde etc? Vil være under tak og skjermet for vær.

Ser at TW3200 fortsatt selges på netonet til 7990,-

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med TW3200 er lens-shift, og dermed fleksibilitet i forhold til plassering av projektoren. TW5900/6000(W) har fast optikk, altså null fleksibilitet i forhold til plassering

Når det gjelder HDMI-kabel ute, så er det neppe noe problem. Annet enn at du må bore relativt store hull i veggen for å få pluggene gjennom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding. Har mulighet til å plassere projektoren der det måtte passe, så med nøyaktig utregning av takfestets plassering og justerbar arm i høyden burde det være greit å sette projektoren akkurat der den skal være i forhold til lerrettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson eh-tw3200 eller tw5900/6000 til 2D-bruk-dsc_0071-jpg
    Setter inn et ikke altfor ryddig bilde som viser miljøet projektoren skal være i. Lys utenfra (selv om det kan solskjermes men ikke blendes helt) når det ikke er helt mørkt, lyst gulv og tak og grå vegger gjør vel at det ikke vil la seg gjøre å utnytte sortnivå ut over 5900/6100 etc?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil i alle fall anbefala grått lerret her. Feks 92" nedtrekks eller tab yension lerret frå dreamscreen.

Har forøvrig TW6000 i eit lyst rom som kan blendast nesten heilt, og syns det fungerer godt på 92" grått lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo Vis post
    Eg vil i alle fall anbefala grått lerret her. Feks 92" nedtrekks eller tab yension lerret frå dreamscreen.

Har forøvrig TW6000 i eit lyst rom som kan blendast nesten heilt, og syns det fungerer godt på 92" grått lerret.
    Var grått lerret jeg tenkte på jeg også, omtrent i den str du skisserer. Har ikke plass til stort bredere, sittavstand er litt under 4 meter.

Hvordan fungerer 16:9-nedtrekkslerret med tanke på at det må stoppe på eksakt samme plass hver gang? Noen forskjell på hvordan ulike typer lerret klarer dette? eller er det likt over hele linja? Noe 92" nedtrekks grått lerret som er å anbefale til TW6000?

Og hvor måler man eksakt høyde for projektoren siden den ikke har lens-shift? (utregninga skal jeg klare, men tar man utgangspunkt i senter på linsa? eller hvilket eksakt punkt på projektoren må være i nøyaktig samme høyde som toppen av lerret?)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0