Hvor mange plages av regnbuer (2x fargehjul)? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DVDjan har AE300... Du kan jo sende ham en PM, mulig han kan demonstrere den for deg..?

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på hjemmekino messe på Plaza i helgen og fikk tatt en grundig titt på DLP projektorer for første gang. Bl.a. fra InFocus, Optoma og Projection Design (Action!). Det er det verste jeg har sett!

Altså, bildekvalitetet var bra (Action! var overlegen) men det var regnbuer overalt jo! Straks jeg rørte øynene eller det ble litt bevegelse i bildet så blinket det frem store røde, grønne og blå felter overalt på lerretet. Jeg hadde regnet med å kanskje se en og annen liten regnbue i blant, ikke hele tiden! Jeg fikk store problemer med å fokusere på bildet fordi disse feltene blinket frem regelmessig og forandret det jeg så. Det var ikke bare plagsomt, det var fullstendig uholdbart. Mye verre enn de simuleringene jeg hadde sett av regnbuer på forhånd (og de var ille nok). Etter få minutter kjente jeg meg sliten i øynene og svimmel i hodet, og det var utrolig godt å komme seg vekk.

Enten er jeg superfølsom for regnbuer (selv på 4-5x) eller så var disse DLP projektorene satt opp helt feil, men jeg merket ingen andre som kommenterte det (med unntak av en kamerat jeg var der sammen med, men han opplevde det ikke så kraftig som meg). Av de DLP projektorene jeg så på messen var det bare Marantz topp-modellen til 130k som var fullstendig regnbuefri (og hadde et sinnsykt bra bilde!). Hvis det er den prisklassen jeg må opp i for å klare å se på DLP blir det lenge til jeg kan gi slipp på LCD. =)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, bildekvalitetet var bra (Action! var overlegen) men det var regnbuer overalt jo! Straks jeg rørte øynene eller det ble litt bevegelse i bildet så blinket det frem store røde, grønne og blå felter overalt på lerretet.
    utrolig. så ikke noenting jeg, og jeg er vant til å lete etter, og finne slike feil med det samme. Action ville passert enhver kvalitetskontroll glatt, på alle punkter.

Enten er jeg superfølsom for regnbuer (selv på 4-5x)
    det må du være.

var det bare Marantz topp-modellen til 130k som var fullstendig regnbuefri (og hadde et sinnsykt bra bilde!).
    rare greier. jeg kom til akkurat motsatt konklusjon. altså, jeg så ikke regnbuer på den, men austin powers så helt grå og livløs ut, og hadde i tillegg strukturstriper i grå partier. litt støy også.
    begynner å lure om vi har vært på samme messa.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å lure på om de voldsomme regnbuene kan ha noe å gjøre med at jeg bruker kontaktlinser? Det var helt ille ihvertfall. Jeg ble nesten redd.

Syntes du Marantzen var livløs?? Jeg syntes bildet var utrolig detaljert og behagelig jeg. Den scenen han viste i Austin Powers var ment å være kald. Så du Monsters Inc da? Det var da jeg fikk bakoversveis (på en positiv måte). Den filmen ser generelt bra ut men det der minnet om HDTV!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •