Pæretrøbbel på Optoma H56?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pæretrøbbel på Optoma H56?

Slo på projektoren min for 5 min siden. det første jeg så var masse støy i bildet i windows..... :? Ekstra mye hvis jeg scroller opp og ned i i-explorer....
    Pæren har gått 795 timer nå, selve projektoren var ny i jan i år....
    Er dette et tegn på at den synger på siste vers eller er det noe jeg kan gjøre?
    Hadde gledet meg til å se den siste harry potter filmen, men hvis det blir like synlig på film som i windows så blir det ikke lengre noe å glede seg til....
    Prøvde å slå av projektoren for så å slå den på igjen (etter viften hadde kjølt projektoren ned selvfølgelig), uten at det ble bedre...... :cry:
    Noen som har noen tips? Kan det være støv i projektoren???
    Det er som om en mobil tlf forstyrrer signalet hvis dere skjønner hva jeg mener. Til tider "ruller" bildet i svak grad.... spesielt ved mørke farger og scrolling opp og ned i i-explorer.

Har tidligere hatt litt problemer med å få på projektoren (dvs projektoren gikk, men pæren ville ikke starte).......
    Kan dette ha en sammenheng?
    Alle svar mottas med STOR takk!!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å sette på en film nå, men det er jo fullstendig nytteløst....
    Bildet blir helt #€%€#% SÆRLIG ved mørke farger, men det er der uansett........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare en ting å gjøre, send den på service. Har en H56 jeg og som har gått nesten akuratt like mange timer. Fargehjulet begynte å skurre på min og nå er den på service. Bra at de har lang garanti, men det er jo dritt den tiden man er uten...

Forøvrig tviler jeg sterkt på at det har noe med pæra å gjøre. Virker heller som om det er speil eller elektronikk. Har du prøvd noen av de andre inngangene forresten?

Pål

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kunne beskrive litt mer hvordan bildet ser ut? Eller enda bedre, ta et bilde.. :roll:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig....... slo på projektoren nå for å ta bildet av "fenomenet", men nå er alt som det skal.... :?
    Kan det være en dårlig kontakt i dvi kabelen fra htpc'en som gjorde bildet ubrukelig? Hater periodiske feil, føler det er nytteløst å komme til bunns i sånne saker. Det er ihvertfall ikke mye vits i å sende projektoren på service når/hvis det er en periodisk feil i den.

Får prøve å forklare nærmere hvordan det så ut:
    Har dere sett på en tv som har bordantenne? Hvis en mobiltlf ringer i nærheten så begynner bildet å "rulle", skjønner?
    Det kan også sammenlignes med å holde en mobiltlf som ringer opp mot en pcskjerm (crt) da kommer den samme horisontale "rullingen"......
    Med "rulle" mener jeg tynne horisontale streker som beveger seg ovenifra og ned over hele bildet, samt ekstremt mye korning rundt strekene.... strekene kan til tider ligge tett over hverandre eller de kan ligge spredt utover bildet (f.eks: noen øverst noen i midten, eller 30 samlet nede i bildet)

Ble dere klokere av dette? :roll:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv dette:
    1. beveg/"rikle" litt på alle kontakter mens projektoren er på. ser du noe feil, er det i kontaktene eller kablene/kilden.

2. trykk i 2 hjørner på toppdekselet som er på tvers av hverandre.. sånn / og så sånn \ . (sånn passe hardt) Hvis toppdekselet er i berøring med hovedkortet kan det se ut som du beskriver.

-Men du er sikker på at det ikke er en annen kilde til støyet i nærheten? "babysitter", radio, eller annet..?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten samme skjedde meg for en tid tilbake, på min H56. Dette var en periodisk feil. Da viste det seg at det var Hovedkortet i pj'en som var gåent. Dette burde du få på garanti hvis mulig. Det er jo ikke sikkert det er det da, men man kan ikke være sikker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •