BenQW1500 - Avstand 3 meter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQW1500 - Avstand 3 meter

Skal gå til innkjøp av en BenQW1500. Den bruker den såkalte "Shortthrow" teknologien som gjør at den kan blåse opp store bilder på små avstander.
    Jeg har 3,10 meter fra der projektor skal stå og frem til lerretet. Lerettet er 100 tommer. Vet at dette er veldig kort avstand, men i følge Projectorcentral.com
    så skal dette gå. Reccomended seating i følge Projectorcentral er 309 cm - 486 cm. Det vil si at jeg er helt på grensen med 3.10.

Veldig spent på hvordan bilde blir. Noen som har lignende oppsett ? Håper ikke den korte avstanden går mye utover bildekvaliteten.
    Har skråtak i loftstuen så lerretet er nødt til å henge på langsiden.

Takk for alle svar..

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jo det er litt merkelig og kalle denne for 'short throw' om disse kalkulatorene stemmer, men den er jo litt ekstra fleksibel i zoom 100" fra 2.5 m ca.

100" på ca 3m er jo egentlig helt normalt for projektorer nå til dags sony, epson, optoma etc ligger jo også her med tanke på zoom.

Benq har jo denne w1080ST som er reelt short throw og vil lage et 100" bilde med underkant av ca 2 meters kasteavsand.

Sitte avstand blir jo noe annet men mener selv at 3+m på 100" også er helt kurant, noen mener kanskje dette kan bli litt stort, men disse personene kjøper som regel ikke projektorer heller :P
    Jeg sitter selv 2.8m ca fra mitt 90" lerret og 100" skulle ha gått helt greit det og, men dette kommer veldig ann på personlig preferanse og eller hva du bruker projektoren til.

F.eks film,sport og spill (spess pc spill som kan oftere øke FOV) kan man nesten ikke få for stort, store produksjons tv serier alá Game of Thrones f.eks tar heller ikke skade av stort bilde, mens for eksempel trauste situasjons komedier og type prate tv blir ofte da hodene en del for store til og kunne være komfortabelt med så store bilder, men nå bruker man vel heller ikke kinoen til den slags heller.

Største problemet blir vel montering av projektor men du kan vel ordne en hylle eller hjemme snekre et feste ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Det blir nok til at jeg setter den på en hylle, men har faktisk mulighet til å få den opp i taket også. Med tanke på å se på 3D så er det jo bedre desto nærmere man sitter Film og sport også som du nevner.
    Tor det blir bra jeg. Det jeg var litt i tvil om var om det gikk noe utover bildekvaliteten når man blåser opp bilde på kort avstand, men etter det jeg har lest så skal det gå helt fint!

Største problemet mitt blir faktisk å få et lystett rom med tanke på at jeg har skråvinduer på sidene, men skal vel klare å få til en løsning

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har ikke tvil om at dette kommer til og bli bra :-)

Strengt tatt om man kan få til stort nok med vanlig projektor så er vel det anbefalt, men angående akkurat dette bør noen andre svare på, noen som har mer erfaring enn meg :-P

Jeg har selv ca 3m i sitte avstand men har 90" letret og det er absolutt ikke for lite i min mening.
    Jeg har faktiskt reelt sett litt mindre nå siden det nye lerretet er 5-6 cm nærmere projektoren enn det gamle så selv om jeg ikke har bilde en tomme eller to fra kanten så er ikke dette noe jeg bryr meg om under bruk.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W1500 kan ikke stå på en hylle. Da måtte den i tilfellet ligge opp ned, på en hylle plassert helt oppunder taket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •