3D - Nvidia eller BenQ Briller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D - Nvidia eller BenQ Briller?

Skal snart kjøpe en BenQW1500 Prosjektor.. Har funnet brillene på hifiklubben.no http://www.hifiklubben.no/Products/b...briller-49002/
    Projektoren støtter Nvidia Vision 3D og jeg har en mediapc med Nvidia skjermkort som støtter 3D.

Det store spørsmålet er da hvilke briller jeg skal kjøpe! Nvidia sine eller BenQ sine.. Har googlet mye og det er ikke til å bli klok av.. Folk motsier hverandre.

Jeg skal kunne se 3D fra orginale bluray skiver via en blu-ray spiller, men også spille av Bluray ripper mkv (half/half) og fulle ISO Blu-ray 3d filer. Vet at jeg kan spille av ripper via VLC, men da vil det bli skygger og det er jeg ikke særlig interessert i.
    Må derfor bruke enten PowerDVD eller Nvidia 3D Play.

Men vil begge briller fungere eller må jeg ha Nvidia brillene for å bruke Nvidia 3D softwaren? Vil i såfall Nvidia brillene fungere når jeg spiller fra Blu-ray spilleren om ikke den har støtte for Nvidia 3D.

Blir ikke klok på dette Håper noen med peiling kan gi meg et bra svar!

Takk

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fra hk sin side
    BenQs DLP Link synkroniserer brillene og bildet med et usynlig signal i selve bildet.
    Om det da stemmer da at benq sender sync signalet i selve bildet så høres dette meget propritært ut og mest sannsynlig da at kun Benq brillene blir de eneste som vil klare og fungere.

Med mindre dette 'usynlige' signalet bare er standard IR sync men synes hele systemet høres egentlig litt sært ut synes jeg. Spessielt nå som hele bransjen omtrent går mot en RF standard.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •