Ny prosjektor og lerret. Hvilken? 10k til disp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny prosjektor og lerret. Hvilken? 10k til disp.

rommet prosjektoren skal stå i er stuen. den er veldig lys og har 3 vinduer. vinduene har selvfølgelig persienner.
    vegger,tak og gulv er lyst.

Det er ikke til en dedikert hjemmekino, muligens det kommer, men ikke nå.

Lærret ikke ink i de 10k. trenger noen anbefalinger uansett

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er dimensjonene på selve rommet?
    Hvor stort lerret hadde du sett for deg ?
    Hovedsaklig hvor langt unna kan projektoren plasseres lerretet?
    Sitte avstand til lerret?
    Vil den bli stående på en hylle eller henge i taket ?
    Hva blir bruksområdet, AV entusiast film nytelse eller generelt stort er gøy bruk av tv\spill\film etc?

Et entusiast nivå på bildet kan nok ikke opppnås med en lys stue med mye vinduer om man ikke går for et dagslys lerret til rundt 20k, kanskje ikke aktuelt for mange.
    Men som så mye så kommer det litt ann på hvor kresen man ønsker og være også :P
    Dette blir bare generelle synsing før vi vet litt mer om bilde størrelse og potensiell kaste avstand, dog det er jo ikke alt for mye og velge mellom til denne prisen.

Billigste akseptable er vel en benq w1070 http://www.prisjakt.no/product.php?p=1449264 til 7000.
    Denne er DLP basert så om man er sensitiv kan man se regnbue effektene, veldig liten lens-shift egenskap så man må være meget nøye med plassering men dette gjelder vel egentlig for alle projektorer i denne pris kategorien.

Epson har jo også noen alternativer i denne pris gruppa og da tenker jeg hovedsaklig på http://www.prisjakt.no/product.php?p=1494945 eller storebroren http://www.prisjakt.no/product.php?p=1440484

Av disse hadde jeg lent meg mot en av Epsonene som det bedre valget, om det er verdt og gå for 6100 (10k mer i kontrast, men lite utover det) mot 5910 er jeg dog ikke så sikker på.

Hva slags lerret man skal gå for er jo egentlig et like stort spørsmål som projektoren selv og har like mye og si for bilde.

Har du noen kriterier for lerret, siden det er snakk om en stue så går jeg vel utifra at det er snakk om et opprullet kasset lerret, der virker det som det fins to kategorier, nemlig de hyper billige til rundt tusenlappen (manuelle, hvite nedtrekks lerret) og noe litt mer påkostede til 5-6000 kroner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •