Projector - trenger en med disse mulighetene:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projector - trenger en med disse mulighetene:

Hei!

Har bygget hjemmekino, og trenger jo en projector. Den må :

* Kunne henge i tak
    * Ha lens-shift ( siden den ikke kan henge midt på lerret)
    * Kunne vise bilde på ca 130" på rundt 4 meters avstand.

Det siste der viser seg å være vanskelig, har søkt litt rundt, men finner ikke noen som klarer dette.

Noen her inne som vet?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken prisklasse tenker du på? Både Sony og JVC har projektorer som skal oppfylle disse kravene, muligens også flere.

Hvor god lyskontroll du har vil også spille en rolle; f.eks. så har ikke JVC'ene like mye lysstyrke som Sony HW50 og vil nok ikke være optimale på 130" i et lyst rom.

Andre vil nok kunne svare bedre på dette, men tror ikke jeg er helt på jordet her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte max 20.000kr

Har helt totalt mørkt rom om jeg vil, så det går fint med tanke på lysstyrke uansett.

Fant Mitsubischi HC4000 hos soundgarden, den har fått bra kritikker. Eneste den mangler er lens-shift....men kanskje det er lettere å lage en slags mikke-mus løsning i taket enn å finne en med lensshift i tillegg til alt annet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Sony HW30? Den skal jo være ekstremt bra til prisen (rundt 17.000,-). Om du har tid til å vente litt så kommer snart arvtageren til HW50, da kan det være HW50 vil synke i pris og muligens legge seg rundt der HW30 ligger idag. Isåfall tviler jeg på at du finner noen bedre projektor til den prisen!

Hvordan HC4000 er i forhold til HW30/HW50 må noen andre svare på, men har hørt veldig mye bra om Sony'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony HW 30 ser ut til å være bra ja
    Den har alt som hc4000 har, og lensshift i tillegg

Ser avshop.no har denne. Noen andre som har den? Tenker først og fremst butikker der den kan tas med hjem i dag! hehe....ivrig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror HW30 er et mye bedre kjøp enn HC4000, men det er kun utfra hva jeg har lest. Har dessverre ikke prøvd noen av de, men har siklet på HW30/HW50 i lang tid :-)

Vet ikke om noen butikker som fører HW30, men om du bor i nærheten av Oslo så tror jeg avshop har mulighet for henting på Alnabru?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også kanskje stikke hodet innom din lokale hifiklubben,
    Det er godt mulig de kan kanskje få tak i andre modeller enn de har i felles sortiment.

Men jeg vil også anbefale og vente litt, Sony kommer med ny versjon av hw50 neste måned, samt en ny 4k projektor til 85k.
    Så vil absolutt ikke være umulig om hw50 får en hurtig exit pris, eller noen velger og oppgradere og selger sin på brukten.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW8100 er nok et mye bedre valg enn HW30. HW30 har nemlig ikke lysstyrke nok til et 130 tommer lerret.
    Eventuelt kan du vente noen måneder, og håpe at prisen på HW50 "faller".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm: selv ikke i et maskert rom? Jeg har JVC X3 på 138" (100% maskert rom) og syns det funker veldig bra, og har inntrykk av at denne har enda mindre lys enn HW30?

Kan være jeg syns det virker bra fordi jeg ikke vet bedre og vil få en aha-opplevelse med HW50/HW55..

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thali Vis post

Kan være jeg syns det virker bra fordi jeg ikke vet bedre og vil få en aha-opplevelse med HW50/HW55..
    Tror nok det kan være tilfelle. Jeg brukte en benq w5000 på 120" og syns det var bra. Det var først da jeg fikk tw9000 jeg så at benqen kanskje ikke hadde nok lys likevel Det har nok mye å si hva man er vant med.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thali Vis post
    Gorm: selv ikke i et maskert rom? Jeg har JVC X3 på 138" (100% maskert rom) og syns det funker veldig bra, og har inntrykk av at denne har enda mindre lys enn HW30?Kan være jeg syns det virker bra fordi jeg ikke vet bedre og vil få en aha-opplevelse med HW50/HW55..
    X3 har langt høyere lysstyrke enn HW30. En ny HW30 har omtrent samme lysstyrke som X3, sånn rett ut av esken. Men HW30 kjører da full spenning på lampen, mens X3 kjører default i eco-modus. HW50 derimot, har en del mer å gå ;-)

Når det gjelder X3 på 138 tommer, så kan det jo alltids fungere på et hvitt lerret, om du ikke er spesielt opptatt av bildedynamikk
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok opptatt av bildedynamikk, må bare få oppleve det først :-)

Men da tok jeg feil angående lysstyrken til HW30, håper trådstarter fikk med seg det før han evt. løp og kjøpte..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trådstarter er nok en litt for utålmodig sjel er jeg redd......jeg kjøpte Mitsubishi HC4000. Fikk et greit tilbud på soundgarden på denne til ca 11.000kr.
    Jeg måtte da stresse litt med å få den sentrert i forhold til bildet, men det gikk

Kvaliteten på bilde er med mine øyne bra....men ser kanskje at i "utkanten" av bildet er det litt svakere lys enn midt i. Men er alt i alt fornøyd i forhold til pris. Dersom HW50 skulle komme til å falle i pris, så skal jeg ikke se bort i fra at en oppgradering kan skje

Takker for tips i tråden her! Jeg har da lært litt av hvert i prosessen i alle fall

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •