Sony VPL-HW55 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  3
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 131

Tråd: Sony VPL-HW55

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trondheim
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Gratulerer. Tror nok du vil bli overrasket over hvor stor forskjellen på disse projektorene faktisk er.
    Takk!
    Ja håper da endelig det :-)
    Håper også det er du som skal kalibrere, meget fornøyd sist gang ihvertfall :-)
    Klipsch Rc 64, RF82, RS 62, RS 42, onkyo,rotel, epson, dreamscreen,svs

Newcomer jolly sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har i det siste begynt å blinke noe fælt i bildet.
    Det kommer og går men føler i de siste dagene det har blitt litt verre.
    Noe som har erfaringer med dett å vet hva det kan være som er galt.

Mvh frode

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly Vis post
    Min har i det siste begynt å blinke noe fælt i bildet.
    Det kommer og går men føler i de siste dagene det har blitt litt verre.
    Noe som har erfaringer med dett å vet hva det kan være som er galt.

Mvh frode
    Har du lampen på lav spenning?

Min blinker også så fort jeg setter lampen i lav spenning og skal være et kjent problem med typen pærer sony bruker, noe med at de noen ganger ikke tenner på "alle pluggene" når spenningen senkes.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår kalkulatoren riktig når jeg tror at dette skal fungere fint? Har ett mørkt rom uten vinduer jeg skal plassere den i.

Vedlegg 118314

Høyden på projektoren bli ca samme som toppen av lerret. Projektoren er tengt stående på toppen av ei hylle.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Eneste som som er "feil" i vedlegget, er at du har krysset av for 2.35:1. Projektoren har 16:9 format, uansett om filmen du ser måtte være 2.35:1

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Jeg har krysset av for 2:35:1 for å målene på lerretet jeg skal henge opp, tenkte å lage det i filmformat siden jeg stort sett kun skal se på film i kinoen og ikke spille/tv-serier osv.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte det. Men hust å maskere over og under lerretet med noe som absorberer alt lys, som for eksempel sort velour.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg med i klubben, HW55 på vei, tror det skal bli en solid oppgradering fra VW40

lurer på hvor lenge lampene deres har vart, dere som har hatt den en stund? foretrekker low på VW40, antar det samme på denne med nesten dobbel Lm-verdi. holder den oppgitte 5000 timer i low lamp mode? på hvilket timetall begynner man å se at det blir dimmere?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Burre Vis post
    Slenger meg med i klubben, HW55 på vei, tror det skal bli en solid oppgradering fra VW40

lurer på hvor lenge lampene deres har vart, dere som har hatt den en stund? foretrekker low på VW40, antar det samme på denne med nesten dobbel Lm-verdi. holder den oppgitte 5000 timer i low lamp mode? på hvilket timetall begynner man å se at det blir dimmere?
    Wow, det var en sjelden mann å se - velkommen tilbake innom Burre og grattis med ny projektor!!! Når det gjelder lampetid er stort sett Sonyene slik at de dropper mer i starten enn etterhvert. Selv ville jeg nok ikke latt lampa gått mer enn et par tusen timer før skifte, ikke fordi lampa nødvendigvis ikke holder noen tusen timer til, men fordi du henter inn såpass mye lys ved å bytte.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Wow, det var en sjelden mann å se - velkommen tilbake innom Burre og grattis med ny projektor!!! Når det gjelder lampetid er stort sett Sonyene slik at de dropper mer i starten enn etterhvert. Selv ville jeg nok ikke latt lampa gått mer enn et par tusen timer før skifte, ikke fordi lampa nødvendigvis ikke holder noen tusen timer til, men fordi du henter inn såpass mye lys ved å bytte.
    Takk og takk Ser dere har pussa opp her inne

Har hatt 3 lamper i VW40, alle har vel gått oppmot 1800 før bytte, men da vært veldig lyssvake. nå begynner vel VW40 på 900 lm, mens HW55 på 1700, så hadde vært interessant å høre om noen har tatt måling etter en viss tids bruk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Burre

Det er vel ikke uvanlig at lampen dropper rundt 30-40% etter noen hundre timer, og så går det langt "tregere" derfra ut ut mot enden på levetiden. Uansett bør du kunne kjøre øko-modus i 1000-1500 timer, og så heller endre til full spenning etter dette. I motsetning til andre projektorer, endrer HW55 svært lite på fargegjengivelse og fargetemperatur når du veksler mellom øko og normaldrift.
    Det er litt av en oppgradering du kommer til å oppleve når du går fra VW40 til HW55. Gled deg !

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte min HW55 etter ca 550 timer på mitt 100" dnp 08-85 lerret og den målte 22fl etter D65 kalibrering og 08-85 er et 0.8 gain lerret, dette var med lampen i høy spenning. Hvor mye den har droppet vet jeg ikke da dette var min første måling på denne projektoren. Den vil måle ca 16fl i lav spenning på dette lerretet og det er nok til filmtitting i mørket og har du lerret med høyere gain vil du jo få mer lys så den vil holde i lav lampespenning i sikkert 1000++ timer før du må skru opp til høy.

Jeg bruker min til en del TV titting med noe lys på i rommet så derfor bruker jeg min i høy da jeg trenger det ekstra lysutbyttet til det.
    Sist endret av Andreas21; 08-18-2015 kl 09:34
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp flyttet og hang opp min HW55 i nytt tak. Jeg vatret opp projektoren i tak hang opp rammen ønsket høyde, basert på mønster bildet. Det jeg opplever når projektoren henger i vater basert på å vatre bunnen til projektoren er at jeg får en konisk form. Og jeg bruker naturligvis ikke keystone. For å motvirke dette så må jeg tippe projektor opp mot tak samtidig som jeg motvirker med lens shiften nedover. jeg vet ikke nøyaktig hvor mange grader oppover projektoren må peke, men det er nok til at man tydelig ser det på øyemål, for å få rette kanter på bildet. Kanskje fronten tipper et par cm høyere opp en rumpa.

Er dette vanlig for denne modellen ? at den må tippe oppover for gi et rett bilde? Noen som opplever det samme, eller kjenner til dette?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Thomas123
    Høres nøyaktig ut som hva jeg har gjort med med med min så er nok ikke helt uvanlig.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det mest sannsynlig skal være sånn, selv om det virker litt snålt... takk for tilbakemelding.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel være noe at siden vi tak monterer og bruker lens shift til og kaste bildet nedover så blir bildet skutt skjevt ut som vi da "korrigerer" med og vinkle projektoren.
    Altså at toppen av bildet kanskje kommer ut av projektoren noen mm nærmere enn bunnen av bildet, selv om linsen er I vater.
    Det er uansett min teori om saken :P

Det var jo ikke voldsomt mye jeg måtte justere selv, jeg kunne bare se det hos meg når jeg hadde et 16:9 bilde, på vanlig film merket jeg ikke noe.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor viktig er det med luft bak projektor? Står i manualen at den trenger ca 30 cm på alle sider. Jeg har flere meter på sidene, men bak er det ikke så mange cm...

18. Takk ThomasOslo takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2015
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres rart ut om den skal ha 30 cm bak også, flere her inne som har den plassert på hylle på bakvegg? (noe jeg også skal ha)

Noen som kunne målt avstand fra bakerst på projektoren til fremkant av de frambeina på HW55 for meg? Skal lage meg hylle til PJ mens jeg venter på den, og vil ha hyllen så liten som mulig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare noen små luftinntak i bakkant av projektoren, og dette er ikke en del av kjølingen til lampe og engine. Kjøleluften går inn på den ene siden i front, og ut på den andre siden. Med mindre du putter projektoren inn i en kasse, så er det ingen problemer med å sette den helt inn mot bakvegg. Har min stående med bakkant inntil veggen (står på hylle).

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrefs Vis post

Noen som kunne målt avstand fra bakerst på projektoren til fremkant av de frambeina på HW55 for meg? Skal lage meg hylle til PJ mens jeg venter på den, og vil ha hyllen så liten som mulig.

Ca 36 centimeter

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •