Sony VPL-HW55 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  3
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 131

Tråd: Sony VPL-HW55

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er nok et vanlig problem, som lett lar seg løse med ekstern emitter. Den interne blir i svakeste laget på såpass avstand, og spesielt om hjemmekinoen i tillegg er maskert (svak IR refleksjon). Har selv bare drøyt 4 meter kasteavstand, men må ha ekstern emitter pga helmaskert rom. Med ekstern emitter er det derimot null problem, de ytterst få gangene jeg gidder å ta på 3D-briller

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor skal en slik emitter plasseres?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Gorm. Får kjøpe meg en slik Sony emitter. Regner med at den ikke er endret siden HW30? Mange som selger referer til HW 30, men den har samme produktnummer som den de har på AVShop. Og ja, hvor skal den plasseres? Jeg har projektoren i taket og all elektronikk på venstre side bak i rommet.

Tror neppe brillene blir slitt ut. Jeg er nok en 2D mann. Men gøy med 3D av og til.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foran der du sitter. jeg hadde min i taket like ved lerretet når jeg hadde HW30

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foran der jeg sitter? Høres upraktisk ut. Jeg sitter på en sofa bak i rommet med projektoren i taket over hodet. Den innebygde sensoren sitter på siden av projektoren. Kan ikke emitteren festes på projektoren? Eller i verste fall på bakveggen? Liker ikje løse ledninger.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fest den på projektoren, og la den reflektere via lerretet. Det fungerer greit de fleste steder. Har man flere stolrader kan det nok være lurt å plassere den fremme i rommet (montert høyt).

Samme emitter fra HW30 og frem til dagens modeller ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F Vis post
    Fikk min HW55 i går, og har koblet den opp og testet i ca 30 minutter. 3D brillene kobler seg ut, og jeg har ikke fått testet 3D. Ladet begge i løpet av natten og testet 10 minutter før jeg gikk på jobb. Samme problem. De kobler seg ut. Har jeg for langt til lerretet? Ca 5 meter. Projektoren henger rett over hodet mitt, nesten litt bak. Snakket med AVShop og de sa at brillene måtte synces først. Men hvordan skal dette skje? Jeg har jo sett 3D effekten i menyen. Utfordringen er hvis jeg snur hodet litt, så forsvinner den og kommer ikke tilbake.

Vil en Emitter hjelpe?

I bruksanvisningen står det at dersom du har for langt til lerretet så kan dette problemet oppstå. Det oppgis 5 meter. Men det må da være andre som har denne projektoren og har 5 meter til lerretet?

Håper noen kan hjelpe.
    Hei Jeg har HW55 med både de orginaly sony, xpand og ps3 briller som alle funker like bra . jeg har 5-6 meter til lerret. og kan stort sett gå rundt omkring i hele min 50m2 stua og ha kontakt hele tiden. alle brillene jeg har er ir briller og alle funker like bra. jeg har også projektoren omtrent over hodet men det spiller ingen rolle om man sitter litt bak eller forran, i utgangpspunktet synes jeg det er bra dekning på brillene mot projektor. Har du rett eller kurvet lerret?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet hos Alex F er nok at rommet er maskert? Jeg tipper stuen din har lyse flater som reflekterer IR-signalet mye bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm har helt rett. Jeg har matt mørkegrått tak med akustikkplater som er trukket med sort høyttalerstoff. Veggene er også mørkegrå matt farge til 1 meter foran lerretet. Deretter har jeg matt sand farge, samt masse sorte akustikkplater. Ikke mye lys som blir reflektert her, heldigvis, he he. En nytelse for sortnivået men tydeligvis ikke så bra om man skal se 3D. Venter på emitteren som forhåpentligvis skal løse dette. Inntil det så nyter jeg et fantastisk 2D bilde fra en topp projektor, og prikken over ien er at den er kalibrert av kongen selv, he he. Tusen takk Gorm. Og til andre, en slik kalibrering kan anbefales på det sterkeste.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F Vis post
    Gorm har helt rett. Jeg har matt mørkegrått tak med akustikkplater som er trukket med sort høyttalerstoff. Veggene er også mørkegrå matt farge til 1 meter foran lerretet. Deretter har jeg matt sand farge, samt masse sorte akustikkplater. Ikke mye lys som blir reflektert her, heldigvis, he he. En nytelse for sortnivået men tydeligvis ikke så bra om man skal se 3D. Venter på emitteren som forhåpentligvis skal løse dette. Inntil det så nyter jeg et fantastisk 2D bilde fra en topp projektor, og prikken over ien er at den er kalibrert av kongen selv, he he. Tusen takk Gorm. Og til andre, en slik kalibrering kan anbefales på det sterkeste.
    Har Kong Harald begynnt å kalibrere??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Problemet hos Alex F er nok at rommet er maskert? Jeg tipper stuen din har lyse flater som reflekterer IR-signalet mye bedre?
    Bare til info så kan jeg si at HW55 fungerer perfekt med ir-brillene som fulgte med. Vi sitter 3m fra et 84"lerret, rommet er "maskert".

Hos oss er kanonen verdt pengene bare med tanke på 3D. Avatar blir helt fantastisk!

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør jeg feil ?

Når jeg slår på¨min Oppo bdp-103eu vil ikke min HW55 vise menyen til Oppoen , men begyner å blinke med bakrunsbildet og viser hdmi-1 fra og til ?
    Legger jeg en blu-ray i skuffen spiller den av filmen uten problem , men stopper jeg filmen begyner den og tulle igjen ??
    Hadde ikke dette problemet på HW20 .
    Er det noen som vet hva dette kan være ?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres merkelig ut, har du prøvd og resette innstillingene på oppoen ?
    Lukter litt at den kanskje har en feil innstilling i video output kanskje, men BD spilles vel av som det ligger på disken.
    Jeg har i alle ikke slike problemer med min 103D hw50, og det er vel en par her på avforum med både sony projektor og oppo spiller :P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet å koble spilleren til en annen fremviser/TV, for å se om problemet fortsatt er tilstede?

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet hvis jeg sitter på facebook med den. Spiller jeg film fungerer alt fint.

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå funker det
    Har nå prøvd det meste som kunne prøves ut. Oppoen funker alle andre veier, undesøkt alle innstilinger og alt er som det skal...? Det var bare en ting jeg ikke hadde prøvd, en annen hdmi kabel. Kjøpte en 10m hdmi "high speed" til 279.- fra Biltema som erstattet min 10m Dreamscreen og nå funker det

Takker for svar

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. jeg har en 750,- kr kabel fra Soundgarden for å få darbeen til å fungere, (etter en lengre feilsøking på darbee problematikk var svaret at darbee bare fungerer med "dyr" kabel)Før det hadde jeg en 29,- kr kabel og problemene var ikke tilstede...

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke rette stedet å legge det jeg lurer på ut, men jeg prøver for det.
    noen som irriterer meg litt er når jeg se på enten plasma tven min eller sony prosjektoren er såkalt synlig etterslep på objekter mot hvit bakgrunn, tenker feks et nærbilde av en person så ser man konturene av hodet når det beveger seg veldig godt hvis bakgrunnen er hvit/lys. Blir litt mørkere etterslep på en måte.
    hva skyldes dette og er det noe man bare må godta? Legger som sagt merke til dette på tven og også på prosjektoren
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer kyrjens sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Kanskje ikke rette stedet å legge det jeg lurer på ut, men jeg prøver for det.
    noen som irriterer meg litt er når jeg se på enten plasma tven min eller sony prosjektoren er såkalt synlig etterslep på objekter mot hvit bakgrunn, tenker feks et nærbilde av en person så ser man konturene av hodet når det beveger seg veldig godt hvis bakgrunnen er hvit/lys. Blir litt mørkere etterslep på en måte.
    hva skyldes dette og er det noe man bare må godta? Legger som sagt merke til dette på tven og også på prosjektoren

Du kan prøve å justere ned kontrasten litt, kanskje det vil hjelpe.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, er ikke noen ekspert men det har vell ikke noe med kontrasten, skulle jeg tippet så kanskje noe med piksler som gjør det? Prosjektoren er jo kalibrert inn så tror ikke jeg skal stille noe på kontrasten.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •