Sony VPL-HW55 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  3
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 131

Tråd: Sony VPL-HW55

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mesteparten av gårkvelden ble brukt til å få til å spille av SBS 3D filmer også fra PCen, litt mer kluss enn jeg trodde men etter å omsider ha funnet ut at jeg manuelt måtte endre til SBS også på HW55 gikk det bedre (dette var ikke nødvendig fra Oppo'en, da gikk alt automatisk)

Så det helt store inntrykkene har jeg ikke fått enda men første inntrykk er at den virker til å gi mye mer lys enn hva HW20 gjorde og det trengs på såpass stort lerret og at bildet er minst ett hakk og to bedre. 3D tror jeg som jeg trodde på forhånd at ikke er noe for meg, men ungene elsker det

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Mesteparten av gårkvelden ble brukt til å få til å spille av SBS 3D filmer også fra PCen, litt mer kluss enn jeg trodde men etter å omsider ha funnet ut at jeg manuelt måtte endre til SBS også på HW55 gikk det bedre (dette var ikke nødvendig fra Oppo'en, da gikk alt automatisk)

Så det helt store inntrykkene har jeg ikke fått enda men første inntrykk er at den virker til å gi mye mer lys enn hva HW20 gjorde og det trengs på såpass stort lerret og at bildet er minst ett hakk og to bedre. 3D tror jeg som jeg trodde på forhånd at ikke er noe for meg, men ungene elsker det
    Kjører du den på lydtransparent lerret ? Eller vanlig ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip Vis post
    Kjører du den på lydtransparent lerret ? Eller vanlig ?
    lydtransparent Dreamscreen V3

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du tar feil, jeg og ungene dine har rett, 3D er flott.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grubler litt over hva 3D briller jeg skal kjøpe og kom over noen utenlandkse tråder hvor de skryter av Sony PS3 i kombinasjon med HW50. De er så billige at jeg blir skeptisk($20-25), noen har vært borti de?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grubler litt over hva 3D briller jeg skal kjøpe og kom over noen utenlandkse tråder hvor de skryter av Sony PS3 i kombinasjon med HW50. De er så billige at jeg blir skeptisk($20-25), noen har vært borti de?
    Synes egentlig det er vell så merkelig at 3d briller ellers skal være så forbanna dyre
    Har vurdert disse sjøl, som 'gjeste' briller om jeg får ut fingern og testa 3d engang :P

PS: de er IR, så om du bruker RF emitter så vil de vel ikke fungere i det hele tatt.
    Sist endret av TorTorden; 01-06-2014 kl 15:48
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt noen slike nå så får vi se om de fungerer, får bare håpe e-bay selger er til å stole på da jeg ikke fikk bestilt via Amazon

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst på projektor med bra 3D, er denne bra nok? Er 3D i ekte 1920x1080? Hva er forskjell på 3D på denne og HW50?
    Og hvordan er disse i forhold til f.eks Epson EH-TW9100, usikker på hvilke alternativer som er her i prisklassen opp til 26k.
    Sist endret av eosteric; 01-07-2014 kl 10:10

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjell på HW50 og HW55 er vell relativt liten så vidt jeg forstår.

Jeg er fortsatt ingen stor fan av 3D men etter å ha sett litt på Art Of Flight i 3D nå innrømmer jeg at det er litt kult, dog i begrensede doser om gangen Men for at det skal være gøy med 3D må en ha stor skjerm og mørkt rom, synes rett og slett mitt lerret som er over 3m bredt blir i minste laget og mine mørke grå vegger blir i lyseste laget for 3D. Har for øvrig hatt noen demoer av Oculus Rift og først med slike får en virkelig sykt rå 3D effekt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med ekstremt stor skjerm og mørkt rom.... jeg så 3D på en TV hos Hi-Fi Klubben, tror det var en 84" LG, dette så veldig bra ut og var i et opplyst, lyst rom. Og størrelsen som sagt kun 84. Mener du det vil bli dårligere på projektorer som HW50/55?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre den tven var en 4k tv så ville jeg tro hw50/hw55 var minst like god eller hakket bedre.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Sony PS3 3D briller omsider i hus og de fungerer finfint mot HW55, umiddelbart ikke noe billedmessig forskjell fra de orginale og kanskje også hakket bedre å ha på. Så absolutt ett greit alternativ med tanke på prisen på de i USA

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Sony VPL-HW55-glasses_3d_heading-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal kjøpe meg min første projektor, etter det jeg har lest her inne og andre plasser virker det som et sikkert valg med denne Sony HW55. Er litt usikker på dette med avstand til lerret.
    Hos meg blir det 4,9m fra lerret til bakvegg, vil jeg da kunne ha lerret på 100"-106"? Håper det og takker for svar.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av claget Vis post
    Jeg skal kjøpe meg min første projektor, etter det jeg har lest her inne og andre plasser virker det som et sikkert valg med denne Sony HW55. Er litt usikker på dette med avstand til lerret.
    Hos meg blir det 4,9m fra lerret til bakvegg, vil jeg da kunne ha lerret på 100"-106"? Håper det og takker for svar.
    Jeg tror 4,9 blir for lite zoom for 100", men det kan akkurat gå for 106".

Fra manual: L (maximum) = 47.0644 × SS – 42.3308

Dvs. 100" => 4664mm, 106" => 4946mm. Mao L=4900m krever lerret >= 105".

Merk da at enkelte lerret, som f.eks. DreamScreen rammelerret gjerne er noe mindre enn oppgitt. Mitt 106" lerret er mer i størrelsesorden 104".

PS! avshop har avslutningssalg på HW50 til en meget hyggelig pris. Det er relativt små forskjeller på HW50 og HW55.

*edit* Overså at du skriver fra lerret til bakvegg. Selve HW55 er 47cm og må stå 5-10cm-ish fra bakkant (manual sier 30cm, men det er få som gjør det). Da kortes jo kasteavstanden ned minst 52cm for å være moderat. Da er kasteavstanden redusert til 4380mm som burde gå bra med et lerret over 94".
    Sist endret av Midas; 02-24-2014 kl 22:03
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 4.7m fra bakvegg til lerret og har 100" nå og hadde før 106" før og det gikk bra med HW50/55.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2014
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott,takk. Da må jeg vurdere HW50 og. Er det mulig å se forskjell på bildet mellom 50 og 55, eller er det bare målbart?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott,takk. Da må jeg vurdere HW50 og. Er det mulig å se forskjell på bildet mellom 50 og 55, eller er det bare målbart?
    Igen forskjell på HW50 og 55, tviler på at det er målbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Haugesund
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå selv akkurat kommet i HW55 klubben etter å ha fått pakke fra avshop Dette er min første prosjektor og jeg må si at jeg er imponert. Det er sykt rått og bra bilde på den ! Fra nå så vil film få en enda større verdi !

Har nå også sett denne Matallica konserten i 3D, det var awesome ! Anbefales !
    http://www.imdb.com/title/tt2172935/

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiltredes..
    http://avforum.no/forum/showthread.p...nserten/page36

Må bla litt nedover...
    Sist endret av Rotja; 09-19-2014 kl 22:55

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min HW55 i går, og har koblet den opp og testet i ca 30 minutter. 3D brillene kobler seg ut, og jeg har ikke fått testet 3D. Ladet begge i løpet av natten og testet 10 minutter før jeg gikk på jobb. Samme problem. De kobler seg ut. Har jeg for langt til lerretet? Ca 5 meter. Projektoren henger rett over hodet mitt, nesten litt bak. Snakket med AVShop og de sa at brillene måtte synces først. Men hvordan skal dette skje? Jeg har jo sett 3D effekten i menyen. Utfordringen er hvis jeg snur hodet litt, så forsvinner den og kommer ikke tilbake.

Vil en Emitter hjelpe?

I bruksanvisningen står det at dersom du har for langt til lerretet så kan dette problemet oppstå. Det oppgis 5 meter. Men det må da være andre som har denne projektoren og har 5 meter til lerretet?

Håper noen kan hjelpe.

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •