Sony VPL-HW55 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  3
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 131

Tråd: Sony VPL-HW55

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sony VPL-HW55-sony-hw55-10-jpg
    Plugge inn alt for så å starte opp projektoren. Tro meg når jeg sier at det er godt den blinker litt med noen lys i front når den slår seg på, ellers er det umulig å si om den har slått seg på før bilde kommer fram på lerretet. Så stille er den. Må helt fram til maskinen og legge øret inntil for å høre litt sus fra den. Imponerende stille.

Dessverre er det lite som er motorisert på denne. Alt må stilles inn ved å vri på linse og et par jul oppå toppen av projektoren, for å tilpasse bildet til lerretet. Det inkluderer zoom og fokus. Men det er alikavel lett å flytte bilde horisontalt og vertikalt for å tilpasses lerretet.
    3D bilde som tegnes opp ved hjelp av RF signaler og mine 3D briller fra JVC er imponerende morsomme fra filmen "Despicable Me2".
    Utover dette har jeg ikke prøvd så mye ennå. Ikke rart. Fikk PJ i går og nå kom jeg fra nattevakt. Kan komme med mer etter vært. Om noen skulle være interessert. Dette er jo uansett svært så subjektivt.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Sony VPL-HW55-sony-hw55-10-jpg  

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett denne..
    Sony VPL-HW55-hobbit-2-jpg
    fantastisk skarpt bilde også i 3D,
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Sony VPL-HW55-hobbit-2-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever at jeg ikke får bildet til å passe helt i rammen på min hw55. Det jeg synes er mest merkelig er at bildet buer litt oppover, jeg har laget en illustrasjon som litt overdrevet med dog vi snakker om om en god cm eller to som bildet buer opp i midt i nedre kant og tilsvarende i høyre hjørne. Skyldes det at projektoren ikke henger helt rett, eller er det optikken som bare er slik når man bruker linse skift? jeg hadde tidligere en benq w10000 den fikk jeg bildet til å passe på millimeteren helt rett på ramme lerrete. Noen som har opplevd det samme eller vet hva som er trikset for å få bildet rett. Jeg har foreløpig løst det ved å kjøre god overscan på rammen, men det burde vel være mulig å få bildet til å bli litt mer rektangulært.

Sony VPL-HW55-sony-hw55-gif

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du mulighet for å justere på keystone?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matt Vis post
    Har du mulighet for å justere på keystone?
    Jo, men det vil jeg jo ikke. Den står i alle fall på 0 og projektoren står mer eller mindre i vater. jeg skjønner bare i ikke helt hva som skaper den bue effekten. selv om jeg har løst det med litt overscan på rammen, så er det jo synlig på linjere ting i bildet.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være lerretet som ikke er helt i vater iforhold til projektor og det skal ikke mye til her for og gi en slik effekt og de kan være lokale.

Nå kjenner jeg jo ikke til rommet ditt, men mine gammle vegger er direkte komiske. Satte opp en hylle på tvers en gang og det var nesten 1 tomme glippe i midten av veggen på en rett planke.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min HW 50 har el lite snev av det samme, nedre kant buer ørlite opp i midten. Tror jeg har lest at det er normalt på denne projektoren. Gorm kan sikkert gi et mer utfyllende svar.
    Uansett så er det viktig å holde seg langt vekk fra keystone. Det vil absolutt ikke gjøre bildet bedre. Da er det mye bedre å bare maskere bort den lille buen i bunnen av bildet.

Du bør også sjekke at projektoren står absolutt vannrett. Den skal ikke vinkles på noen måte, og må stå 90 grader på lerret. Sjekk også at lerret henger 100 prosent loddrett. En annen ting er at jo nærmere lerret projektoren står desto mer vil linsen "forvrenge" bildet. Når projektoren er montert lengre fra lerretet vil midten av linsen brukes, og det vil påvirke bildegeometrien mindre.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det samme på min HW-50, dog ingenting jeg tenker på eller ser når film avspilles.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg postet bilde av hvordan min HW50 treffer lerretet her: http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1968892

Jeg bruker absolutt maksimal zoom og lensshift.

Et annet spørsmål er jo hvorvidt lerretrammen er 100% rett. Jeg kontrollmålte med industrilaser og kom fram til at selve rammelerretet ikke er 100.0% rett og i 90 graders vinkel.

Men jeg legger ikke merke med noe av dette når jeg ser film, så dette er mest en akademisk øvelse (for min del).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å kjøpe en HW55 og ønsker i så fall 4 stk 3D briller, det følger vell med 2 stk så jeg trenger 2 ekstra. Er de orginale Sony IR brillene kurrante eller bør jeg kjøpe Xpand eller noe annet istedet? Er det normalt problem med IR slik at jeg uansett bør kjøpe RF?

Kan en samtidig bruke f.eks. 2 stk Sony IR briller og 2 stk Xpand RF via ekstern emitter?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at tilkobling av ekstern emitter deaktiverer den interne. Gjør i alle fall det med ekstern IR-emitter. Har dog ikke testet dette med ekstern RF-emitter, så er ikke 100% sikker

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte dessverre opp med en å måtte kjøpe en ukallibrert HW55, lurte derfor på om noen har noen gode innspill på "startverdier" som gir OK bilde?

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal til å bestille HW55, sammen med et 330cm Screen Excellence Craftsman 4K - lydtransparent lerret. (Jeg kommer nok bare til å bruke 300 cm bredde av det) er det noen som kan bekrefte at dette går greit , at ikke bildet blir for svakt ? Får "godkjent" med grønt på lysstyrke på projectorcentral.com men lurer på hvordan det blir sammen med AT-lerrete siden mange skriver at du mister endel lysstyrke på dette ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HW20 i dag på ca samme størrelse lerret (2.35) og det går "greit" men ikke veldig bra. Håper det og blir ett par hakk bedre når jeg får koblet opp HW55 senere i dag men vet ikke Skal også sies at det er ett Dreamscreen V3 lerret og ditt er nok ett par hakk bedre på alle måter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick Vis post
    Tenker å kjøpe en HW55 og ønsker i så fall 4 stk 3D briller, det følger vell med 2 stk så jeg trenger 2 ekstra. Er de orginale Sony IR brillene kurrante eller bør jeg kjøpe Xpand eller noe annet istedet? Er det normalt problem med IR slik at jeg uansett bør kjøpe RF?

Kan en samtidig bruke f.eks. 2 stk Sony IR briller og 2 stk Xpand RF via ekstern emitter?
    Hvorfor kan du ikke heller kjøre 2stk Xpand IR ? Det gjorde jeg, funker som snus på HW55

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte dessverre opp med en å måtte kjøpe en u kalibrert HW55, lurte derfor på om noen har noen gode innspill på "startverdier" som gir OK bilde?
    Det er ikke noe dessverre det hehe en god PJ allikevel
    setting Reference
    brightness 50 (dette må man kontrollere med testdisk)
    contrast 88 (dette må man kontrolere med testdisk) Men dette hindrer at du får white crush
    Fargerom D65 Rec 709
    Lampe spenning High
    reality creation : resolution på 0-4, noise reduction 20-30
    Contrast enhancer på low dette etter smak og behag, men blir noe bedre dynamikk I lyse sener og møreke.
    Motion på lav, selv om man får noe småfeil her og der, men så lite at det er vært å ha dette på. (Smak og begag)
    På hdmi sett begge på limited.
    Sist endret av didrik nilsen; 01-03-2014 kl 22:28

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas123 Vis post
    Hvorfor kan du ikke heller kjøre 2stk Xpand IR ? Det gjorde jeg, funker som snus på HW55
    Sier ikke at det ikke er aktuelt men har bare forstått det slik at RF er å anbefale framfor IR, får teste litt hvordan det fungerer med de orginale først før jeg tar noe valg. Er Xpand brillene å foretrekke framfor de org Sony dersom jeg likevell kjøper IR?

Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Det er ikke noe dessverre det hehe en god PJ allikevel
    Dessverre var selvsagt kun ment på det at den ikke var kalibrert men slik ble det denne gang da ett gavekort var med på finansieringa

Takk for tips til innstillinger, skal prøves ut litt senere!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at det ikke er aktuelt men har bare forstått det slik at RF er å anbefale framfor IR, får teste litt hvordan det fungerer med de orginale først før jeg tar noe valg. Er Xpand brillene å foretrekke framfor de org Sony dersom jeg likevell kjøper IR?

Dessverre var selvsagt kun ment på det at den ikke var kalibrert men slik ble det denne gang da ett gavekort var med på finansieringa

Takk for tips til innstillinger, skal prøves ut litt senere!
    Jeg fant til slutt ut at på min HW55 var det bedre med Sony sine egne IR briller framfor JVC sine RF. Det kan selvsagt komme av at RF senderen til JVC ikke var helt kompatibel med Sony PJ, men senderen passet veldig godt til Sony sin egen kabel. Det ble 3D bilder av det. Men i ettertid mye crosstalk viste det seg. I tillegg er det mulig at den er kalibrert mot nettopp disse brillene. Lysstyrken etter å ha fått kalibrert bildet i 3D viste seg å være veldig bra på samtlige 3D filmer. Den siste JVC PJ min var ikke 3D kalibrert og ble kanskje noe mørk i noen 3D scener. Etter sjekk med HW55 viste deg seg at denne er meget bedre på dette området.

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HW20 i dag på ca samme størrelse lerret (2.35) og det går "greit" men ikke veldig bra. Håper det og blir ett par hakk bedre når jeg får koblet opp HW55 senere i dag men vet ikke Skal også sies at det er ett Dreamscreen V3 lerret og ditt er nok ett par hakk bedre på alle måter.
    Du får komme med en tilbakmelding, hvordan det ble etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av det jeg klarte å lese meg til har RF brillene bedre dekning og batteri tid, men jeg hadde overhode ingen problemer med dekning på IR hverken med Sony sine orginale eller Xpand sine briller.

Når det gjelder hvilke som er best av Sony sine originale og Xpand sine 105 IR så er det lite som skiller, Sony sine har mer skjerming rundt brillene og er litt mykere og ha på, mens Xpand brillene er mye lettere. Jeg prøvde en del frem og tilbake med brillene for å se om jeg kunne merke noen forskjell på bilde på dem jeg klarte ikke å se noen konkret forskjell. Det er så å si ingen cross talk på hverken xpand sine eller de originale. Jeg likte å bruke Xpand brillene best, men det kan være en ren tilfeldighet.

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •