Sony VPL-VW500ES - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 275
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Feil skjer vel på alt av elektronikk, uavhengig av pris. Så lenge forhandlern fikser det, så er det vel ikke noen big deal?

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tottla Vis post
    WTF......Var ute en liten tur.....Kom tilbake og det var striper i bildet??? Har kuttet og testet kilder men ser dessverre ut som det er Projectoren.....Noen som har sett dette før....Er det dette man får for 80K??? :-( Anyone!!!
    legger ved ett bilde!! :-( Vedlegg 109825
    Her er det bare en ting å gjøre som AK sier kontakte forhandler. Paneldriveren har tatt kvelden.
    Har IKKE hørt om slike tilfeller på Sony PJ.
    Sist endret av didrik nilsen; 02-02-2014 kl 18:04

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt nye VW500 rett ut av esken, eller var det et annet merke ;-)
    Sist endret av Gorm; 02-02-2014 kl 18:46

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Helt nye W500 rett ut av esken, eller var det et annet merke ;-)
    Du har helt rett Gorm ser litt dårlig uten briller. Den jeg snakket om var en JVC X700.
    Så dette er ikke noe jeg har sett på en Sony PJ før . Litt kjapp i avtrekkeren der ja.
    Hehe

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er den bestilt! Galskap å bruke så mye penger, men man lever vell bare en gang.
    blir min første prosjektor så jeg er fersk her, har derfor bestilt den ferdig kalibrert. Men er det noe jeg må stille på når jeg skal ta den i bruk? Eller det bare å plug and play film?
    fint vis noen slenger ut noen tips.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en kalibrert enhet er det bare plug-and-play, så lenge kalibreringen er lagt inn på bildemodusen som heter Cinema Film 1. Hver gang en Sony projektor detekterer en ny kilde (oppdateringshastighet og oppløsning) defaulter den nemlig til Cinema Film 1.

Det du selvsagt må gjøre, er å justere lens-shift, zoom og fokus når du monterer projektoren.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Endelig er den bestilt! Galskap å bruke så mye penger, men man lever vell bare en gang.
    blir min første prosjektor så jeg er fersk her, har derfor bestilt den ferdig kalibrert. Men er det noe jeg må stille på når jeg skal ta den i bruk? Eller det bare å plug and play film?
    Når du får deg en slik rå PJ er det ikke noe å lure på hør på det Gorm sier,
    ellers er det bare å si grattis og enjoy 😎

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med flott projektor!

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den i hus, har fått prøvd litt. Sliter med å få til zoom og lens slik at bilde treffer ordentlig på lerrete, satser på at en tlf til Gorm hjelper på dette i morgen vis det passer. Må sjekke at hyllen er i vater osv...først.
    prosjektoren har ingen problem med størrelsen på lerrete jaffal, utrulig lyssterk og sterke farger.
    med en så god prosjektor hva bør oppoen være innstilt på????
    jeg har satt den på 1080p og darbee innstillt på hi-def og 30prosent
    er vell best at prosjektoren selv skalerer opp til 4k og ikke oppoen
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for guds-skyld, la projektoren gjøre oppskaleringen. Oppoens prosessering er bare crap i forhold til projektorens oppskalering. Null prosessering i Oppoen er best, og sett gjerne ut-signalet til component 4.2.2
    Darbee fungerer bra, men hold den på et moderat nivå (under 40), da Reality Creation også booster intrascene-kontrasten. Kan fort blir litt "smør på flesk".

Bare å ringe angående plassering :-)

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Darbee sammenlignet med RC på en slik modell som dette? Jeg regner med at RC er VW500 er bedre enn VW50/55.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RC er i hovedsak oppskalering på VW500, mens det i hovedsak er sharpness på HW50/55. Det er grunnen til at du får så mye edge enhancement med RC på HW50/55. RC Resolution bør settes nær minimum (eller RC off) på HW50/55, mens den absolutt tåler litt kraftigere bruk på VW500 og VW1000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld ble det Gravity i 3D på lerretet. Og det er første film jeg virkelig har blitt imponert over 3D bildet på denne projektoren.
    Virkelig en høydare når det gjelder bilde. Har før blitt litt skuffet over til dels mye crosstalk og lite lys, (på Hobbiten feks).
    Men dette var bare gøy.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tors Vis post
    I kveld ble det Gravity i 3D på lerretet. Og det er første film jeg virkelig har blitt imponert over 3D bildet på denne projektoren.
    Virkelig en høydare når det gjelder bilde. Har før blitt litt skuffet over til dels mye crosstalk og lite lys, (på Hobbiten feks).
    Men dette var bare gøy.
    Hvis du så mye crosstalk på Hobbiten vil jeg tro du har fått et mandagsprodukt, da denne er helt crosstalk fri på VW1000. Har lest at noen av de tidlige VW500 har hatt store crosstalk problemer, testet ikke 3D da jeg hadde VW500 inne for test.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan opplyse hva som er minste kasteavstand for denne projektoren til disse to 1:2.35 lerretene:

125"
    136"

Anyone?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fra manualen

Sony VPL-VW500ES-vw500-jpg

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle helst vært hjemme idag og ikke på jobb!!
    fikk som sagt sett litt film igår, og da transformer 3. Noene av scenene utendørs med blå himmel og sand i bakgrunnen så var det en del korn/støy i bildet. Er det bare filmen som er slik eller er det prosjektor/lerret som forårsaker dette?
    kjerringe var selvfølgelig raskt frempå og klaget litt på dette!en så dyr prosjektor osv...........bla bla bla.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle helst vært hjemme idag og ikke på jobb!!
    fikk som sagt sett litt film igår, og da transformer 3. Noene av scenene utendørs med blå himmel og sand i bakgrunnen så var det en del korn/støy i bildet. Er det bare filmen som er slik eller er det prosjektor/lerret som forårsaker dette?
    kjerringe var selvfølgelig raskt frempå og klaget litt på dette!en så dyr prosjektor osv...........bla bla bla.
    Det er filmgrain som skal være der, Transformers 3 er filmet på gamlemåten med filmrull og det er en naturlig del av filmen (kan sef rettes på) og Michael Bay vil at det skal være der. Bakdelen med en så skarp projektor som VW500 er at det syns litt bedre.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått fiklet litt mer nå og tror jeg har funnet årsaken til at bilde er ørlite skjevt oppe og nede skyldes at hyllen er ca4mm ute av vater på tvers så dette skal jeg klare å ordne.
    men det jeg ikke forstår er at bilde treffer kanten oppe og nede minus den lille skjevheten, mens det på sidene av lerretet så strekker bilde seg ca 5cm inn på lerretskanten på begge sider. Zoomer jeg dette inn så får jeg jo 5cm sorte kanter oppe og nede?hva skyldes dette, har ikke lerrete helt riktige dimensjoner?
    ellers imponerer prosjektorer virkelig på lysstyrken, sitter å ser helt akseptabelt bilde uten å rulle ned gardinene til de 2 store vinduene i rommet, det hadde jeg virkelig ikke trodd gikk an.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det jeg ikke forstår er at bilde treffer kanten oppe og nede minus den lille skjevheten, mens det på sidene av lerretet så strekker bilde seg ca 5cm inn på lerretskanten på begge sider. Zoomer jeg dette inn så får jeg jo 5cm sorte kanter oppe og nede?hva skyldes dette, har ikke lerrete helt riktige dimensjoner?
    4K maskinene til Sony er basert på samme bildebrikke som brukes i kino maskinene. 4096*2160 er ikke 16:9, det er 17:9. Derfor vil du ikke få bildet til å passe på et 16:9 lerret dersom hele panelet benyttes. Du trenger likevel ikke bekymre deg for om du sette er aspect til "normal" vil den bruke 16:9 og kun vise sort ytters på sidene.

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •