Sony VPL-VW500ES - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 275
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var nytt og større spesialprodusert lerret på plass . På tide å kjøre en ny runde med kalibrering. Man bør kanskje skru av irisen når man kjører gråskala kalibrering?.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Da var nytt og større spesialprodusert lerret på plass . På tide å kjøre en ny runde med kalibrering. Man bør kanskje skru av irisen når man kjører gråskala kalibrering?.

Korrekt. Iris skal ikke være aktivert ved kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg tenkte. Da får jeg kjøre ei ny runde

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Det meste av materialet er jo bluray og hdtv, det er ihvertfall det som er kilden. har ikke endret seg for min del ihvertfall.
    Jeg har ikke prøvd med anamorph linsen enda, men skal få sjekket det ut. Linseminne fungerer forøvrig utmerket på denne og oppløsningen er så høy at om ikke man får brukt pixler/lys over og under et 2,35:1 bilde så ser det allikevel vanvittig bra ut.
    Fordelen er jo at det man har av 16/9 materiale får brukt hele brikken da.
    Jeg bruker dnp supernaivt core2 i batcave og for meg så er dette klart prikken over I'en.
    Noe å tenke på med en slik PJ

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det greit å bruke denne prosjektoren på mitt lerret som er et vanlig dreamscreen v2 rammelerret med grå duk?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt
    Men jeg ville vurdert et bytte, da V2 rammespent ikke er noen veldig god duk. Den har litt for høy gain, og prisen du betaler er litt "refleksaktig" sparcle i duken. Du får et mye "roligere bilde" med en duk med lavere gain

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da bytter jeg ikke lerret enda(har sprengt budsjettet og den dyreste "duppedingsen"mangler fortsatt)
    Tenkte å sette denne prosjektoren på en hylle på bakveggen rett over et vindu, hyllen blir da stående ca like høyt over gulvet som øvre lerretsramme,ca 193cm. Går dette greit? Eller må jeg senke hyllen lenger ned så den kommer nærmere senter på lerretet?
    Horisontalt vil prosjektoren treffe midt på lerretet
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet dette på VW500, men de andre Sony-projektorene har mulighet til å stå plassert med linsen rett i overkant av øvre kant på lerretet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg så står projectoren på en hylle oppreist rett i overkant av lerretet. Jeg ser jeg har enda mer å gå på med lens shift så det burde gå greit.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye. Da slipper jeg å pakke opp en bare for å sjekke :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er god

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra, takk for svar, vis det ikke forringer bildekvaliteten å bruke så mye lenskift så satser jeg på å ha den over vinduet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett en del film etterhvert på vidunderet og må si det er like gøy hver gang å sette seg godt tilrette og se film.
    Eneste er at jeg savner litt lys i 3D bildet. Iallefall i forhold til 2D som nesten stråler ut av lerretet. Blir rett og slett skumringsfølelse i dagslysbilder når jeg kjører 3D. Nå har jeg en 114" DreamScreen V2 duk matt hvit i 2.35:1 format, og bruker zoom for å få rett format. Så er jo klart at det er mye lys som trengs, når da brillene stjeler en hel del, pluss at mine øyne sikkert er begynt kreve mer lys.

Lurte da på om en løsning med et nedtrekkbart lerret for 3D kunne være lurt.
    Har ikke noe særlig erfaring med lerret utover de som er matt hvit, så hva vil være et bra lerret for å få bedre lys i 3D, men uten problemer med hotspotting osv? Og hvor mye lysere kan en få det? Vil en kunne nærme seg 2D lys?
    Rommet er helt mørkt der frontvegg har svart scenemolton.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En "3D"-duk vil gi hotspotting og langt lavere visningsvinkel (dvs at midten av bildet er lysere enn kantene). I tillegg vil du sannsynligvis kunne få feil som følge av at restpolariseringen fra projektoren din skaper trøbbel som følge av positiv gain i lerretet. Dette utarter seg gjerne som fargefeil, gjerne ujevn fargegjengivelse som type hvitt bilde får rødskjær i deler av bildet o.l. En bedre løsning tror jeg derfor er å heller kjøre ned bildestørrelsen i 3D, eventuelt da på eksisterende ramme, evt. et mindre nedtrekkslerret.

Positiv gain på aktiv 3D, inklusive "dagslyslerreter", bør du altså etter mitt syn styre unna nettopp som følge av polaringeringsproblematikken...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har for øvrig fått sett litt på VW500 jeg også, og den er uten tvil svært imponerende. Skarpheten er slående, kan ikke tenke meg at den ligger langt unna VW1000. Prosesseringen er også ekstremt habil, og selv FI begynner å fungere bedre selv om den jo har visse glitcher den også nettopp fordi den prøver å behandle alt av bilder inklusive sekvenser som rett og slett ikke lar seg interpolere. Sortnivået er også svært godt, men akuratt på det punktet må den nok se seg slått av JVCs nye X500 som er helt hinsides på sortnivå. Samtidig er bildedynamikken i mellomlyse scener svært god, og bedre enn på JVCen. I tillegg er VW500en både skarpere, har mer lys og bedre overall prosessering av bildet enn JVCen, hvilken jo selvsagt bare skulle mangle når prisen er det dobbelte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel prøve med litt mindre bilde i første omgang.
    Men har litt følelse av at bildet virker mindre når en kjører 3D i utgangspunktet.
    Er nå såpass fornøyd med å se 2D, at jeg tror ikke jeg gidder å legge så mye innsats eller penger i å få bedre 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WTF......Var ute en liten tur.....Kom tilbake og det var striper i bildet??? Har kuttet og testet kilder men ser dessverre ut som det er Projectoren.....Noen som har sett dette før....Er det dette man får for 80K??? :-( Anyone!!!
    legger ved ett bilde!! :-( Sony VPL-VW500ES-2014-02-01-20-54-34-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri sett en feil som utarter seg slik som på bildet du la ved innlegget ditt. Det lureste er nok å kontakte forhandler, så blir det nok en ordning.

Jeg antar at du har plugget ut power og restartet projektoren?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.....restaret noen ganger nå....:-(

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, så ikke bra ut, hadde tenkt å snart bestille lik prosjektor,men avventer litt å ser hva du kommer fram til er galt først.
    Burde ikke skje sånt med en så dyr prosjektor

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •