Sony VPL-VW500ES - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 275
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dear santa, i have been very good this year.
    Sist endret av tor; 12-02-2013 kl 23:57

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tottla Vis post
    Er du sikker på at det er Lommeboka og sparekontoen som sier dette...Og ikke Kjerringa!!
    Tror en eventuell kone hadde satt ned foten lenge før jeg transformerte 10m2 av en 55m2 leilighet om til en sort maskert stue kino, hehe

Som OleM sier, prisene kan falle fort, dog jeg er ikke helt sikker på hvor fort i projektor sjiktet, tror i alle fall de andre som JVC og Epson må ha egne 4k modeller før prisene går under 50k, optikken som benyttes for 4k er vel en del mer presis enn for 1080p og dette vil i alle fall før det er helt vanlig samlebånds vare koste gryn.

Men ja veldig mye kan skje i løpet av en par år, så kanskje om 5-6 år når jeg håper og enda ha hw50'n min så kan man få 4k Laser\LED projektorer til rundt 30k.
    Sist endret av TorTorden; 12-03-2013 kl 11:21
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL Vis post
    Meget bra og korrekt test dette bortsett fra 3D....Der jeg ikke kan si meg enig i hva de sier?
    Har nå testet noen filmer bl annet The Croods, Happy Feet 2, Ironman 3 Og Lorax!! Og jeg kan ikke fatte hva de snakker om når de mener det er altfor mye crosstalk på denne.....når jeg faktisk virkelig anstrenger meg for og se etter crosstalk...så klarer jeg ikke og bestemme meg for om det er crosstalk eller ikke!!! Riktignok etter kalibrering.....Denne levere det beste 3D bildet jeg kan huske og ha sett....
    s

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig

Er ikke mer "cross-talk" på denne enn på noen annen Sony projektor. Ergo blant de beste i klassen. Eneste som er bedre med tanke på cross-talk er enkelte DLP-projektorer, men da får man elendig sortnivå og lav grunnkontrast med på kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg min VW500 også levert idag. Rett ut av boksen leverer denne helt tullete gode bilder. Det er helt utrolig hva den får til med bare bluray som kilde. Det er som om det blir tilført en helt ny dimensjon i bildet. En annen ting som slår meg hvor fyldig bildet er samtidig som det er sinnsykt skarpt. Det er som flere nevner at bildet blir nesten som å se 3d uten briller og det kan jeg selv bekrefte. Pixeler ser man ingenting til med mindre man stikker nesa omtrent helt oppi lerretet selv om det er et lerret på godt over 3meter i bredde. I tillegg er den helt utrolig lyssterk. Dette må sies å være et kvantesprang når det gjelder oppgradering av bilde hjemmekinofronten. Noe annet som kan sies er at bildene er veldig bedagelige å se på, motion er mer bedagelig enn på JVCen. Kontrasten er også helt fenomenal og banker den gamle JVCen min uten problem. Kan trygt anbefale denne til de av dere som sitter på gjerdet og lurer på om dette er noe å satse på.
    Dette var bare morro, da blir det kalibrering og filmtitting i helga .

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering på gang

Da har jeg hatt en runde med gråskala kalibrering. bildet fikk et kjempe løft. Skulle ikke tro det var mulig å få det bedre, men det var det. det var lite rødt blant annet og veldig mye blått i utgangspunktet i hele skalaen, men fikk justert det bort. Jeg legger ved ettpar bilder for morroskyld og ja jeg vet det er ubrukelig å legge ut bilder av lerret for å illustrere kvalitet men gjør det for morroskyld uansett. Se bilde 529 som er på avstand og viser et 3meter bredt bilde og deretter bilde 530 så ser du detaljene i stolen da jeg har tatt bilde 10-15cm fra lerretet. samme med 536 og 537. se detaljene og den lille blå døren, deretter se på bildet jeg tok helt oppi lerretet. Når disse bildene er i bevegelse så er det utrolig hvor realistisk dette er.
    Kilden er forøvrig Hobbiten på bluray.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Sony VPL-VW500ES-dsc_0522-jpg   Sony VPL-VW500ES-dsc_0529-jpg   Sony VPL-VW500ES-dsc_0530-jpg   Sony VPL-VW500ES-dsc_0536-jpg   Sony VPL-VW500ES-dsc_0537-jpg  

Sist endret av tor; 12-08-2013 kl 03:17

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bilder

legger ut ettpar bilder til. Alle fra samme pausebilde.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Sony VPL-VW500ES-dsc_0539-jpg   Sony VPL-VW500ES-dsc_0540-jpg   Sony VPL-VW500ES-dsc_0541-jpg  

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faen tror jeg MÅ begynne kjøpe lotto kuponger..

Det der så bra ut.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er en helt utrolig god projector. Blir forbauset hver gang jeg setter meg i kinoen for å se film. En annen sak er at man bør ha et veldig godt lerret for å yte denne projectoren rettferdighet. Vil anbefale en ISF duk på denne saken.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er en duk beregnet for 4K er nok viktigere enn at det står ISF på den. ISF stikkeren sitter jo på mye gammelt rask, som ikke nødvendigvis egner seg for 4K

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har du helt sikkert rett i. Jeg har et gammelt lissau ramme lerret som jeg kjøpte for 6-7år siden og bildet blir mye bedre enn et annet ikke navngitt diy lerret jeg lagde til nå hjemme da jeg ville ha et noe bredere bilde. lerretet er matt hvitt, men det har gain på 1.1 så jeg fant ut at jeg ikke kunne bruke det da det var for mye refleksjoner eller hotspotting i det. i tillegg så jeg veldig mye støy i panorering over lyse områder, noe man gjør veldig lett når bildet er så fyldig på som på 4k projektorene. Det ser jeg ingenting av på lissau duken. den er helt "støyfri" og stikker jeg nesa oppi lerretet ser jeg pixler veldig tydelig noe jeg ikke jeg gjorde så lett på den andre diy duken. Jeg må innrømme at jeg ble forbauset over at det var så stor forskjell og må si bildekvaliteten er omtrent som natt og dag, så jeg ender nok opp med å bestille meg et nytt lerret fra samme leverandør.
    Sist endret av tor; 12-10-2013 kl 00:00

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Ja det har du helt sikkert rett i. Jeg har et gammelt lissau ramme lerret som jeg kjøpte for 6-7år siden og bildet blir mye bedre enn et annet ikke navngitt diy lerret jeg lagde til nå hjemme da jeg ville ha et noe bredere bilde. lerretet er matt hvitt, men det har gain på 1.1 så jeg fant ut at jeg ikke kunne bruke det da det var for mye refleksjoner eller hotspotting i det. i tillegg så jeg veldig mye støy i panorering over lyse områder, noe man gjør veldig lett når bildet er så fyldig på som på 4k projektorene. Det ser jeg ingenting av på lissau duken. den er helt "støyfri" og stikker jeg nesa oppi lerretet ser jeg pixler veldig tydelig noe jeg ikke jeg gjorde så lett på den andre diy duken. Jeg må innrømme at jeg ble forbauset over at det var så stor forskjell og må si bildekvaliteten er omtrent som natt og dag, så jeg ender nok opp med å bestille meg et nytt lerret fra samme leverandør.
    Så du syntes at vw500 viste bra bilder på lissau lerretet ditt? Jeg har et slikt lerret selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har kanskje samme type?. Jeg er ikke sikker på modellen, men mener på å huske at det var et relativt dyrt lerret nytt(20000+). Det er en 5cm firkanta aluminiums ramme. lerretet er festa med borrelås. Fungerer ihvertfall veldig bra på sonyen ser jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har kanskje samme type?. Jeg er ikke sikker på modellen, men mener på å huske at det var et relativt dyrt lerret nytt(20000+). Det er en 5cm firkanta aluminiums ramme. lerretet er festa med borrelås. Fungerer ihvertfall veldig bra på sonyen ser jeg.
    Lerretet mitt er kjøpt hos "httech" eller hva det var. Det er et buet lerret på 295 cm 2.35:1 lerret.
    Tror nyprisen på det var ca. 18k
    Mitt lerret er som det du nevner med borrelås og samme ramme.
    Jeg har også et Stewart studiotek 130 lerret på 305 cm, men dette lerretet får jeg kansje ikke brukt i min kommende kino. Pga. størrelsen på rommet.
    Det var derfor jeg kjøpte dette lissau lerretet for ca. 2 år siden brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG Vis post
    Lerretet mitt er kjøpt hos "httech" eller hva det var. Det er et buet lerret på 295 cm 2.35:1 lerret.
    Tror nyprisen på det var ca. 18k
    Mitt lerret er som det du nevner med borrelås og samme ramme.
    Jeg har også et Stewart studiotek 130 lerret på 305 cm, men dette lerretet får jeg kansje ikke brukt i min kommende kino. Pga. størrelsen på rommet.
    Det var derfor jeg kjøpte dette lissau lerretet for ca. 2 år siden brukt.
    Samme lerretet jeg har kjøpt av HTTECH ja. Fungerer helt supert på sonyen.
    hvordan er stewart lerretet?. Det er vel heller ikke noe dårlig lerret?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme lerretet jeg har kjøpt av HTTECH ja. Fungerer helt supert på sonyen.
    hvordan er stewart lerretet?. Det er vel heller ikke noe dårlig lerret?
    Det er en ren nytelse både og eie å se film på Stewart lerretet. Men pga. at jeg har flyttet, og her jeg bor nå så passer ikke stewart lerretet inn i rommet jeg skal bruke til kino.
    Derfor kjøpte lissau lerretet "brukt" for det passer akkurat inn. Men med noe modifikasjoner så kan kansje stewart lerretet passe likevel, men dette vet jeg ikke før rommet er ferdig.
    Når jeg vet dette så selger jeg det ene lerretet igjen.
    Etter planen så skal jeg begynne på mitt nye kino rom på nyåret!
    Planen er også og oppgradere til en slik projektor du har.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Jeg gjorde meg ikke mange tanker om hvor viktig lerretet var for kvaliteten før 4k projector kom i hus, men er glad jeg hadde et lerret som jeg mener er godt nok i utgangspunktet da. Stewart lerretet er sikker helt rått det, men det er vel prisen og

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Jeg gjorde meg ikke mange tanker om hvor viktig lerretet var for kvaliteten før 4k projector kom i hus, men er glad jeg hadde et lerret som jeg mener er godt nok i utgangspunktet da. Stewart lerretet er sikker helt rått det, men det er vel prisen og
    Det høres ut som det kan bli en dyr fornøyelse å konvertere til 4K verdenen hvis man går inn for å fjerne alle mulige "flaskehalser".

Når det gjelder kilde avspiller, hva er den beste løsningen der fortiden?

Har du forresten fått testet den anamorfiske linsen din i 4K tor?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste av materialet er jo bluray og hdtv, det er ihvertfall det som er kilden. har ikke endret seg for min del ihvertfall.
    Jeg har ikke prøvd med anamorph linsen enda, men skal få sjekket det ut. Linseminne fungerer forøvrig utmerket på denne og oppløsningen er så høy at om ikke man får brukt pixler/lys over og under et 2,35:1 bilde så ser det allikevel vanvittig bra ut.
    Fordelen er jo at det man har av 16/9 materiale får brukt hele brikken da.

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •