Sony VPL-VW500ES - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 275
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har fått denne i hus enda?. Lurer på å legge inn en bestilling. FULLHD ble plutselig ikke godt nok lenger etter å ha sett VW1000 i aksjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Er det noen som har fått denne i hus enda?. Lurer på å legge inn en bestilling. FULLHD ble plutselig ikke godt nok lenger etter å ha sett VW1000 i aksjon.
    Nope!!
    Har blitt utsatt noen ganger. :-(
    Skal visst komme den 19.....og er vel da den 20 ende hos AV shop!!
    Så får vi se om dette stemmer...:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tottla Vis post
    Nope!!
    Har blitt utsatt noen ganger. :-(
    Skal visst komme den 19.....og er vel da den 20 ende hos AV shop!!
    Så får vi se om dette stemmer...:-)
    Fingers crossing
    Ser forøvrig at det er noen rundt forbi i verden som har fått inn denne i hjemmene sine allerede.

fant også noe skriv om den her:
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/vpl-v...1311073419.htm

Virker jo veldig lovende,

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten de nye HDMI 2.0 transmitterene/resiverne på markedet, samt mest sannsynlig måneder før 4K(BluRay) blir lansert med et mer spikra bilde på den kommersielle 4K spekken, synes jeg personlig dette blir noe vågalt. VW500 vill nesten garantert komme til kort på et eller flere områder ang. det endelige 4K formatet(BluRay arvtager) Når det er sagt, tross pris, virker dette som MYE projektor for pengene.

Niks, har ikke sett VW500 i virkeligheten, shame on me
    Sist endret av J.P; 11-15-2013 kl 15:01

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vågalt eller ikke, det blir opp til hver enkelt å vurdere. Tror ikke de som har kjøpt VW1000 for snart 2år siden angrer så veldig på kjøpet de heller. Det forstod jeg først når jeg fikk se den med bluray oppskalert til 4k. Man kan alltids argumentere for å ikke kjøpe, men det er ikke til å komme unna at dette er en meget attraktiv pakke til halve prisen av storebroren. Native 4k paneler med hdmi 2.0 hardware og mulighet for å kjøre 4K P60. Når man velger å ta steget blir opp til enhver. Det vil nok gå en stund før man får satt ny standard for 4k bluray og at det blir annet UHD kildemateriale blir tilgjengelig, men det bryr jeg meg ikke så mye om da jeg klarer meg greit nok med oppskalert fullhd som kilde.
    Jeg har nå hatt 4 fullhd projectorer siden jeg kjøpte sony "pearl" i 2006 om jeg ikke husker feil. Den paret med crystalio 2 med gennum VXP ga flotte bilder. Hadde jeg sittet med samme oppsettet idag hadde jeg framdeles hatt en bra hjemmekino mener mange, men det kommer alltid noe nytt og spennende og 4k er et kvantesprang etter min mening så da er det på tide å tenke oppgradering.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI 2.0 "compatible" som det står i spesifikasjonene for VW500 er ikke det samme som HDMI 2.0 hardware.
    Vi er veldig mye nærmere et 4K format i dag enn det vi var for 2 år siden.
    Naturlig nok, blir slike overveininger som du sier, opp til hver enkelt. Hvor viktig er/blir full utnyttelse av 4K standarden. Vil det spille noen rolle for meg at VW500 ikke kan mota 18Gb/s osv ? Vanskelig å si...men kanskje dumt å ikke ta det med i betraktningen, før man handler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du har selvfølgelig rett, den har hardware som støtter HDMI 2.0. Det blir uansett morro å se hva folk rundtforbi mener om denne når de har fått stablet den opp i hjemmekinoen og kalibrert den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, blir spennende å se om den lever opp til forventningene, virker lovende

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo hvor høye forventninger man har det, men etter det jeg har sett av den vil jeg tro den er veldig nær VW1000 i opplevd bildekvalitet og vil derfor være den nest beste eller den nest minst dårlige 2D projektoren på markedet akkurat nå. Gleder meg til å se den side ved side med VW1000 om forhåpentligvis ikke så lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut Andreas. Den vil selvfølgelig ikke være fullt så god som storebroren, det skulle bare mangle. Sony hadde nok ikke solgt VW500 og VW1100 paralellt da. Om den kan nærme seg i kvalitet, så vil det være godt nok for meg. Av kildemateriale så er det 2D som gjelder for min del, men tipper denne er ganske god på 3d og.
    Det sitter en JVC X-30B i taket hjemme som lever farlig nå. :O
    Tipper vi vil få litt indikasjoner på AVSforum iløpet av helga hvordan denne projectoren arter seg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil være knallgod på 3D det er det ingen tvil om, men ikke like god som en god DLP. Og som jeg sier vil den være tett opptil VW1000/1100 i opplevd bildekvalitet, jeg tror forskjellen blir veldig liten. Men hvis man går helt ned på pixelnivå vil nok VW1000/1100 være en del skarpere og sannsynligvis ha noe høyere ansikontrast(grunnet mye bedre optikk) og on/off kontrast med bruk av iris, så vidt jeg vet er det samme paneler som sitter i den så native kontrasten vil vel være den samme. Ellers så vil VW1000/1100 ha noe mer lys i følge specs, ellers så vil de være veldig like. Hadde jeg ikke eid VW1000 som snart blir en 1100 hadde jeg uten tvil kjøpt meg en VW500.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et pluss at den er god på 3d , må nesten kjøpe noen briller da. har enda ikke prøvd 3d på den min eksisterende projector, men må nesten prøve om jeg oppgraderer til sonyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm støtter ikke denne bruk av anamorfisk linse?. det er isåfall en dealbreaker for min del. rart at en såpass hardcore dedikert hjemmekino projector som dette ikke har støtte for det?. Det burde være standard.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm støtter ikke denne bruk av anamorfisk linse?. det er isåfall en dealbreaker for min del. rart at en såpass hardcore dedikert hjemmekino projector som dette ikke har støtte for det?. Det burde være standard. Da må man vel isåfall introdusere en videoprosessor i videokjeden igjen.
    Sist endret av tor; 11-16-2013 kl 12:04

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den støtter selvfølgelig bruk av anamorphisk linse, men den støtter det ikke med 4K signal inn. Så når 4K kommer må man bruke en ekstern videoprosessor til det, men jeg ser ikke det store problemet. Jeg har valgt å zoome med VW1000 og jeg hadde Isco IIIL før og valgte å selge den, jeg angrer litt at jeg ikke testet den på forhånd og fikk sett hvordan den presterer med VW1000. Men jeg har lest på AVSforum at flere med Isco IIIL har valgt å gå bort fra den og zoomer i stedet. Og man må ha en linse av minst Isco IIIL kvalitet til 4K.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å dytte på en ekstra linse vil uansett degradere bildet. Og for VW1000 sin del, snakker vi relativt kraftig degradering også. Med tanke på lysstyrken tilgjengelig i VW1000, så ser jeg ingen grunn til å i det hele tatt vurdere anamrof linse. VW500 har også nok lys til relativt store lerret

Vertikal-strekk via bildeprosessering, og ekstra glass som deformerer, softer, og dreper kontrast? Nei takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god. Får se hva jeg finner på. har levd med 2.35:1 lerret nå i 7 år så det sitter litt langt inne å gi slipp på denne løsningen. Jeg har oppnådd kjemperesultater med fullhd projectorene til nå, men spørs som sagt ja hvordan det vil fungere på en 4K maskin. Jeg har en schneider cine digitar linse.
    Om Zoomfunksjonen fungerer så bra så burde det vel være en grei sak og programmere inn 2 settings.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Den er god. Får se hva jeg finner på. har levd med 2.35:1 lerret nå i 7 år så det sitter litt langt inne å gi slipp på denne løsningen. Jeg har oppnådd kjemperesultater med fullhd projectorene til nå, men spørs som sagt ja hvordan det vil fungere på en 4K maskin. Jeg har en schneider cine digitar linse.
    Om Zoomfunksjonen fungerer så bra så burde det vel være en grei sak og programmere inn 2 settings.
    Her vil jeg råde deg til å teste selv, ingenting slår ens egne subjektive opplevelse!! Når det er sagt spørs det om toget har gått for anamorfiske linser i nyinnkjøp når det kommer til 4K om en må opp i optisk kvalitet ala Isco IIIL for å slippe degradering. Jeg er personlig ikke like opptatt av skarpheten som Gorm f.eks. er, men vil selvsagt ikke at linsa skal "smøre" bildet utover unødvendig. Husk også at netto lysgevinst ikke er 25% som en kanskje skulle tro mht bedre utnyttelse av bildebrikkens overflate, men snarere ned mot 15%, men kanskje opp til 20% på linsa di. VW500 produserer jo mye lys, men en ser jo samtidig forskjellen på den og en VW1000, som da har om lag 15% mer lys. I noen settinger, f.eks. der lerretet er type 3m+ bredt kan nok derfor dette ekstra lysutbyttet ha en positiv innvirkning.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    720
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ja, om linsa ryker så ryker nok lerrretet også da det er et kurvet rammelerret. Det baller på seg :O. Jeg vil nok prøve med linse først isåfall ja, så får vi se hva jeg ender opp med. Jeg ser nok fort om det ikke vil fungere.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Lygren, men skal man bruke anamorhisk linse på VW500 eller 1000 må linsen ha meget høy kvalitet, som sagt så angrer jeg litt på at jeg solgte Isco IIIL før jeg fikk testet den på VW1000.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •