Sony VPL-VW500ES - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 275
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    33.8 er ikke værst. En forbedring over all forventning faktisk. Gjør denne projektoren rimelig aktuell. Litt jalla at det ikke er en enkel "Game mode" men at man må inn i expertinstillinger.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    33.8 er ikke værst. En forbedring over all forventning faktisk. Gjør denne projektoren rimelig aktuell. Litt jalla at det ikke er en enkel "Game mode" men at man må inn i expertinstillinger.
    Dette er ikke noe problem da Sonyen husker alle innstillinger du gjør i de forskjellige modusene, så hvis du bruker Game til å spille på og har satt Game Mode på under expertinstillingne vil den huske det hver gang den detekterer hz du kjører spill på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del vil den vel uansett være i game mode hele tiden så dette er ikke noen dealbreaker.
    Kan ikke huske sist jeg så en film på projektoren. PS4´n er i bruk nesten daglig.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjerringe henta Amiga500 igår så hu kjupte på Finn, slide med tilkoblinga te 500en!!!!!!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL-VW500ES-image-jpgSony VPL-VW500ES-image-jpg

Har begynt å få en grønn linje øverst i bilde, lik de som er på skjermen når en stiller inn zoom,shift og focus.
    littt irriterende, kan få den bort ved å zoome bilde utenfor lerret slik at den treffer sorte kanten på lerrete, men da alle filmer er så å si i 2.40 og med 2.35 lerret så blir det mye bilde som forsvinner på sidenen da.
    noen som vet om hva som skyldes denne grønne linjen?
    har tatt et par bilder som viser
    den er mye tynnere enn hva det ser ut på bildene
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting til, trenger andre prosjektorer nærmere en halv time før bilde "sitter" ordentlig? Merker dette veldig godt på denne prosjektoren, går ut fra at det har noe med driftsvarme å gjøre, men synes 25-30 min er vell lenge

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Sony VPL-VW500ES-image-jpgSony VPL-VW500ES-image-jpg

Har begynt å få en grønn linje øverst i bilde, lik de som er på skjermen når en stiller inn zoom,shift og focus.
    littt irriterende, kan få den bort ved å zoome bilde utenfor lerret slik at den treffer sorte kanten på lerrete, men da alle filmer er så å si i 2.40 og med 2.35 lerret så blir det mye bilde som forsvinner på sidenen da.
    noen som vet om hva som skyldes denne grønne linjen?
    har tatt et par bilder som viser
    den er mye tynnere enn hva det ser ut på bildene
    Har du justert konvergensen på projektoren? Min VW1100 har også litt når den startes, men det er borte etter oppvarmingsfasen, men akkurat hvor lang tid det tar er jeg ikke sikker på (maks 15min). Og ja, alle projektorer trenger oppvarming, men ikke alle har konvergensavvik når de er kalde.
    Sist endret av Andreas21; 10-18-2014 kl 14:12

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir litt mindre synlig etter en stund, men forsvinner ikke helt.
    når det gjelder justering så har jeg ikke foretatt noe etter jeg fikk den ferdig kalibrert.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan selvsagt ta feil, men tror Andreas21 er inne på noe, han hadde jo først justert panelene på hw50 jeg kjøpte av han, men jeg bruker annen zoom og lens-shift forhold enn han hadde hos seg så har tweaket litt sjøl, har jo ikke fått det 100%, men hva jeg kaller det er litt fagskadet siden jeg jobbet som trykker og vi hadde register toleranser på ±0.1mm..

Det skal vel ikke affektere kalibreringen sånn sett.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg tolker riktig så er fargepanelene rødt,grønn og blått antakeligvis litt ute av justering som forårsaker dette? Så muligheten for å bli kvitt denne er en rekalibrering av prosjektoren, isåfall så avventer jeg litt og lever med dette til jeg eventuelt kjøper nytt lerret.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg tolker riktig så er fargepanelene rødt,grønn og blått antakeligvis litt ute av justering som forårsaker dette? Så muligheten for å bli kvitt denne er en rekalibrering av prosjektoren, isåfall så avventer jeg litt og lever med dette til jeg eventuelt kjøper nytt lerret.
    Det er helt riktig. Dette kan du gjøre selv i menyen til din VW500 og trenger ikke gjøres av en kalibratør. Denne justeringen må gjøres innimellom da det kan variere noe i løpet av projektorens levetid. Og som TorTorden sier så har det ingen innvirkning på kalibreringen.

Det TorTorden sier er nok også riktig, men dette kommer nok mer av cromatisk abberasjon i linsen. Og TorTorden: du vil aldri få det 100%...

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, ikke noe er bedre enn vis jeg kan fikse dette selv.
    Kan dere gi meg en liten guide hvordan jeg går fram her så hadde det vært supert. ( enkel forklaring da jeg ikke er på deres nivå!!)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, ikke noe er bedre enn vis jeg kan fikse dette selv.
    Kan dere gi meg en liten guide hvordan jeg går fram her så hadde det vært supert. ( enkel forklaring da jeg ikke er på deres nivå!!)
    Husker ikke eksakt hvor det er i menyen på VW500, men gå inn i menyen og finn der det står Panel Alignment og gå inn der. Du skal også endre en av settingene til R/G/B og så kan du justere på Rød og Blå. Kjør også med hele panelet og ikke soner da soneinstillingen ikke funker så bra.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klare numeriske verdier oppgitt mener jeg og, er i alle fall på hw50, så om man skriver ned disse kan man alltids gå tilbake til utgangspunkt punktet.

Det høres sånn sett kanskje langt mer innviklet ut enn det faktiskt er.

Og ja ga fort opp og få det 100%, men jeg lurer også litt på om brillene kan gjøre litt skade der og, ser for eks at om jeg ser opp på kanten av bildet gjennom toppen av brillene er det et markant rødstikk om jeg så løfter hodet og ser rett gjennom er det borte.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sony VPL-VW500ES-image-jpg
    Dette er rett menu?

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony VPL-VW500ES-image-jpg
    Så kommer jeg inn her og kan justere enten red eller blue, men det er jo nærmest lotto om jeg skal opp,ned eller sideveis med verdiene. Kan jeg utav skjermbilde se om det bedres eller at jeg er på rett spor?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må endre på pattern color så patternet har gult når du justerer rødt (hvis jeg ikke husker feil), da er det enklere å justere. Patternet har da også en annen farge når du justerer blått, men jeg er usikker på hvilken farge det har da. Lenge siden jeg har justert dette.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Du må endre på pattern color så patternet har gult når du justerer rødt (hvis jeg ikke husker feil), da er det enklere å justere. Patternet har da også en annen farge når du justerer blått, men jeg er usikker på hvilken farge det har da. Lenge siden jeg har justert dette.
    Andreas, har ikke du et ca. 130 tommer 2.35:1 lerret ? Kjører du med liten sørgerand over og under på 2.40:1 filmer, eller fyller du hele lerretet ut slik at du for litt "overspill" på sidene ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Andreas, har ikke du et ca. 130 tommer 2.35:1 lerret ? Kjører du med liten sørgerand over og under på 2.40:1 filmer, eller fyller du hele lerretet ut slik at du for litt "overspill" på sidene ?
    Jeg bruker en Isco 1.25x Cinema DLP linse nå så da blir det en liten sørgerand.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg bruker en Isco 1.25x Cinema DLP linse nå så da blir det en liten sørgerand.
    Ja, skjønner. Men du valgte å kjøre uten sørgerand når du kun brukte linse-minne ?

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •