Sony VPL-VW500ES - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 275
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er en form for lyslekkasje og ingenting du trenger å bekymre deg for.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for beroligende svar
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt problemer med å få mine 3D briller til å fungere med 500ES. Noe jeg må tenke på?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips om gode 3d briller til denne projectoren. jeg har ikke prøvd 3d enda, men må nesten få handla meg noen briller.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke heller fått prøvd 3d, må man ha noe annet en briller for å få det opp å gå?
    har ikke kalibrert den i 3d, hvordan er bilde i 3d uten kalibrering?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren har innebygget RF-sender, så du trenger RF-briller

3D ser ikke bra ut, men noen enkle innstillinger hjelper masse. Først og fremst, redusert sharpness og reality creation KRAFTIG. Deretter setter du fargerommet til BT.709. Sjekk sortpunkt og hvitpunkt. Du må antakelig senke kontrasten en god del.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Projektoren har innebygget RF-sender, så du trenger RF-briller

3D ser ikke bra ut, men noen enkle innstillinger hjelper masse. Først og fremst, redusert sharpness og reality creation KRAFTIG. Deretter setter du fargerommet til BT.709. Sjekk sortpunkt og hvitpunkt. Du må antakelig senke kontrasten en god del.
    Hva mener du med at 3D ikke ser bra ut. Er det dårligere på denne projectoren enn andre sony 3D projectorer?.
    Er det noen briller som kan anbefales forran andre?.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Hva mener du med at 3D ikke ser bra ut. Er det dårligere på denne projectoren enn andre sony 3D projectorer?.
    Som han sier så er Reality Creation og sharpess satt alt for høyt i utgangspunktet og man må senke brightness med 5-6 hakk osv, 3D ser ikke bra ut med de pre satte verdiene fra Sony med noen enkle endringer blir det mye bedre. Jeg så aldri 3D på VW500 når jeg testet den, men på VW1000 er 3D meget bra uten at jeg ser noe særlig på det av den grunn...

Newcomer didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må også henge meg på det Gorm sier.
    Brillene ,,,jeg liker expand. RC av eller justert lavt. Synes nesten det så bedre ut med RC av I 3D på denne PJ. Noe Dårligere en andre Sony modeller ja.

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,takker for info.
    Lurer litt på innkjøp av ps4,hvordan er det å spille på disse prosjektorene?
    Frister litt med call of duty på stort lerret.
    ellers fortsatt godt fornøyd med prosjektoren,mangler litt på sort nivået på enkelte filmer som prometheus. Men absolutt akseptabelt.
    synes bilde er litt urolig i lyse/hvite scener og bakgrunner. Men virker for meg at det skyldes lerrete,er et v2 lerret og det finnes nok en del bedre i markedet å få tak i.
    Sist endret av saar; 04-09-2014 kl 13:00

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Ok,takker for info.
    Lurer litt på innkjøp av ps4,hvordan er det å spille på disse prosjektorene?
    Frister litt med call of duty på stort lerret.
    ellers fortsatt godt fornøyd med prosjektoren,mangler litt på sort nivået på enkelte filmer som prometheus. Men absolutt akseptabelt.
    synes bilde er litt urolig i lyse/hvite scener og bakgrunner. Men virker for meg at det skyldes lerrete,er et v2 lerret og det finnes nok en del bedre i markedet å få tak i.
    VW500 vil fungere greit til casual gaming, men til skytespill ala Call Of Duty vil den fungere ganske dårlig pga høy inputlag. Dette kommer av at den må oppskalere alt tli 4K og det går det mye prosessorkraft til og noe som resulterer i høy inputlag. Jeg har ikke testet å spille på VW1000 da jeg har HV55 som har meget lav inputlag på ca 16-30ms i game mode.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips om gode 3d briller til denne projectoren. jeg har ikke prøvd 3d enda, men må nesten få handla meg noen briller.
    Jeg kan anbefale xpand 105 og med VW500 kan du vel bruke både IR eller RF (da med en ekstern RF sender).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW500 har innebygget RF-sender. IR-briller fungerer ikke

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, my bad!

Enklere og billigere da Xpand 105 RF brillene koster mindre.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha forstått at jeg må ha RF briller for 500ES så innså jeg at mine IR briller måtte byttes ut. Men til min lykke kunne jeg se at mine Expand briller for kids hadde medfølgende RF "bundles" eller hva de kalles. Jeg koblet på disse, men ender opp med å få et alternerende resultat mellom 3D og 2D med 1-2 sek mellomrom. Hvorfor skal det være så vanskelig??

Newcomer BrunoBajsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    At det er en duk beregnet for 4K er nok viktigere enn at det står ISF på den. ISF stikkeren sitter jo på mye gammelt rask, som ikke nødvendigvis egner seg for 4K
    Hvilket lerret anbefaler dere til denne projektoren? Linker settes pris på

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sett for meg å investere i dreamscreen v5 lerrete eller screen excellence til denne prosjektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et custom laget 2.35:1 lerret i LS frame fra lissau i danmark. De har en meget god nøytral ISF duk med 1.0 i gain som fungerer kjempebra til 4k. Har du et lerret med gain høyere en 1.0 så kan vinninga fort gå opp i spinninga etter min med å kjøpe 4k projector, da det fort blir for mye hotspotting og dybden i bildet blir borte. Selvsagt om du kjøper en dyr stewart duk med høy gain så kan det jo være det vil fungere ypperlig da strukturen er veldig mye finere enn "billig" lerretene. Jeg har selv prøvd noen rimeligere varianter og kvaliteten er ikke i nærheten av bildet som "maler seg opp" når jeg bruker lissau sitt lerret.
    Jeg vil anbefale å sende en mail til Lissau med dine ønsker om størrelse så får du en pris tilbake, som forøvrig er helt grei etter min mening

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et custom laget 2.35:1 lerret i LS frame fra lissau i danmark. De har en meget god nøytral ISF duk med 1.0 i gain som fungerer kjempebra til 4k. Har du et lerret med gain høyere en 1.0 så kan vinninga fort gå opp i spinninga etter min med å kjøpe 4k projector, da det fort blir for mye hotspotting og dybden i bildet blir borte. Selvsagt om du kjøper en dyr stewart duk med høy gain så kan det jo være det vil fungere ypperlig da strukturen er veldig mye finere enn "billig" lerretene. Jeg har selv prøvd noen rimeligere varianter og kvaliteten er ikke i nærheten av bildet som "maler seg opp" når jeg bruker lissau sitt lerret.
    Jeg vil anbefale å sende en mail til Lissau med dine ønsker om størrelse så får du en pris tilbake, som forøvrig er helt grei etter min mening
    helt grei vil si sånn ca???

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et lerret som var ca320 i bredde + rammens bredde. det kom vel på rundt 10K danske. i tillegg kommer frakt og moms da, men i forhold til kvaliteten så er det ikke noe å si på det . Kan godt være prisen har endret seg litt siden nyttår. jeg kjøpte vel rett før jul, så jeg ville tatt kontakt med de og fremme dine behov så får du nok et svar ila en dag eller 2.

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •