Har kjøpt Lerret, men hvilken prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har kjøpt Lerret, men hvilken prosjektor

Kjøpte i går litt på impuls dette lerretet :-)
    Så då er spørsmålet hvilken prosjektor eg bør kjøpe? Det eg skal bruke lerret/prosjektor til er film og fotball. 3D er ikke noe "must".

Dette skal brukes i stuen som er ca 5*4 meter. Lerret skal henge ca 1 meter fra ene veggen sånn at det er ca 4 meter å gå på. Proskjektor kan altså henge 1-4 meter fra lerret. (bør vel henge ca 3 meter fra? )

i stuen er det lyse hvite vegger med svarte møbler (hvis det har noe å si. Har 2 store vinduer + altandør, men har svarte persienner som kan dras ned for å stenge ute mesteparten av lyset. (men langt fra alt... ). Vurderer å kjøpe noen lystette svarte gardiner?

Noen tips til prosjektor?

Budsjett: 5-7000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er lerretet eg kjøpte: http://www.netthandelen.no/auction/8868248

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen lystette gardiner hadde nok verdt kjekt

Første jeg tenker på er vel da benq w1070, skal fungere kurant på ca 100" lerret fra 3 meter, bør helst tak monteres opp ned om mulig, så gjerne ta med et takfeste i tilliegg.

Og den koster akkurat 6990 på netonnet (gratis frakt) http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...0/178020.3122/

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar :-) Må se litt mer på denne. Var også denne eg fikk anbefalt hos Elkjøp og vil gjerne handle der pga at alt blir så mye lettere hvis det skjer noe eller eg skulle angre meg (30 dagers retturett)...
    Eg spurte også om de hadde et annet litt billigere å anbefale og fikk då denne anbefalingen? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...rojektor-ms517

Så vidt eg kan se er ikke denne HD klar en gang så eg vil ikke kalle det en bra anbefaling.... ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar :-) Må se litt mer på denne. Var også denne eg fikk anbefalt hos Elkjøp og vil gjerne handle der pga at alt blir så mye lettere hvis det skjer noe eller eg skulle angre meg (30 dagers retturett)... Eg spurte også om de hadde et annet litt billigere å anbefale og fikk då denne anbefalingen? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...rojektor-ms517Så vidt eg kan se er ikke denne HD klar en gang så eg vil ikke kalle det en bra anbefaling.... ?

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. 800*600 bare. Gå heller for den Tortorden linker til. Mye bedre valg enn den sistnevnte der.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og projektorer er litt særtilfelle ved returretter siden pærene har såpass 'kort' levetid, nå har jo denne og mange andre lyskanoner fint 4-5000 timer, men butikker og slikt kan og vil iblant sette seg på bakbena og ikke godta retur om du har brukt den mer enn en time eller to.

Bare et lite headsup/varsko, for jeg tror neppe de hadde godtatt og ta tilbake en projektor igjen om du hadde sett en film annenhver dag i 3 uker :P.

Men med litt lyskontroll så syns jeg f.eks at bilde kvaliteten fra en slik rimelig projektor er merkbart bedre enn på disse store sharp tvene elkjøp har framme.
    Selv har jeg jo satt opp så lerretet kommer ned foran en vanlig 50" tv, men kan mørklegge og trekke ned et lerret på 90" når jeg vil ha det stort

Ja takk begge deler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Står ingen ting hos Elkjøp om at 30 dagers returrett ikke gjelder prosjektor :-)
    En ting eg lurer litt på (er helt blank når det kommer til prosjektor...) Er det noen "tellere" på disse som viser hvor mye de er brukt? Ser av og til folk skriver (bruktannonser) at prosjektor er brukt 1000 timer og 2000 timer osv... Hvordan kan de vite dette hvis ikke det er en teller? :-)

Har i dag en 47" LCD tv i stuen så kommer jo til å bruke begge deler. Lerretet vil henge i taket sånn at eg kan trekke den ned foran tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPSE Vis post
    Hehe.. Står ingen ting hos Elkjøp om at 30 dagers returrett ikke gjelder prosjektor :-)
    En ting eg lurer litt på (er helt blank når det kommer til prosjektor...) Er det noen "tellere" på disse som viser hvor mye de er brukt? Ser av og til folk skriver (bruktannonser) at prosjektor er brukt 1000 timer og 2000 timer osv... Hvordan kan de vite dette hvis ikke det er en teller? :-)

Har i dag en 47" LCD tv i stuen så kommer jo til å bruke begge deler. Lerretet vil henge i taket sånn at eg kan trekke den ned foran tven.
    Det er telleverk i projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPSE Vis post
    Takk for svar :-) Må se litt mer på denne. Var også denne eg fikk anbefalt hos Elkjøp og vil gjerne handle der pga at alt blir så mye lettere hvis det skjer noe eller eg skulle angre meg (30 dagers retturett)... Eg spurte også om de hadde et annet litt billigere å anbefale og fikk då denne anbefalingen? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...rojektor-ms517Så vidt eg kan se er ikke denne HD klar en gang så eg vil ikke kalle det en bra anbefaling.... ?
    Selv om du spurte om rimeligere projektor så var dette, etter min mening, en forferdelig dårlig anbefaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle lenke til de her; http://www.lydogbilde.no/nyheter/full-4k-pakke-fra-jvc helt til jeg så prisene var i euro..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •