Oppgradere fra Epson tw700 til?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere fra Epson tw700 til?

Heisann, har en epson tw700 som trenger ny pære snart. Ser det blir over 2000kr, og lurer da på om jeg bør vurdere å oppgradere prosjektor istedenfor å investere i ny pære . TW700 begynner jo å dra på åra.

Tw700 har fungert veldig bra, har ok lyskontroll, grå vegger, hvit tak og grått rammelerrett på 106". Hvilken prosjektor ville gitt meg mest for pengene nytt eller brukt, tenker da prosjektorer nypris rundt 10k.
    Trenger lens skift og ikke noe negativt om den er lyssterk.

Netflix, 720p/1080p filer via pc/popcorn hour og bluray via ps3 er som regel signal. Vurderer PS4/Dedikert bluray spiller om det kan gi ett stort løft i bilde (både til tw700 eller evt ny prosjektor).

Blir det STOR oppgradering av å oppgradere til feks tw3200/3600?
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ventet og sett om prisen på HW 30 (ligger vel rundt 15K nå) går ned utover høsten, eventuelt fått tak i en brukt. TW3200 og TW3600 ville jeg styrt unna. Sistnevnte må du uansett se etter på brukten.

HW 30 forutsetter at du har god lyskontroll. Lykke til!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Pære til min TW700 for 526kr på ebay.
    Ble tilfeldigvis ikke stoppet i Tollen heller. (ca 770kr totalt med fortulling)

Projector Lamp FOR Epson EMP TW700 EMP TW1000 ELPLP39 C | eBay
    Ikke har jeg skjønt om det er original pære, men den er klin identisk den som sto i å fungerer knall. (61timer bare så langt)

Ikke at jeg anbefaler å kjøpe på ebay, men så du vet det er en mulighet mot å betale 2000kr + på norske sider.

Tips, IKKE kjør på noe annet en "Theater Black" mode, pære mi røk med en gang jeg satte projektor på "Normal" bare for å prøve å prøve å justere farger og sjekke noe.. poff...
    Høyere watt, høyere temperatur = gammel pære ryker.
    (ca 3600timer, så var på tide den røk)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nåkk ingen hw30 med det første, da den brukes ofte når jeg lar en del lys slippe inn. Kun når jeg ser film at jeg blender det som er mulig. Får kanskje sette ny prosjektor på vent til jeg får meg 100% dedikert rom, eller når den gamle ryker.

Scorpioen, 3600 er imponerende, var det noe særlig lys igjen i pæra da?. Min er gått 2500+, en del på "living room", føler lys styrken er gått en del hakk under det jeg var fornøyd med.

Har sett litt på disse pære kopiene, og virker som mange av de er dårligere nye enn de originale er etter 1500+ timer.
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenTS Vis post
    Blir nåkk ingen hw30 med det første, da den brukes ofte når jeg lar en del lys slippe inn. Kun når jeg ser film at jeg blender det som er mulig. Får kanskje sette ny prosjektor på vent til jeg får meg 100% dedikert rom, eller når den gamle ryker.

Scorpioen, 3600 er imponerende, var det noe særlig lys igjen i pæra da?. Min er gått 2500+, en del på "living room", føler lys styrken er gått en del hakk under det jeg var fornøyd med.

Har sett litt på disse pære kopiene, og virker som mange av de er dårligere nye enn de originale er etter 1500+ timer.
    Dette er en test...

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra TW700 til BenQW5000. Nå er jo dette en gammel maskin blitt med åra også, men de kan ikke sammenlignes. Jeg er strålende fornøyd med min og de går vel for en billig penge på "brukten".

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84 Vis post
    Jeg gikk fra TW700 til BenQW5000. Nå er jo dette en gammel maskin blitt med åra også, men de kan ikke sammenlignes. Jeg er strålende fornøyd med min og de går vel for en billig penge på "brukten".
    Akkurat samme gjorde jeg. Kjøpte den brukt her på forumet i april for ca 4500,- inkl ny lampe og der særdeles happy med både dealen og prosjektoren. Men du må sjekke at den vil passe i rommet for den er litt mindre fleksibel enn TW700 med tanke på plassering.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenTS Vis post
    Det er stort sett lurest å kjøpe originale lamper, spesielt dersom projektoren skulle være innenfor garantitiden (din projektor er nok litt for gammel til at dette betyr noe). Uoriginale lamper er ofte av dårligere kvalitet også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •