Vil Optoma HD 25 LV passe for meg? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    Ser den, men den projektoren jeg hadde fra før av (Epson TW 2000) var faktisk veldig bra. Det eneste jeg hadde å utsette på den var at den var lyssvak (mener det var 1800). Så da blir jeg naturlig nok litt skeptisk på Sonyen når den er oppgitt til å ha kun 1300 :-(
    Kan absolutt skjønne den, men lyset blir svakere og svakere etter som pæra blir brukt så er fint mulig den hadde nærmere 600, enn de rapporterte 1800 (er bare ville synsing fra min side, aner jo ikke hvor mange timer pæra i den du hadde hadde gått)

Produsentene pynter også veldig på denne lys mengden så ofte for og oppnå den oppgitte maks på lys mengde så vil man ha et bilde som blir veldig utvaska og nesten ubrukelig.

PS: er du sikker på at hele projektoren er død, eller kan det bare være pæra som har tatt kvelden ?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kan absolutt skjønne den, men lyset blir svakere og svakere etter som pæra blir brukt så er fint mulig den hadde nærmere 600, enn de rapporterte 1800 (er bare ville synsing fra min side, aner jo ikke hvor mange timer pæra i den du hadde hadde gått)

Produsentene pynter også veldig på denne lys mengden så ofte for og oppnå den oppgitte maks på lys mengde så vil man ha et bilde som blir veldig utvaska og nesten ubrukelig.

PS: er du sikker på at hele projektoren er død, eller kan det bare være pæra som har tatt kvelden ?
    Pæren var vel brukt i ca 1 500 timer. Litt usikker da det er lenge siden jeg sjekket.

Den virker å være rimelig død ja. Den kjører viften på fullt når jeg starter den. Det kommer ingen feilmelding eller bilde opp på skjermen. Ikke noe lys i pæren heller og i følge feilmeldingsoversikten i maualen har den ett av følgende problemer:

Internal problem / Fan problem / Sensor problem / Cinema filter problem /
    Auto iris problem.

Det står: Disconnect the power cable from the electrical outlet. Then contact your local dealer or the nearest address provided in the Support and Service Guide.

Får ikke tak i han som eigde leiligheten før (han som har kjøpt projektoren), så jeg vet ikke når den er kjøpt. Men ut fra lanseringsdato virker det som om den mest sannsynlig er såpass gammel at garantien ikke er gyldig uansett.

Så det beste hadde vært om jeg fant en ny en som var like god, men helst litt mer lyssterk

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HW30 vil ha mye mer lys enn din TW2000 og vil ha det i mange timer fremover, lumen specs er en ting hva projektoren faktisk har i riktig filmmodus er noe helt annet. Og HW30 er en mye bedre projektor enn TW2000. Det beste valget i din stue er Sony HW50, men den koster vel ca 28000 veil.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    HW30 vil ha mye mer lys enn din TW2000 og vil ha det i mange timer fremover, lumen specs er en ting hva projektoren faktisk har i riktig filmmodus er noe helt annet. Og HW30 er en mye bedre projektor enn TW2000. Det beste valget i din stue er Sony HW50, men den koster vel ca 28000 veil.
    Aha! Takk for oppklarende ord! Men det finnes altså ikke noe fullgodt alternativ til rundt 10 000?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes alternativer i 10000 klassen, men de har ikke sortnivå...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mät VÄLDIGT noga om du funderar på HW30. Detta är mått från objektivets kant till lerret.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder prisklassen rundt 10K, så er vel det største problemet mangel på lens-shift. Er jo ikke spesielt enkelt (eller elegant) å ha en projektor med fast optikk liggende opp-ned i hyllen i projektorheisen.

Legg mere penger i potten, og se mot Epson TW8100
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder prisklassen rundt 10K, så er vel det største problemet mangel på lens-shift. Er jo ikke spesielt enkelt (eller elegant) å ha en projektor med fast optikk liggende opp-ned i hyllen i projektorheisen.

Legg mere penger i potten, og se mot Epson TW8100
    Takk for svar. Ser jeg blir fint nødt til å øke budsjettet ja. Jeg ser forresten at plassen i prosjektorhyllen også setter litt begrensninger.

- Maks 41 cm i bredde
    - Maks høyde ca 15 cm
    - Maks dybde er ca 45 cm
    - Full dybde er 51 cm

Se her for bilder som viser dette: https://sites.google.com/site/avstandprojektor/

Hmm..dette var kjedelig. kan det bety at det ikke finnes projektor jeg kan bruke? Ser Sony VPL-HW30ES har målene: 18 x 41 x 46 så denne kan nok plasseres i hyllen, men da kan jeg nok ikke kjøre heisen opp og skjule den når den ikke er i bruk.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •