Billig prosjektor for nybegynner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig prosjektor for nybegynner

Hei,

Skal for 1. gang anskaffe prosjektor, og vet ikke om det kommer til å bli brukt. Tenkte derfor holde meg under kr. 3.000.- Har sett på denne på tilbud, ser det er en "kontor" prosjektor, og kun SVGA, men er ikke så opptatt av HD i første omgang.
    MPX.no - Infocus 3D DLP Projektor IN112

Lerret er 150 cm bredt, og prosjektoren har 2700 Lumen og 1:4000 i kontrast (som jo ikke er så bra), men fin på støy som også er viktig.
    Skal vise TV, film, og egenoppatt film (som er i 720, men da vel nedsettes til SVGA i prosjektoren).

Er denne brukbar til enkel hjemmekino?

Alternativ 2 jeg fant er denne med 3 ganger så bra kontrast, 1:13000

BENQ 3D-projektor MS502 | Pixmania

Hvilke av disse ville du valgt, og tips om 720 prosjektorer som ikke koster over kr. 3000.-?

Mvh Ole

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av dem.

Disse ultra billge kontor projektorene er vel knapt dugende til powerpoint presentasjoner og med så mye Lumens kan de umulig klare og oppnå et ok sort nivå.

Jeg ville også ikke vurdert 720p som projektor heller, 1080p er ikke for mange piksler når man går opp i mot et 100" bilde og koster ikke så mye mer heller.

Ser også at ingen av de har HDMI inngang noe som vil gjøre det mildt sagt ganske kjeikete og til og med umulig og sette opp en bd spiller\receiver på de.

Med budsjettet hadde jeg heller kikket på brukten, eller rett og slett doble budsjettet og set på f.eks Benq W1070 - Projektor - Finn lavest pris, test og informasjon

Synes i alle fall minstekravet burde være HDMI input, for ellers blir de utrolig vanskelig og få brukt i en hjemme kino sammenheng, beste tilfelle uten HDMI blir at alt nedskaleres til DVD kvalitet eller du ikke vil få bilde i det hele tatt pga av all kopisperre systemene som ligger i bluerays spillere.

3000 er litt lite om du skal ha nytt (du trenger et lerret også, et 900kr lerret er mye bedre enn ikke noe) men du ville kunne kommet langt med en 6-7000 til både projektor og lerret, det er mindre enn de fleste tver koster :wink:

Hvordan er rommet du tenker og plassere den i ?
    Lyskontrol er alpha og omega uansett projektor du har og ting som plassering og kaste avstand bør være godt planlagt før man i det hele tatt gjør noe kjøp.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig lerret tips:
    Lystett rullegardin fra ikea (pris 200,-)
    Attat kjøp en brukt projektor til ca 4000-5000,-
    Det er brukbart til deg :-)
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Har da droppet disse ultrabillige powerpoint sakene, og kjøper den aller billigste full HD med HDMI jeg finner, Acer H6500.

Håper den er grei nok til litt film og TV i stua!

Ved avspilling av lyd fra laptoppen bruker dere da micro jack uttaket eller kjører dere USB lyd ut og bruker en DA konverter a la Hegel H10 (som jeg har liggende)

Kjører nemlig lyden inn i et skikkelig rør-basert stereoanlegg (LP70,LP140M,LP275M Vacuum-Tube Power Amplifiers) og kan derfor ikke bruke lyden som kommer via HDMI fra laptoppen, må nemlig ha RCA kabel inn i forsterker. Vet heller ikke om laptoppen klarer levere lyd ut via minijack når HDMI er tilkoblet?

Tips om hvordan lyd best hentes ut av laptoppen der videofil med lyd spilles fra?

Ole

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sånn sett bare kjørt lyd via selve HDMI kabeln til receiver og videre til projektor, men ja du vil vel trenge en dac, om du allerede har dette for musikk så er du vel i mål.

Ved filmvisning skal du kunne velge lyd ut enhet som vanlig og dette trenger ikke samsvare med HDMI uttaket sånn sett, kunne fint være bare via minijacken om så er.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal du først kjøpe pj så må du ut med 6-7k for å få en grei projektor. MED MINDRE du kjøper dem brukt! så legg opp Ø.K annonse på torget så er det sikkert noen som selger til en fin pris jeg kjøpte benq w1070 og det var på budskjett

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •