Panasonic PT-AE700: tweak for slitte paneler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Panasonic PT-AE700: tweak for slitte paneler

Sitter med en eldre PT-AE700 som synger på siste pære hvor bl.a. blåfargen gradvis brenner seg inn under visning, pæra er svak, irisen svikter (har skrudd den helt av) etc. Lekte litt med tweaking, og tenkte kanskje andre også ville få litt glede av det?

I "Flicker adj" på servicemenyen kan man justere refresh/"flimring" på blått/rødt/grønnt og oppheng/"ceiling" blått/rødt/grønnt, i den rekkefølgen.

Tidligere la jeg ikke merke til det, men lavere verdier (0A) på f.eks. blått fjernet nesten all hint av innbrenning på det blå panelet. Ved å også redusere rødt og grønnt ble fargemiksen svært mye bedre. Blått og rødt ble for min del satt noenlunde likt, og grønnt en anelse høyere (15).

Catchen er en anelse vertikal dithering i form av kolonner, dvs. mer pur farge = mer dithering. Men, hey, for min del holder det til pæra sier PANG.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i akkurat samme båt. PJ varer så lenge pæra varer. Hos meg er den gått ca 1900 timer. Jeg sliter med en litt mørkere flekk, spesielt på blått. Men det kan være rester av lille petter edderkopp som fant veien inn i linseelementene: http://avforum.no/forum/digitale-pro...sjektoren.html

Hvor mye er pæra gått?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edderkopp? Bra gjort

Pæra er over 4000 timer, nullstillte telleverket hehe.. Kjører primært en Sony HW30, så denne boksen går til det sier pang. Boks i svær og godt ventilert+brannsikker hushbox, så boom by all means

Kan varmt anbefale HW30 neste gang hvis du kikker. Vannvittig mye større boks dimensjonsmessig, men et helt annet nivå av sort, farger, lavere pærepris, lavere støynivå og stabilt sådann også midt i varmegryta i Oslo sommerstid, skarpere (ikke SmoothScreen Panasonic Blur(c) junket). Good stuff.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boye
    Kan varmt anbefale HW30 neste gang hvis du kikker. Vannvittig mye større boks dimensjonsmessig, men et helt annet nivå av sort, farger, lavere pærepris, lavere støynivå og stabilt sådann også midt i varmegryta i Oslo sommerstid, skarpere (ikke SmoothScreen Panasonic Blur(c) junket). Good stuff.
    Kult. Jeg driver å ser etter ny PJ nå. Men jeg er så uheldig at 106" er akkurat litt for lite for HW30 og HW50 på den kasteavstanden jeg har, desverre . Hadde jeg kjøpt 100" (eller 104") lerret hadde det akkurat gått.

Så da må jeg enten jalla-maskere, eller gå for noe annet. Epson TW8100/9100?
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen erfaring fra min side (sikkert et par dusin her inne som har Epson og som sikkert kan si noen ord!).

Men kasteavstanden...skjønner den. Var også bekymret. Sjekket projectorcentral.com, fikk en liten overraskelse når den ankom leiligheten da tall forvirret meg litt.

I praksis, ikke like store omfanget av zoom inn og ut, men maks bildestørrelse var ~omtrent likt. PT-AE700 3.2m avstand for 106", HW30 3.3m avstand for 106". Regner med det er den .1 som lager trøbbel Som er...veldig synd. Boksen er større også, ellers kunne du potensielt skjøvet projektoren litt bakover? Min gikk, pga. dybden av boksen, enda litt lengre frem.

PS: Glemte å legge til. Er ikke i leiligheten nå, men en "feil" på projectorcentral. Maks zoom er 1.6, ikke 1.51. Det er akkurat den lille biten som -kan- være nok, verdt å undersøke. Skulle gjerne sjekket selv og målt så du kunne fått noen praktiske tall, men er 25 mil unna.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •