Hjelp til valg av projektor og lydsytem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av projektor og lydsytem

Hei! Har akkurat blitt ferdig med kino rommet og trenger litt hjelp med valg av projektor , lerret og reciver.
    Rommet er 5,5m x 3,8m. Mørkt beiset tak, malte veggplater (caffe latte) og lyst teppe på gulv.
    hvor stort lerret kan jeg ha når Sitteavstand til lerret er 4m. Rommet er lystett. Har lagt opp til 7.1 eller 7.2 system
    Projektoren blir brukt mest til film og spilling, og kanskje en fotballkamp i ny og ne.
    Når det gjelder reciver trenger jeg en som kan gi litt trøkk. Har et par proson 2x10” som jeg kommer til å bruke i første omgang.
    Budsjett: 40-50 000, da trenger jeg projektor,reciver,lerret, subwoofer, bak høyttalere,side høyttalere, og front.
    tenkte å kjøpe disse Dynavoice S-5/C-5 EX + XTZ 10.16 5.1 Pakke Black Oak / Matt - Surround
    denne: Yamaha RX-A1020 Black Ã…rets forsterker 2013 - Surround

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson EH-TW8100 - Projektor - Finn lavest pris, test og informasjon

Grandview Framed 16:9 120" (266x150) - Lerret - Finn lavest pris, test og informasjon

Där är förslag till Projektor och lerret.

Receiver och högtalare bör du köpa brukt då du får mycket mer för pengarna.
    Se bara till att köpa en receiver som har pre-out på alla kanaler så du kan supplera med en effektörstärkare senare.

Förslag till frontar i ditt ganska stora rum är Klipsch RF 82 och till subwoofers bör du ha 2 st XTZ 12" som minstakrav om du är ute efter tryck för pengarna.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig fint rom du har, men du skulle valgt mørkere farger. Lyse reflekterende farger er ikke bra. Skjønner at tanken kanskje er at rommet skal være trivelig. Det er jo ikke alle som vil ha sort ikke reflekterende stoff på vegger, gulv og tak.

med den sitteavstanden du har syns jeg 100 - 120" er en grei størrelse. Min mening er at grått lerret er nødvendig i et reflekterende rom. Hvitt er mer utsatt for refleksjoner og man mister alt for mye kontrast og dynamikk.

Grått lerret tar vekk en del av lyset så du bør gå for en projektor med høy lysstyrke. Epson som ble nevnt kan nok være et godt valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode svar! Det var en epson prosjektor jeg hadde tenkt.
    Men hva er forskjellen på 6100,8100 og 9100?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil ikke denne fungere i min kino? Epson EH-TW6100W - Epson
    tok en sjekk i pengebingen, og fant ut at sommeren har tært på. så budsjettet til kinoen har minket :/

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da hadde jeg heller gått for benq w1070, denne kan man kalibrere minst like fin som tw6100. jeg syns personlig ikke den 6100en var værd pengene etter en demo jeg fikk!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    da hadde jeg heller gått for benq w1070, denne kan man kalibrere minst like fin som tw6100. jeg syns personlig ikke den 6100en var værd pengene etter en demo jeg fikk!

W1070 kräver takmontering i hans rum, nästan mitt i rummet faktist. Inte alla som är glad i att dra kablar ut till "nästan" mitten av taket.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    planen var å plassere proj i midten , i taket fremfor spottkassen. har lagt opp til hdmi veggkontakt i hjørnet av spottkassen bak. (ser det på bildet)
    hvilken proj t rundt eller under 10000kr er å anbefale?
    siste proj jeg hadde var benq 5120, så det skal ikke så mye til for å få bedre bilde enn den hadde

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    W1070 kräver takmontering i hans rum, nästan mitt i rummet faktist. Inte alla som är glad i att dra kablar ut till "nästan" mitten av taket.
    Det må man jo omtrent uansett hva slags projektor du kjøper, kan da ikke forestille meg at Epson 6100 uten lens shift er så veldig plasserings vennlig av seg den heller.

Nei synes dette så ut som et flott rom jeg, syns selv det kan bli litt mange sorte mørke rom, og ja det er nok det beste for optimal kontrast også videre, men bilde kontrast er jo ikke alt her i livet
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6100 kan han ha längst bak i rummet på 120" om han vill. Gör kablingen och eventuellt en montering på/under en hylla otroligt mycket enklare. W1070 måste han ha som längst 4 meter i från och därmed ett takfäste.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har Epson TW6000 på 92" grått lerret med ca 3.3m sitteavstand, og tykkjer det fungerer utmerka.

Når det gjeld høgtalarar, så gor nok den dynavoice pakken mykje for pengane. Sjølv ville eg leita etter brukte høgtalarar. Då får du endå meir for pengane. Sjølv om eg har Klipsch kan eg ikkje anbefala dei til deg, då det kan vera du ikkje likar dei i det heile. Det må du nesten lytta deg fram til.

Velg receiver med pre out for sikkerhets skyld. Sub til film bør du velga så stor som mogleg, det kjem du ikkje til å angra på...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •