Anbefaling av projektor for tak? 8000,- ++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Anbefaling av projektor for tak? 8000,- ++

Hei

Holder på å lage 2.etg på dobbel garasjen min, her vil det være hvitt på vegger og tak. Ingen lysgjennomtrenging.
    Vil være typ 90" rammelerret.
    Projektoren vil henge fra tak, men bare være 175cm fra gulvet. Har dette noe å si?

Ser for meg å bruke rundt 8.000,- men har ingen problemer med å bruke opptil 15.000,- dersom dere mener jeg får mye mer for pengene da.
    Eneste kravene jeg har til projektoren er ok+ til 3D og Full HD. Helst 2xhdmi.
    Skal bli brukt til film(blu-ray) og ps4 når den kommer.
    God pæregaranti er også å foretrekke.

Jeg har aldri vært borti projektorer så håper på en anbefaling som ikke krever tweaking(dersom dette ikke er enkelt).

Glad i Panasonic, men finner lite info på nett.
    Ellers har jeg bare sett gjennom komplett sitt utvalg uten å bli klok på hva jeg burde velge. Klarer ikke finne noen nye tester i denne prisleien. Noen?

mvh Andre "Sviski"

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    13,696
    Takk & like
    Nevnt
    27 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med såpass lav takhøyde, trenger du mest sannsynlig en projektor med lens-shift (eller i det minste 0-offset), om du vil unngå at lerretet blir stående på gulvet. Med takfeste havner jo projektoren et godt stykke ned fra taket, og da blir lerretet hengende veldig lavt, om projektoren kaster bildet ytterligere nedover.

Tenker vi bildekvalitet, eller mest mulig for pengene, er det lite som slår Sony HW30.
    Eventuelt kan du kikke på Epson TW6000/6100 (0-offset), men da trenger du i tillegg et takfeste som bygger minimalt. I forholdt til HW30, så har disse rimelige LCD-projektorene en grunnkontrast i området rundt 1000:1, altså rundt en syvendedel av Sony projektoren. Dette med lav grunnkontrast gjelder også Panasonic i prisklassen under 20K.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er førstegangskjøper på PJ selv om kjøpte HW-30 etter å ha lest en del her og fått råd fra Gorm. Angrer ikke på den investeringen for å si det sånn. Meget fornøyd med bildet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode tilbakemeldinger!

Da er det Sony'en jeg sikler på, er igang med tak i garasjen nå, så får det bli vegger og gulv i 2.etg etterpå. Burde vel ikke ta stort mer enn en mnd tid!? *GLEDER SEG*

Blir typ 185cm opp til taket... Hvor langt unna må denne monteres fra 90" lerret? Har funnet et takfeste som er 8cm.

Hvor mange 3D briller følger med?

mvh Andre

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sviski
    Takk for gode tilbakemeldinger!

Da er det Sony'en jeg sikler på, er igang med tak i garasjen nå, så får det bli vegger og gulv i 2.etg etterpå. Burde vel ikke ta stort mer enn en mnd tid!? *GLEDER SEG*

Blir typ 185cm opp til taket... Hvor langt unna må denne monteres fra 90" lerret? Har funnet et takfeste som er 8cm.

Hvor mange 3D briller følger med?

mvh Andre
    Her kan du kalkulerer avstand fra lerret etc.

Projection Calculator Pro - Projector to Screen Distance

Og her kan du sjekke avstand fra tak til projektor og tak til topp lerret osv.

Projectors : Televisions & Projectors : Sony Australia

Link til simulator nede til høyre.

Tror ikke det følger med emitter eller briller til hw30.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •