Hjelp til Short(medium) throw projector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Short(medium) throw projector

Hei
    Jeg skal lage en liten hjemmekino, problemet er at rommet ender i et skråtak så hvis jeg takmonterer projektoren og ikke vil ha den i fanget, så blir maks lengde fra lerretet 2-2,5 meter avhengig av størrelsen på projektoren.

Jeg hadde tenkt på et bilde på 90 tommer pluss minus litt. Har sett at BenQ har W1080ST og W1500. Sistnevnte har ikke short throw men ser ut til å fungere allikevel da dette er i grenseland mellom short og normal throw. Er litt skeptisk på bildekvaliteten til de to nevnte men finner ikke noen alternativer. Er det noen som vet om noen andre jeg kan vurdere?

Skulle gjerne puttet inn en Sony VPL-HW50 men den krever litt mere distanse enn det jeg har tilgjengelig.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080ST er ikke et spesielt godt valg, med mindre du har enda kortere kasteavstand. Den ekstreme fisheye linsen er ikke et positivt bidrag når det gjelder bildekvalitet. Se heller på W1070, da den også klarer hele 98" med 2,5 meter kasteavstand.
    Med W1500 får du fordelen av trådløs HDMI, samt bedre optikk og generell byggekvalitet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Tror ingen av de nevnte lever opp til min forventning når det gjelder bildekvalitet, så må ty til alternative løsninger. Har funnet ut at jeg kan slå ned og bygge en ny vegg, så får jeg plass andre veien og slipper skråtakproblematikken.

Da må jeg bare finne ut om det blir VPL-VW95ES, VPL-HW50ES, EH-TW9100, DLA-X35 eller PT-AT6000E.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •