Gi meg en prosjektor som holder mål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gi meg en prosjektor som holder mål

Har nå hatt 4 prosjektorer der min første Hitachi med 480oppløsning + 16:9/widescreen var den som varte lengst.
    Jeg kastet den etter at den hadde brukt 2pærer og den begynte og bråke masse. Men gikk vel ca 4000timer. Gadd ikke kjøpe pære nr 3.

Så gikk jeg for Epson TW700 som bråkte litt men hadde 720p i widescreen. Brukte 2 pærer på ca 3000timer og fikk meldingen "error in the epson cinema filter". Din hjemmekino og Epson gav meg elendig service her!! Pære nr to kjøpte jeg faktisk innenfor pæregarantien, noe jeg fant ut etterpå. Din hjemmekino er ikke min hjemmekino lenger..8)

Så hoppet jeg på Epson tw3200 som var en 1080p og var fornøyd til den tok kvelden etter ca 11mnd.. Her stilte Elkjøp opp og gav meg pengene tilbake. Meget bra av Elkjøp.

...men Elkjøp ville jeg skulle kun bruke pengene hos dem:-? derfor hoppet jeg på Sony HW-30 m/2par 3D-briller. Har ikke vært så fornøyd siden jeg spanderte ett pioner5080ax på meg selv. Men var litt redd siden jeg så at pæregarantien var 6mnd/300timer...

Men dette trengte jeg ikke være bekymret for siden hele dritten røk for ett par dager siden..ironisk nok etter ca 6mnd.8) Elkjøp brukte flere uker på og gjøre ingenting, men det var kanskje derfor jeg fikk kreditert sonyen og er på jakt etter min KANON nr fem/5/IV..:-? :cry: :? :evil: :roll: WTF

Jeg tar godt vare på tingene mine noe som kona og ungene merker8)

Nå har jeg sett for meg kanskje BenQ1070 eller noe billig.

Og fremfor alt med noe som har en god garanti!

Utfordrer dere til og finne noen butikker eller produsenter, som setter forbrukerene i fokus.

Ble positivt overrasket over at HIFI-klubben gav prosjktorpærene en 2års garanti!

Noen bedre?

Eller, værre en Sony sin 300timer/6mnd pæregaranti?

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har nå hatt 4 prosjektorer der min første Hitachi med 480oppløsning + 16:9/widescreen var den som varte lengst.
    Jeg kastet den etter at den hadde brukt 2pærer og den begynte og bråke masse. Men gikk vel ca 4000timer. Gadd ikke kjøpe pære nr 3.

Så gikk jeg for Epson TW700 som bråkte litt men hadde 720p i widescreen. Brukte 2 pærer på ca 3000timer og fikk meldingen "error in the epson cinema filter". Din hjemmekino og Epson gav meg elendig service her!! Pære nr to kjøpte jeg faktisk innenfor pæregarantien, noe jeg fant ut etterpå. Din hjemmekino er ikke min hjemmekino lenger..8)

Så hoppet jeg på Epson tw3200 som var en 1080p og var fornøyd til den tok kvelden etter ca 11mnd.. Her stilte Elkjøp opp og gav meg pengene tilbake. Meget bra av Elkjøp.

...men Elkjøp ville jeg skulle kun bruke pengene hos dem:-? derfor hoppet jeg på Sony HW-30 m/2par 3D-briller. Har ikke vært så fornøyd siden jeg spanderte ett pioner5080ax på meg selv. Men var litt redd siden jeg så at pæregarantien var 6mnd/300timer...

Men dette trengte jeg ikke være bekymret for siden hele dritten røk for ett par dager siden..ironisk nok etter ca 6mnd.8) Elkjøp brukte flere uker på og gjøre ingenting, men det var kanskje derfor jeg fikk kreditert sonyen og er på jakt etter min KANON nr fem/5/IV..:-? :cry: :? :evil: :roll: WTF

Jeg tar godt vare på tingene mine noe som kona og ungene merker8)

Nå har jeg sett for meg kanskje BenQ1070 eller noe billig.

Og fremfor alt med noe som har en god garanti!

Utfordrer dere til og finne noen butikker eller produsenter, som setter forbrukerene i fokus.

Ble positivt overrasket over at HIFI-klubben gav prosjktorpærene en 2års garanti!

Noen bedre?

Eller, værre en Sony sin 300timer/6mnd pæregaranti?
    Men når er pære ryker på en projektor etter 300 timer,eller under 6mnd., faller det ikke under noe som minner om reklamasjon da? Er projektor er vel ment å virke lenger enn 6 mnd før noe skal ryke? (eller?)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel derfor produsentene går ut med pæregaranti eller gjemmer den...

Grunnen til at jeg syter er at jeg anskaffet vel 50"Plasmaen min omtrent når jeg kjøpte min første kanon, sånn ca.2007. TVen virker enda, og jeg syns det skulle bare mangle når jeg fikk den "grisebillig" til seksten tusen norske kroner dengang.
    Når jeg først syter vil jeg ikke skrive 16k...:-D

Når jeg kjøpte Sony HW30 så tenkte jeg på det som en investering i kvalitet og at jeg budsjeterte med en pære i året til 2500kr. Det ville blitt 10k etter 4år + 16k for prosjektoren. Altså 26 000NKR etter 5år. Dette tror jeg nå er et alt for optimistisk regnestykke

I tillegg sitter jeg på en liten kino 3.5X2 og har et vel et 80" lerret. Sist gang vurderte jeg tV contra prosjektor, men da hadde man "bare" Sharp 70" i nærheten av 20k. Det ville blitt 10" mindre og dårligere bilde og uten 3D.

Nå sitter jeg 6mnd sener og skal gjøre samme valget en gang til:-D

Jeg heller vel mot et 65"TV men kona har fått smaken på 3D etter Sony HW30 som var en herlig kanon med fraværende viftestøy i tillegg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W1070 är inte i närheten av HW30 så där tror jag du blir besviken.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nokk heller satset på en ny HW30...
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslår en ny HW30 :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren røk for et par dager siden, og Elkjøp brukte flere uker på å gjøre ingenting? Hæ?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel gått for en ny HW30, tror jeg. Nå får man jo dog Sharp 70" 3D til under 20k, så det er jo et alternativ.

AV Shop et alternativ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    W1070 är inte i närheten av HW30 så där tror jag du blir besviken.
    Jeg blir vel besviken med alt annet enn HW30 om jeg vil ha samme kvalitet på mitt 80" lerret.:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ville vel gått for en ny HW30, tror jeg. Nå får man jo dog Sharp 70" 3D til under 20k, så det er jo et alternativ.
    Det var her jeg kom sist gang, og valgte Sony HW30
    Denne har jo et herlig bilde, men kinoen har vært kun for film og litt PS3.
    Men nå gidder jeg ikke lenger være politi mtp brukstid..
    Med TVen så bare koser jeg meg, mens med prosjektoren så koser jeg meg litt mer..mens jeg venter på at noe gale skal skje:cry:

Denne gang vil jeg ha et stort nok tv 65", 70" eller bare en billig prosjektor med gode garantier.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Projektoren røk for et par dager siden, og Elkjøp brukte flere uker på å gjøre ingenting? Hæ?
    Godt obsertvert.

Saken er at den røk for nesten en mnd siden, og jeg har akuratt fått den kreditert. Dårlig/feil skrevet av meg. Men vær bare glad for at dere har fått kortversjonen

Elkjøp er jo litt trege, men de har behandlet meg ok. De har tatt ansvar på 2 av mine prosjektor-kjøp og jeg er taknemlig for det.

Poenget med min post i går, var heller og syte over at prosjektorene brenner lamper og penger, fortere enn jeg hadde regnet med:evil:
    DEt koster jo og ligge på toppen...:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal gå over til tv, så annbefaler jeg deg å titte på Panasonic sin vt60 65"
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Om du skal gå over til tv, så annbefaler jeg deg å titte på Panasonic sin vt60 65"
    Enig med deg der.. sharp sine ser ut som minecraft-pixler i forhold
    Vell, litt overdrevet men du skjønner hva jeg vil frem til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HK_Xclio
    Har et kinorom med et 80" lerret, men kan gå ned til et 65" tv. Kan tenke meg at Panasonicen gir et godt bilde....men ca10 000 mer enn jeg ønsker bruke..

Dette med SMART-TV kan jeg være foruten..kunne tenkt meg en skjerm, som gjerne er 3D. Så vil jeg heller ha en smart PC

Kanskje det er noe med Smart-tv jeg ikke har fått med meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Enig med deg der.. sharp sine ser ut som minecraft-pixler i forhold
    Vell, litt overdrevet men du skjønner hva jeg vil frem til
    Har sett 80" tommeren til sharp og syntes det vel bare var størrelsen som appelerte..
    Men ok, det er jo det som appelerer med en prosjektor også.. som tygger pærer til frokost8)

Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har sett 80" tommeren til sharp og syntes det vel bare var størrelsen som appelerte..
    Men ok, det er jo det som appelerer med en prosjektor også.. som tygger pærer til frokost8)
    Sharp er i mine øyne kun størelse og ingenting annet. Panasonic har veldig godt bilde, di plages dog litt med panelene sine. Har ikke hatt noe feil på min VT50 enda, en kompis av meg kjøpte VT60 for noen mnder siden, å han har heller ikke hatt noe feil med den.

Han bruker i tilleg mye pc på skjermen, å han har heller ikke hatt tegn til inbrenning. Var noe etterslep i begynelsen, men etter innkjøring så var det borte.

"smart" tv er noe man ikke blir kvitt på disse skjermene uans, det er vell kommet for å bli. Jeg velger å ikke bruke smart fungsjonen selv.

Mvh
    Svein S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest litt om disse billigere prosjektorene Optoma HD25 og BenQ W1070.
    Optoma skal støye på db26 og BenQen er oppe på 30db, uff. Ellers så fikk jeg med meg en gang at denne regnbue-effekten ikke biter på meg, og at DLP- skal være veldig bra på 3D.

Men på 3D må man jo ha briller og gjerne til hele familien, da må jeg ha 4stk og blir vel ca.2000kr fattigere her.

Håper liksom at mens jeg syter og klager og leser og tenker..så skal en eller annen produsent komme med noe nytt... og ting og tang faller i pris:-P
    Nå er det 6mnd siden sist jeg sjekket priser og varer og noe har jo skjedd..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden så mange er spente på mitt valg:roll:, så må jeg jo følge opp denne fantastiske tråden
    Jeg har kjøpt meg en benq1070 som ikke bråker så mye som jeg trodde, og vifta har heller ikke en lydfrekvens som er irriterende.
    Den er selvsagt ikke like god som Sony hw30 eller like stille.

FILM : Stillbilder er sylskarpe, men panoreringer ikke like bra. Men den henger ikke når jeg ser film.

PS3: Har spilt litt Battelfield 2 på ps3 og jeg er fornøyd. Ikke like pene bilder, men den panorere faktisk minst like bra..er vel lettere og panorere bilder med litt mindre detaljer.

PC : Veldig bra

Er jo vanskelig og sammenligne med et sonybilde jeg så for ca 1mnd siden, men vil si at man får mer for pengene med denne kanonen:neutral: Føler jeg kan si det siden Sonyen kostet 100% mer. Men det er jo alikevel en "nedtur" og ha noe annet enn Sonyen.

Vil vel si at Benq er en allrounder mens Sonyen er en filmkanon.

Benq i økomode og de lyse bildene er ok, men mørkere deler ikke er der sonyen var.

Benqen er litt vanskeligere og henge opp og stille inn, men det gjør man jo ikke så mange ganger.. Sonyen var jo luxus og instalere.

Det som "skuffer" meg med Benq 1070 er at jeg ser at den har vært lenge på markedet. Den ble jo nettopp testet av watt og andre på nettet og pluss at det ser ut som komplett solgte den for en 1000-lapp mindre for et lite år tilbake..

3D har jeg ikke prøvd og kommer heller ikke til og investere i det tror jeg. Så jo avatar-3D på hw30, og det var FANTASTISK med fikk aldri samme opplevelsen igjen med andre filmer..

Edit: Glemte og skrive at jeg ser ingen regnbueeffekt og at dlp skal være pærer som varer. Virker som om kanonen blir litt varmere, men at produsentene har tatt høyde for det med mange "luftehull".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •