Hitatchi PJ-LC5 dårlig lysstyrke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitatchi PJ-LC5 dårlig lysstyrke

Hei.
    Dette er min aller første posting her, så nå er nervene på høykant
    Har en Hitatchi PJ-LC5 prosjektor jeg fikk av en bekjent. Pæren på den hadde nådd maks livstid så den byttet jeg (dog med en ikke original pære). Slo på prosjektoren, koblet til en laptop, men hff og gru for et dårlig bilde, svak belyst og med et slags gulskjær. Ingen forbedring fra den lampa som satt i da jeg fikk denne. Prosjektoren var rimelig full av støv når jeg fikk den, så dette måtte jeg rense den for, hadde ute linse, vifter mm. rengjorde dette og satte sammen igjen, litt bedre lys ble det, men jeg ble skikkelig skuffet over at det ikke ble bedre "styrke" på bildet etter lampeskift. Har forsøkt å regulere / trimme fargene litt, men kan ikke si at bildet blei noe særlig bedre av den grunn. Er det noen som har noen tanker om dette?

Mvh
    Roger G.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra sånn ca 2005?

LCD™ Display Technology
    1200 ANSI Lumens
    800 x 600 Native Resolution
    4:3 Native Aspect Ratio
    300:1 Contrast Ratio

Spørs om den er bedre enn det du ser. Kjøp en ny av dagens modell :-) I tillegg til dårlig kontrast fra starten av på denne modellen så er LCD prosjektorene utsatt for degradering av panelene over tid. Kanskje derfor den har utviklet et gulskjær. Hadde forøvrig en DLP prosjektør i over 8 år. Den gikk over 16000 timer før den takket for seg (lyn), men bildet ble aldri dårligere enn det var originalt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke modellen du refererer til selv men uoriginal pære kan være litt lotto ifht styrke og fargekvaliteter.

Du har renset optikk etc så da har du egentlig gjort det meste du kan gjøre for å sikre optimal funksjon men det kan være du må bite i det sure eplet og spandere på deg en original pære.

Merk dog at mengden av lys i rommet, farger på veggene og ikke minst kvaliteten på lerret er avgjørende ifht hvor "lyssterk" du oppfatter bildet.
    Kan være kombinasjonen er ukurant fra utgangspunktet? Kom gjerne med litt utfyllende informasjon evt bilde av rommet/lerretsveggen du bruker

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker at jeg får nøye meg meg Optomaen jeg kjøpte i fjor..hadde bare litt lyst på å ha en projektor i feriehuset i Sverige, får kjøpe meg en ordentlig til dette, for som Oilar sier, 2005 modell og vi er i 2013, blir vel en litt sliten projektor av dette. takker for svar i alle fall Jeg testet Hitatchien i et kølamørkt rom mot hvitt film-lerret (husker ikke navnet her jeg sitter nå)..Men tenker jeg lar dette ligge. Ha en god helg folkens

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •