Beste 3D-projektor til rundt 10 000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Beste 3D-projektor til rundt 10 000kr

Jeg vurderer å kjøpe meg projektor for første gang.
    I dag er jeg godt vandt til et fremragende bilde fra min 50" Pioneer Kuro og stiller derfor relativt høye krav til bildekvaliteten. Dog har jeg ikke lyst å legge mer enn 10-15 000kr i dette inkl. lerret og et par briller.
    Hva er det beste man kan få tak i for denne prisen? Den skal i all hovedsak brukes til film. Jeg har lyst på 3D, men er skeptisk til om teknologien er god nok for en så rimlig penge?

Det absolutt verste jeg vet er hakkete panoreringer og crosstalk! Dette må være et absolutt minimum.
    Jeg er også av den typen som irriterer meg voldsomt av støy i bildet, typisk i mørke scener eller på himmelen.

Har lest meg frem til at Sony HW30 og Optoma HD33 begge er gode alternativer, men kunne noen gitt meg en generel anbefaling ut ifra de punktene jeg nevner?
    Har sett sistnevnte live hos Hi-Fi Klubben og ble ikke veldig imponert over 3D-funksjonen, men den hadde en gammel lampe sa selgeren.

For øvrig har jeg god lyskontroll i rommet og film blir stort sett konsumert på kveldstid

PS: Hva slags farge og gain bør jeg ha på lerretet? Tenker rundt 100".

På forhånd takk!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på referansen mot "Kuro sort", ville jeg skrinlagt HD33, og alle andre DLP-er i samme slengen.

HW30 er en god kandidat, som med rett lerret fort blir å foretrekke fremfor Kuroen din. Det kommer selvsagt også an på rommet, for lyse flater i rommet vil effektivt ta livet av bildedynamikken.

Jeg ville gått for et grått lerret (rundt 0.8 gain) om rommet ikke er sortmaskert. Med tanke på projektorens lysstyrke, samt prioriteringen mot god 3D, ville jeg nok holdt meg rundt 92". I alle fall ikke over 100".

HW30 kan kjøre interpolering (motion-flow) i 3D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Mathia sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Med tanke på referansen mot "Kuro sort", ville jeg skrinlagt HD33, og alle andre DLP-er i samme slengen.

HW30 er en god kandidat, som med rett lerret fort blir å foretrekke fremfor Kuroen din. Det kommer selvsagt også an på rommet, for lyse flater i rommet vil effektivt ta livet av bildedynamikken.

Jeg ville gått for et grått lerret (rundt 0.8 gain) om rommet ikke er sortmaskert. Med tanke på projektorens lysstyrke, samt prioriteringen mot god 3D, ville jeg nok holdt meg rundt 92". I alle fall ikke over 100".

HW30 kan kjøre interpolering (motion-flow) i 3D
    Hjertelig takk for rådet, kan fort hende det blir den!
    Okey, har hvite vegger og hvitt tak ja, så da går jeg for grått lerret

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •