Deinterlacing z3 vs ae700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Deinterlacing z3 vs ae700

Er det noen som kan hjelpe en nuuuub med hvilken av disse prosjektorene som har best deinterlacer?

Skal bruke den til HDTV xbox, pluss en del satelitt-TV(480i) fra force 1199 tuner.

Hvilken passer best hvis du ser bort fra pris forskjellen? Store ulemper med en av di fremfor den andre?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Deinterlacing z3 vs ae700

Sitat Opprinnelig postet av rayrod
    Er det noen som kan hjelpe en nuuuub med hvilken av disse prosjektorene som har best deinterlacer?

Skal bruke den til HDTV xbox, pluss en del satelitt-TV(480i) fra force 1199 tuner.

Hvilken passer best hvis du ser bort fra pris forskjellen? Store ulemper med en av di fremfor den andre?
    På alle steder jeg har lest om dette så har Z3 en veldig mye bedre de-interlacer enn 700.

700 har en elendig de-interlacer - i klasse med den som står i Z2 (har sett begge), derimot har 500 en bra de-interlacer.

Merkelige greier.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    På alle steder jeg har lest om dette så har Z3 en veldig mye bedre de-interlacer enn 700.

700 har en elendig de-interlacer - i klasse med den som står i Z2 (har sett begge), derimot har 500 en bra de-interlacer.

Merkelige greier.
    Stemmer dette virkelig at ikke 700 er bedre enn 500?? Har 700en så dårlig de-interlacer????

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer dette virkelig at ikke 700 er bedre enn 500??
    AE700'n er selvsagt bedre enn 500'n, men ikke nødvendigvis når det gjelder deinterlacing. Men dette betyr først noe om man putter inn et interlaced signal i projektoren, f.eks tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med AE700, men har derimot stiftet god bekjenskap til Z3. Jeg er meget fornøyd med min Z3 og hvis du ikke skal kjøre alle signaler progressivt til den vil jeg uten tvil anbefale den.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke se bare på deinterlacingen, da. Såvidt jeg har kunnet bedømme så har f.eks. Z3 mye mer screendoor enn AE700, og i tillegg en tanke VB.

Men det var noe som hakket litt kanter i bildet ved bevegelser da jeg så på AE700 sist (fikk ikke sjekket hva den var koblet til med), så det er godt mulig at det lønner seg å kjøre progressive signaler eller DVI inn i en AE700.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig den allerede er linket til, men her er det en sammenligningstest:

http://www.projectorcentral.com/pana...0_sanyo_z3.htm

Det som forbauser meg er at det står at AE700 er dyrere enn Z3, det er jo motsatt her i landet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD

Det som forbauser meg er at det står at AE700 er dyrere enn Z3, det er jo motsatt her i landet.
    Det forbauser meg at de bagatelliserer forskjellen på screendoor mellom AE700 og Z3. Etter min mening måtte jeg langt unna for å ikke være plaget av screendoor på Z3, mens jeg er enig med dem som har beskrevet dette for AE700 lenger opp at man må betydelig under 1:1 avstand for å plages av screendoor på AE700. Det forbauser også at de ikke ser VB overhodet på Z3, mens de mener de ser det på AE700. Jeg mener å ha sett det motsatte.

Begge er gode projektorer, og for meg er det den i Norge rimeligere prisingen av AE700 kombinert med fordelen på screendoor som gjør den til mitt foretrukne valg av disse to.

Jeg tror mye av dette med VB kan være eksemplarforskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser mye om de testene på projectorcentral.com og iflg mange på avsforum må de tas med en stor klype salt. Hører mer på "mannen i gata" enn de, men det er jo min personlige mening.

Uansett good med mange gode tilbakemeldinger. Skal handle fra usa så jeg ser at z3 er litt billigere der borte.

Hva med hs50? Kommer denne til å knuse disse to, eller er det for tidlig å si noe som helst?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av JD

Det forbauser meg at de bagatelliserer forskjellen på screendoor mellom AE700 og Z3. Etter min mening måtte jeg langt unna for å ikke være plaget av screendoor på Z3, mens jeg er enig med dem som har beskrevet dette for AE700 lenger opp at man må betydelig under 1:1 avstand for å plages av screendoor på AE700. Det forbauser også at de ikke ser VB overhodet på Z3, mens de mener de ser det på AE700. Jeg mener å ha sett det motsatte.

Begge er gode projektorer, og for meg er det den i Norge rimeligere prisingen av AE700 kombinert med fordelen på screendoor som gjør den til mitt foretrukne valg av disse to.

Jeg tror mye av dette med VB kan være eksemplarforskjeller.
    Jeg er enig med deg når det gjelder screendoor mellom Z3 og 700. Her er 700 mye bedre under 1,5 ganger bredde/sitteavstand.

Men hvis du er mer enn 1.5 ganger unna lerret vil Z3 bilde virke skarpere. På grunn av nettopp smoothscreen teknikken.

Når det gjelder min erfaring med VB så er det at det er mange flere eiere av 500/700 som klager på VB (og flere av dem har byttet proj) enn det er Z2/Z3 eiere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder min erfaring med VB så er det at det er mange flere eiere av 500/700 som klager på VB (og flere av dem har byttet proj) enn det er Z2/Z3 eiere.
    Som sagt, det jeg har sett er to enkelteksemplarer, og det er ikke sikkert de var representative for de to merkene med hensyn på VB. Uansett synes jeg VB var helt ignorerbart på begge (jeg så det ikke i det hele tatt på AE700). For meg personlig er regnbuer et mer synlig fenomen på samtlige DLP-projektorer enn VB på disse to enhetene.
    Skulle likt å vite hva VB kommer av, for etter hva jeg skjønner benyttes de samme Epson-panelene i AE700/Z3 som i de foregående modellene AE500/Z2 som etter rapportene hadde mer VB...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme tilbake til topic: Jeg TROR jeg så deinterlacingsproblematikken på den AE700 jeg så. Kan noen beskrive hvordan de oppfatter at denne svakheten ser ut i bildet? Jeg vet hva jeg så, men er usikker på om det var deinterlacing som hadde skylden...

Så: Hva ser man etter hvis man skal bedømme god vs dårlig deinterlacing?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme tilbake til topic: Jeg TROR jeg så deinterlacingsproblematikken på den AE700 jeg så. Kan noen beskrive hvordan de oppfatter at denne svakheten ser ut i bildet? Jeg vet hva jeg så, men er usikker på om det var deinterlacing som hadde skylden...

Så: Hva ser man etter hvis man skal bedømme god vs dårlig deinterlacing?
    Ting som etterslep, hakkete bevegelser, digitale artefakter.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser mye om de testene på projectorcentral.com og iflg mange på avsforum må de tas med en stor klype salt. Hører mer på "mannen i gata" enn de, men det er jo min personlige mening.
    Er det noen du ikke skal høre på så er det "mannen i gata". Mannen i gata er nemlig veldig opptatt av å forsvare sitt eget kjøp, og det meste han skriver er farget av nettopp dette.
    Du skal lete lenge etter noen som ikke skryter av sin egen ervervelse, eller kommende sådan.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Er det noen du ikke skal høre på så er det "mannen i gata". Mannen i gata er nemlig veldig opptatt av å forsvare sitt eget kjøp, og det meste han skriver er farget av nettopp dette.
    Dessuten vet man jo ikke hvor mannen i gata har projektorkunnskapen sin fra... Det er mye slikt som kommer fra FBI på NRK, TV2 Hjelper Deg og lignende.
    Ingenting er verre enn kunnskap ødelagt av sensasjonspreget journalistikk, filtrert og misforstått ytterligere av nettopp mannen i gata.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessuten vet man jo ikke hvor mannen i gata har projektorkunnskapen sin fra... Det er mye slikt som kommer fra FBI på NRK, TV2 Hjelper Deg og lignende.
    Ingenting er verre enn kunnskap ødelagt av sensasjonspreget journalistikk, filtrert og misforstått ytterligere av nettopp mannen i gata.
    Ja fy, så dere han tetten som testa projektorer for TV2 hjelper deg eller!?!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    La du merke til den rosa skjorta! Det var ikke akkurat noen "vanlig mann i gata". :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    La du merke til den rosa skjorta! Det var ikke akkurat noen "vanlig mann i gata". :wink:
    :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal lete lenge etter noen som ikke skryter av sin egen ervervelse, eller kommende sådan.

Er egentlig enig i begge utelelsene her.

Mannen i gata skal som sagt forsvare sitt eget kjøp. Men samtidig er jo mannen i gata den som har produktet over tid. Langsiktig erfaring er jo ikke så dumt.

Folk som tester et produkt har jo ikke tilgang til projektoren over lengre tid. Med andre ord får disse på en måte kun et første intrykk. Generelt er vel disse upartiske men de har vel sin personlige smak de også.

Ting som kan bli utslagsgivende her er for eksempel støy fra en projektor - kortvarig er ikke dette noe problem. Men etter flere måneder vil dette kanskje bety mer enn kvaliteten på bildet.

Leser for eksempel i noen tester at de så vidt nevner støy på en projektor, i den samme testen får en projektor et stort minus for at fjernkontrollen ikke har lys.

Lys er nok kjekt å ha på en fjernkontroll når du skal tune in projektoren - men de på følgende årene av bruk trenger du ikke denne stort.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelige greier.
    Uten sammenligning forøvrig ble faktisk testen på Projectorcentral korrigert i ettertid på akkurat dette punktet. Etter nærmere vurdering hadde de ingenting å utsette på jobben den gjorde her, og sa sogar at de ikke kunne se forskjell på p og i-signaler fra kilden.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •