Deinterlacing z3 vs ae700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Deinterlacing z3 vs ae700

Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Uten sammenligning forøvrig ble faktisk testen på Projectorcentral korrigert i ettertid på akkurat dette punktet. Etter nærmere vurdering hadde de ingenting å utsette på jobben den gjorde her, og sa sogar at de ikke kunne se forskjell på p og i-signaler fra kilden.
    Z3 har jeg ikke sett, men idag fikk jeg testet AE700 litt. Mye lys i lokalet + ukalibrert pj til tross, jeg så STOR forskjell da pj-en fikk progressivt signal inn.
    Først prøvde vi en Panasonic DVD-S75 hvor pj måtte ta seg av deinterlacingen, etterpå koblet vi på en Pioneer DV-668AV-S med progressiv scan for PAL.
    Forskjellen var som natt og dag spør du meg!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sier så og si null om projektoren, da det like gjerne kan være DVD spillerene det er forskjell på.

Er du forresten sikker på at det ikke ble brukt HDMI mellom 668 og PJ'en?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det er DVD-spillerne det er forskjell på. Ikke rent lite heller.
    Poenget mitt er at AE700 produserte ett mye bedre bilde da den fikk signaler fra en god DVD-spiller som tok seg av deinterlacingen, og at det dermed ble lett å se forskjell på p- og i-signaler.
    Jeg sa ikke at deinterlacingen var dårlig på AE700.

Ikke HDMI mellom 668 og pj-en nei.

Men jeg skjønner hva du mener, så jeg burde kanskje ta en tur til , og teste progressivt og interlaced signal fra kun Pioneer`n...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

På alle steder jeg har lest om dette så har Z3 en veldig mye bedre de-interlacer enn 700.

700 har en elendig de-interlacer - i klasse med den som står i Z2 (har sett begge), derimot har 500 en bra de-interlacer.

Merkelige greier.
    Uten sammenligning forøvrig ble faktisk testen på Projectorcentral korrigert i ettertid på akkurat dette punktet. Etter nærmere vurdering hadde de ingenting å utsette på jobben den gjorde her, og sa sogar at de ikke kunne se forskjell på p og i-signaler fra kilden.

Det jeg har sett er tv-program matet via s-video på 500 og 700. Her var 500 klart bedre. Vel nå ble jo den 700 levert inn på grunn av dårlig konvergens. Bør kanskje se den etter denne reparasjonen.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det jeg har sett er tv-program matet via s-video på 500 og 700. Her var 500 klart bedre. Vel nå ble jo den 700 levert inn på grunn av dårlig konvergens. Bør kanskje se den etter denne reparasjonen.
    Ok. Det må være rimelig å anta at PC har testet dette grundig. Her er også et sitat fra AVSforum, der det faktisk blir hevdet at mesteparten av VB forsvinner ved å kjøre i signaler:

The best way I’ve found to reduce (by at least 85%- 90%) VB is to send an interlaced signal to the 700 (I’m using a Sony 9000) and let the 700 handle the de-interlacing/conversion. I tried this with the 500 a few months back - and no luck. VB was the same on the 500 no matter what signal I sent (progressive, interlaced, composite, DVI)

I tell you it looks weird to see the U-571 underwater scenes with no banding! You would have to look very very hard to see any. With a progressive signal I could actually count the individual bars. Now everything looked very smooth. Vast improvement.
    Jeg vil bruke flere kilder (bl.a LD) til den pj jeg skal kjøpe, og har derfor behov for bra deinterlacing. AE700 står på shortlista, men blir uaktuell hvis den har "elendig" di. Det hadde derfor vært veldig interessant å få andres vurdering. Hi-Fil: er det noen sammenligningstest på gang av bl.a Z3 og AE700 der også dette vurderes?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •