Sanyo Z2000 vs Sony HW20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo Z2000 vs Sony HW20

Sanyoen som jeg har dunker greit, men tenker kanskje denne Sonyen er noe bedre å skarpere bilde?

Har funnet 2 av disse sonyene på brukten. Er dette en stor oppgradering?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Sanyoen som jeg har dunker greit, men tenker kanskje denne Sonyen er noe bedre å skarpere bilde?

Har funnet 2 av disse sonyene på brukten. Er dette en stor oppgradering?
    Bruker en Z2000 selv og er fornøyd. Har tenkt om å oppgradere, men nå velger jeg heller å vente noen år til.

Uifra spec'ene så skal jo Sony'en ha høyere kontrast og bedre sort. Samt at sxrd skal visst være overlegent på bildekvalitet. Men skal man først betale rundt 10k for hw20 så kan det være lurt å strekke litt å kjøpe hw30-40? Da får man 3D og ende bedre bilde kanskje.

Sanyo PLV-Z2000 vs Sony VPL-HW20 - DigitalVersus
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enorm forskjell i bildedynamikk på disse projektorene. Z2000 har en grunnkontrast i området mellom 900 og 1000:1, mens HW20 ligger rundt 7-8000:1

Med andre ord, den ene har sortnivå, den andre bare nyanser av "lys grå". Forskjellen er rett og slett så stor, at det er meningsløst å sammenlikne dem.

Når det gjelder HW20 vs HW30, så er vel det strengt tatt en vurdering om en ønsker en 3D-projektor eller ei. I 2D er det ubetydelig forskjell.
    Forøvrig er det vel neppe noen som oppnår 10K for en brukt HW20? Et sted mellom 6 og 8 tusen (avhengig av antall brukstimer) er vel mer realistisk?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er enorm forskjell i bildedynamikk på disse projektorene. Z2000 har en grunnkontrast i området mellom 900 og 1000:1, mens HW20 ligger rundt 7-8000:1

Med andre ord, den ene har sortnivå, den andre bare nyanser av "lys grå". Forskjellen er rett og slett så stor, at det er meningsløst å sammenlikne dem.

Når det gjelder HW20 vs HW30, så er vel det strengt tatt en vurdering om en ønsker en 3D-projektor eller ei. I 2D er det ubetydelig forskjell.
    Forøvrig er det vel neppe noen som oppnår 10K for en brukt HW20? Et sted mellom 6 og 8 tusen (avhengig av antall brukstimer) er vel mer realistisk?
    Ang. 10K, jeg refererer meste til det som Cocoz skrev i hjemmekino-tråden sin:

Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    ...
    Dette er kjøpt brukt, men hvor mye jeg har gitt vet jeg ikke men tipper jeg lander på ca 70k med ny projektor, ser ut til at jeg må opp i 10k klassen for å få noe som står til svar med resten...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hw20 har kanskje ikke motionflow som hw30 har?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer

Ikke noe stort tap for min del, for jeg brukte bare motionflow i 3D på HW30, og HW20 har jo ikke 3D. Epson TW4400/5500 og TW9xxx er vel eneste projektorene hvor jeg konsekvent har hatt interpolering aktivert i 2D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •