Vibrasjon i projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vibrasjon i projektor

Hei!
    Jeg har nettopp bygd meg et lite hjemmekino anlegg med en MitsubishiHC4000 DLP-projektor.
    Først hadde jeg den stående på bladhylla under et stuebord, og det fungerte helt utmerket, men bestemte meg for og henge opp projektoren i taket med et takfeste fra el-kjøp (billig modell), det jeg oppdaget da var at d ble vibrasjon i bildet, hvis jeg holder fast projektoren slutter vibrasjonen, kommer dette av at takfestet er for dårlig? At vifta lager vibrasjon? vurderer å bytte til en annen type takfeste.
    Noen ideer?

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP projektorer har både vifter og et farge hjul som kan skape slik vibrasjon. Vil tro at takfestet har en stivhet som får en egen frekvens som "treffer" eventuelle vibrasjoner fra vifta eller fargehjulet, og blir såpass forsterket at det blir synlig som vibrasjon i bildet.

Du kan jo prøve å stive av festet, forandre litt på geometri eller tilføre litt vekt som forandrer pendel virkningen på projektoren slik at egen frekvensen for oppsettet blir litt forskjellig i forhold til de bevegelige delene i projektoren.

Fargehjulet kan forandre frekvens ut i fra kildemateriale, og det går kanskje å teste om det er det som lager vibrasjonene med å teste en annen setting av arbeidsfekvens / biltefrekvens og se om det påvirker vibrasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, etter en del prøving ble d så jeg satt projektoren tilbake under bordet, jeg har veldig lav takhøyde på rommet jeg benytter (195cm) så jeg måtte bruke key stone for og få bildet rett, men har lest litt på forumet og funnet ut at det ikke er å anbefale, får håpe att det ikke blir for varmt under bordet, men bildet ble rett uten bruk av key stone og ting fungerer bra og ingen vibrasjon. Må bare finne en løsning om hvordan jeg skal feste bordet, så det ikke blir flyttet på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •