BenQ SP890, noen erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ SP890, noen erfaringer?

Vurderer å kjøpe meg denne projektoren, noen som har noen erfaring fra denne?
    Noen negative/positive sider?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har inga personliga erfarenheter med den, men då det är en presentationsprojektor som snart är 3 år gammal skulle i alla fall inte jag köpa den för hemmabio.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ har gode hjemmekino-projektorer, så jeg ser ingen grunn til å vurdere SP890 i hjemmekinoen. Den er bygget for et helt annet formål, og egenskapene den er tweaket for (høy lysstyrke i hvitt lys), egner seg ikke i hjemmekinoen. Med mindre du har gigantisk stort lerret da.
    SP890 er vel strengt tatt bare en W6000/6500 som er "ødelagt", for å hente ut mere lys
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kort sagt ikke peil på hjemmekino, har lyst på en bra hjemmekino projektor som funker fint på 120-150" lerret, skulle få den projektoren jeg nevnte til under halv pris av ny pris så tenkte jeg hvorfor ikke.

Hvilken projektor anbefaler dere til en rundt 10 000? Kan fint være brukt og den burde klare å lyse opp lerretet fint om det er litt dagslys.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson TW6000 med ett såpass stort lerret som 120" är det minsta du bör se efter och den ligger väl i det skiktet i nypris.

Kan du mörklägga ditt rum helt (noll inkommande ljus) kan du se efter en Sony HW20 brukt, men det är på gränsen vad den klarar i ljusutbytte på ett så stort lerret.

Är 3D viktigt?
    Vita väggar och tak?
    Hur långt mellan soffa/stol och lerret?
    Avstånd mellan projektor och lerret? Ge oss det längsta måttet du kan ha mellan projektor och lerret. 120" kräver 4-6 meter hos de allra flesta projektorer i detta skikt. En del undantag finns. TW6000 klarar 120" från 3,5 meter-5,7 meter mellan objektiv och lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Är 3D viktigt? Nei, ikke veldig viktig, tror ikke den kommer til å bli brukt mye til 3d uansett.
    Vita väggar och tak? Ja.
    Hur långt mellan soffa/stol och lerret? rommet er: 6 x 3,5 meter.

Leste anmeldelse på Epson TW6000 og fant frem til at den hadde ikke så bra sort bilde? Regner med at hvem som helst har bedre peil på dette enn meg, så jeg bare spør =).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    För 10,000 och 120"+ tror jag inte du får bättre bild från en projektor än TW6000 i ett ljust rum. Får du tag på en TW4400 menar många den är bättre, men att få tag på en är inte lätt. Dessutom är de ofta utanför garanti och står högt i pris.

Bara så det är sagt, du kommer aldrig få ett bra svartnivå med en projektor i ett vitt rum.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og TW6000 har i alle fall ikke dårligere sortnivå enn SP890, snarere tvert om

Godt sortnivå på såpass stort lerret, vil koste deg en tredobling av projektor-budsjettet, samt at rommet må maskeres.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjettet er jo ikke låst på 10 000, har sittet å sett på benq w7000+ fra hifi-klubben også, den koster 17 000 men satte opp et ca budsjett

Skal sjekke ut den dere anbefaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan lerret vil dere også evnt anbefale?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ett ljust rum kommer du inte undan grå duk.
    Vill/kan du ha lerret hänga framme hela tiden skulle jag skaffa ett rammelerret. Vill du ha det bort till tider går det fint med ett lerret du drar ned, men många manuella lerret blir "slappa" med tiden.

Grandview Framed Grey 16:9 120" (266x150) - Lerret - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var idag på euronics for å se om dem hadde projektoren, der anbefalte han meg en Optoma hd33 til mitt bruk, den lå til 12 500 i butikken, jeg kunne få den + et 106" lerret til 12 500 (svenske) av han da den ene projektoren var demo brukt i 10 timer, er dette et bra tilbud? og er det et bedre valg?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg heller valgt W1070, fremfor HD33. Har sett dem side om side, og da var W1070 helt overlegen. Den langt billigere W1070 er mye bedre kalibrert fra fabrikk, og har i motsetning til HD33 også et fullverdig kalibreringssystem. På de to enhetene jeg kikket på, var også bildeskarpheten bedre på BenQ projektoren
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •