Arvtager til sony vw95es

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arvtager til sony vw95es

Noen som vet når arvtageren til vw95 kommer for salg? Ser den har falt veldig i pris noe som vell tyder på at nye modeller er på vei ut i butikkene.

Newcomer Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Og de andre Sony PJ

8)
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC DMP-UB900 4K UHD BLURAY, Jamo d500 7.2.4. Projektor Epson TW7300. Lydtransparent lerret 300 dreamscreen V5.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nok ikke noe før høsten og blir nok vist på en av de store messene i løpet av sommeren.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony lanserer projektor-nyhetene på IFA. Det har de gjort i en årrekke.
    IFA går av stabelen 6. til 11. september i år
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Spørsmålet er vel mer om Sony rekker hhv 4K og/eller laser innen den tid, men føler vel egentlig at konkurransen i segmentet nå tilsier at de venter med minst en av disse parametrene... Mest sannsynlig snakker vi derfor "bare" en VW95 med mer lys, Reality Creation samt kanskje en og annen ekstra feature som enda mer lys i 3D eller lignende. Skal selvsagt ikke kimse av den type upgrades heller, men de virkelig store linjene som laser lyskilde og/eller 4K spørs det om kommer i år slik jeg vurderer marka pr. dato... Sony har jo imidlertid tidligere vært ute med nybrotteknologi på et tidlig stadie, så en skal selvsagt aldri si heeeelt aldri...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal aldri si aldri nei. JVC var jo så sikre på at VW95 ville være 4K, at de fortet seg å hostet opp en "kvasi 4K oppskalering", i et forsøk på å møte konkurransen. Tipper de i ettertid har angret litt på den ;-)

4K kommer sikkert i en rimeligere versjon enn dagens VW1000, men det spørs om vi ser noe under 100K? Arvtakeren til VW95 har jeg ikke tro på at kommer til å være 4K. Laser er også for "umodent" til å lanseres i denne prisklassen i år (tipper jeg).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror at Sony kommer til å satse mye på 4k og at vi snart får se priser på under 100k.
    Mvh bigtor

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En "ny 95" kan ikke koste mer enn 60-70K max og da er neppe 4K innen rekkevidde.

Tipper vi både ser en "high end" HV 50 altså 2K og en mid-end VW 1000 dvs 4K.

Med andre ord så tror jeg VW XX serien er ferdig og blir erstattet av HV XX og VW XXXX eventuelt VW XXX.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony har definitivt bruk for en projektor i 60K - 120K klassen... der er mange JVC modeller som dekker rommet mellom vw95 og vw1000

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at det muligens kan dukke opp en ny Sony VPL-HW30ES? Kanskje prisene på den "gamle" vil dette enda mer

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Sony har definitivt bruk for en projektor i 60K - 120K klassen... der er mange JVC modeller som dekker rommet mellom vw95 og vw1000
    Hvilke JVC modeller regnes bedre enn VW95?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Alle projektorer har sine unike styrker og svakheter, og således er nok VW95 på mange parametre "bedre" enn JVC sine, selv de mest kostbare. Dette være seg 3D, der JVC har en del crosstalk (dog har VW95 relativt begrenset lys i 3D den også), ANSI-kontrast, da spesielt sammenlignet mot X55 som mister en del ANSI-kontrast som følge av 4K-filteret, samt bedre bevegelsesskarphet på VW95.

X55 på sin side skilter med meget god dynamikk i mørke scener, til tross for noe lavere ANSI-kontrast med 4K-filteret - samt da selvsagt et svært behagelig "35mm-aktiv" 4K-bilde som følge av det samme filteret.

Jeg opplever både VW95 og X55 som svært oppegående projektorer, med hver sine styrker og svakheter... Perfekt blir neppe aldri noen projektor, selv VW1000 har sine "blemmer"...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Hvilke JVC modeller regnes bedre enn VW95?

Det Lygren sa. Jeg vil tro de fleste vil velge JVC X75/X95 over VW95.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det Lygren sa. Jeg vil tro de fleste vil velge JVC X75/X95 over VW95.
    Det tror jeg kommer ann på øyet som ser. Mitt poeng var at jeg oppfatter at det generelt er ansett at VW95 er bedre enn alle JVC projektorene og dermed ga ikke utsagnet ditt så mye :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke 'dumt' og hoppe på en hw30 nå før nye og dyrere modeller kommer...

Har nok ikke råd til hw50 eller 95 :-(

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Kanskje ikke 'dumt' og hoppe på en hw30 nå før nye og dyrere modeller kommer...

Har nok ikke råd til hw50 eller 95 :-(
    Spørsmålet er hva som skjer med HW50 til høsten. Hvis den blir erstattet vil man nok få den til rundt 15-18k før den forsvinner helt (gitt hva som har skjedd tidligere). Eventuelt kanskje det kommer noe som erstatter HW60, mens HW50 fortsetter i salg som erstatter av HW30.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hw50 kom vel på høsten i fjor, og hw30 året før der igjen og hw50 ble jo ikke noen erstatning for hw30 som vi trodde da, men et mellomtrinn til 95.

I den annledning så ville jeg trodd det heller kom en erstatning til h30 (hw35 kanskje?) til ca 22k (vill gjetning).

Jeg har sånn sett meget lyst på ny pj og en spnn prisøkning har jeg egentlig ikke råd til så selv om det er et gamble så lener meg mot og bare skaffe en hw30 nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gerne udskifte min Infocus SP8602, men er virkelig i tvivl om man bør gå for en 1080p model nu eller vente til 4k...Er nok ikke den eneste i det dilemma

Jeg er meget spændt på afløseren til Sony 95ES modellen som forhåbentlig kommer på IFA i år. Kan være vi får lidt rygter før messen i august!

Der mangler en HDMI 2.0 standard og chipssets til producenterne kan ikke være klar før 2014 tidligst. Lyttede til en podcast på twit.tv home theater geeks omkring dette. Interview med Joe Kane bl.a. Problemet er 2160p@60hz, hvilket "display port" vist allerede kan, men kræver en ny HDMI standard. Bottom line er, at hvis sony kommer med en 4k "billig" afløser for ES95, så bliver det med HDMI 1.4 og 2160p@24-30hz max.

Man kan så håbe på at de smider en alternativ indgang på som evt kan upgrades via firmwire eller at HDMI porten kan opgraderes til 2.0 sidenhen.

Så i og med 4k standarden ikke helt er på plads, så tror jeg desværre vi skal ind i 2014 før vi kan få nogle modeller som har alle standarder på plads?

Her er de rygter jeg kan finde:

Fra fransk forum:

Google Oversæt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •