Epson EH-TW4400 lampe levetid

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EH-TW4400 lampe levetid

Heisann

Jeg kjøpte en Epson EH-TW4400 ferdig kalibrert fra avshop for 2 år siden. Jeg er strålende fornøyd med prosjektoren, den har noen nydelige bilder i full hd, så det er absolutt ingenting å si på at Epson leverer ypperlig kvalitet på prosjektorer. Det jeg sliter med i det siste er levetid på lampene, jeg har hørt forskjellige tall fra forskjellige folk. Og lest tester for hvor lenge en lampe skal holde sånn gjennomsnittlig. På projectorlampsworld.com står det at lampen jeg bruker skal holde ett gjennomsnitt på 4000 timer, noe jeg syntes hørtes veldig mye ut. Men men.

Epson EH-TW4400 Projector Lamp - Projector Lamps World

Dette er min første prosjektor, så jeg har ikke så mye erfaring med instillinger osv, jeg er som sagt en forbruker. Men jeg har byttet 2 lamper de siste 2 årene, hvor den siste lampen hadde en levetid på 840 timer før den sluttet å lyse, selv om jeg hører at prosjektoren er på. Jeg kunne se at lampen ble dårligere og dårligere i slutten, siden bildene ble mer og mer grønn.

Det jeg lurer på er om det er noen innstillinger på denne prosjektoren som spiser mer lampetid? Og som kanskje er unødvendig å på? For hvis jeg skal kjøpe ny lampe hvert år, så kan det bli stort forbruk av lamper.

Det kommer jo veldig an på bruk og vedlikehold, men jeg syntes 850 timer er litt lite, den første lampen varte rundt 900 timer før den ga seg.

Takk for svar, Petter

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg kan nevne er at det finnes en type "Eco" mode som reduserer spenningen på lampa. Da vil lysstyrken dette noe ned, men sortnivå vil vel bli bitte litt bedre( har jeg lest )

Pæra skal vel holde lenger i normal modus også, men.

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så länge prosjektorn inte passerat 3 år så är det ju bara att tuta och köra och att snåla på lampan känns ju bara onödigt, bästa med Epson, lampgarantin är grym. Jag hade själv en tw4400 för ett par år sedan och jag fick ny lampa av Epson 3 ggr men att dom skulle hålla 4000h ställer jag mig tveksam till. Tror mina lampor höll runt 1800 som bäst och sen poppade dom andra 2 efter ca 500 timmar och jag Körde merparten av tiden i Eco.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker!

Nå har jeg satt prosjektoren på eco mode, så får vi se om den forlenger lampetiden. Har fortsatt litt tid igjen på garantien, så den er jo gull fin og ha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •