Prosjektor til under 10000 kroner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Optoma HD25 vs BenQ W1070

Optoma HD25 vs BenQ W1070 - YouTube

Optoma ser bedre ut enn BenQ sin da.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat en vitenskapelig sammenligning.

Må sikkert ha innspill av Gorm her, men etter hva jeg hører så er Optoma stort sett best ut av esken, mens Benq w1070 har betraktelig bedre kalibrerings muligheter og med litt innsats vil kunne se bedre ut (syns og fargene til optomaen virka mer oppblåste enn naturlige)

Fra en person som ikke engang har brydd seg med og sette kamera på et stativ så tar jeg denne sammenligningen mildt sagt mindre seriøst.

Sjøl eier jeg en Optoma Hd100x og til de 5k jeg ga for den så er den absolutt ok, men tror jeg ville heller gått for en benq i neste omgang.

Som også han nevner i kommentarer under videon så er dette hans egen Optoma, og Benq'n til en kompis som han har resatt til fabrikk innstillinger og hekta opp via en hdmi splitter.

Han nevner ingen steder hvor mange timer pærene har gått heller og bare dette kaster verdien av sammenligninga rett ut vinduet.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo du har seff rett,man kan jo ikkje sammeligne dem via youtube man må jo se dem riktig kalibrert.

Men til trådstarter hvis du sparer opp litt mer for du denne og det er jo veldi bra projektor.sitter og lurer på denne her selv.

Men må bare låne tråden litt her.hvordan blir dsony sin på 3m avstand?hvor stort lerret bør eg gå for?eg tipper en plass i mellom 90 og 100 tommer.

AVshop Sony VPL-HW30 3D SXRD-projektor ISF Proffkalibrert - KAMPANJE! - NÃ… INKL. GRATIS PROFFKALIBRERING + 3D BRILLEKIT!- / AVshop.no
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalkisen her sier ca 97" med maks(?) på zoom.

Sony VPL-HW30ES Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Jeg har ikke noe negativt å si om min Epson tw6000w foreløpig hvertfall. Kjørt en kjapp kalibrering, og til prisen fungerer alt helt knall.

Kim
    Da er du ikke spesielt kritisk i forhold til kalibrering, og at den faktisk ser kalibrert ut etterpå?

Det går nemlig ikke an å kalibrere gråskala med aktivert dynamisk iris, da Epson av en eller annen merkelig grunn har programmert projektoren til å åpne irisen når du henter frem menyen. Irisen i disse projektorene påvirker fargetemperaturen kraftig, da dette virkelig er iris på steroider. Det er jo bare å se på kontrast-spesikikasjonene fra Epson, samt det faktum at projektoren har en grunnkontrast på under 1000:1. Ergo blir fargetemperaturen helt feil, med mindre du på magisk vis klarer å kalibrere gråskala uten å aktivere menyen i projektoren ;-)
    I tillegg "glemmer" projektoren input som er gjort i RGB-gain, så fort du bytter kilde, eller starter den på nytt. Verdiene som er endret ligger der, de er bare "nullet ut" et en eller annen bakenforliggende funksjon. Eneste måten å hente det frem igjen på, er å gå inn på RGB gain og endre verdiene, og så endre de tilbake igjen (f.eks ett klikk opp, og så ett ned igjen). Da "husker" projektoren plutselig at den hadde fått kalibrert gråskala igjen. Helt til neste gang du skrur den på, eller bytter kilde.

Det varierer også enormt fra enhet til enhet, i forhold til grunn-kalibreringen som er gjort på fabrikken. En projektor kan være helt grei, mens den som står ved siden av er helt på bærtur, og heller ikke lar seg kalibrere skikkelig.
    For meg som jobber med kalibrering, er det rimelig frustrerende å måtte gi kunden en regning, når resultatet absolutt ikke blir bra.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ikke akkurat en vitenskapelig sammenligning.

Må sikkert ha innspill av Gorm her, men etter hva jeg hører så er Optoma stort sett best ut av esken, mens Benq w1070 har betraktelig bedre kalibrerings muligheter og med litt innsats vil kunne se bedre ut (syns og fargene til optomaen virka mer oppblåste enn naturlige)

BenQ W1070 er både bedre kalibrert fra fabrikk, OG har et kalibrerings-system som gjør at man kan tweake alle parametre.
    Optoma er ikke spesielt bra kalibrert fra fabrikk, og i tillegg kan de ikke kalibreres på samme måte som BenQ. Det skyldes at "steppene" i RGB gain og bias er alt for store, samt at de rimelige Optoma-projektorene ikke har CMS.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Vet ikke om jeg er enig i det. Jeg var enig, men er det ikke lengre.

Epson har helt elendig kvalitetskontroll om dagen, og i tillegg utbedrer de ikke klare feil på produktene (software). Feil jeg rapporterte helt tilbake ved introduksjonen av TW6000/6000W er fortsatt tilstede i TW5900/6100/6100W.
    Jeg ville valgt BenQ W1070 fremfor TW5900/6100 når som helst.
    Interessant.

Litt OT her men, gjelder dette også 8000 og 9000 serien?

Her lever jeg i min boble om at Epson er bra....
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da er du ikke spesielt kritisk i forhold til kalibrering, og at den faktisk ser kalibrert ut etterpå?

Det går nemlig ikke an å kalibrere gråskala med aktivert dynamisk iris, da Epson av en eller annen merkelig grunn har programmert projektoren til å åpne irisen når du henter frem menyen. Irisen i disse projektorene påvirker fargetemperaturen kraftig, da dette virkelig er iris på steroider. Det er jo bare å se på kontrast-spesikikasjonene fra Epson, samt det faktum at projektoren har en grunnkontrast på under 1000:1. Ergo blir fargetemperaturen helt feil, med mindre du på magisk vis klarer å kalibrere gråskala uten å aktivere menyen i projektoren ;-)
    I tillegg "glemmer" projektoren input som er gjort i RGB-gain, så fort du bytter kilde, eller starter den på nytt. Verdiene som er endret ligger der, de er bare "nullet ut" et en eller annen bakenforliggende funksjon. Eneste måten å hente det frem igjen på, er å gå inn på RGB gain og endre verdiene, og så endre de tilbake igjen (f.eks ett klikk opp, og så ett ned igjen). Da "husker" projektoren plutselig at den hadde fått kalibrert gråskala igjen. Helt til neste gang du skrur den på, eller bytter kilde.

Det varierer også enormt fra enhet til enhet, i forhold til grunn-kalibreringen som er gjort på fabrikken. En projektor kan være helt grei, mens den som står ved siden av er helt på bærtur, og heller ikke lar seg kalibrere skikkelig.
    For meg som jobber med kalibrering, er det rimelig frustrerende å måtte gi kunden en regning, når resultatet absolutt ikke blir bra.
    Greit nok det, men bildet er helt OK synes nå jeg. Prøvde en kalibrerings dvd bare for å se, og farge temperatur på personer som er sminket på forskjellige måter osv og det ser helt greit ut. Sort nivå var litt ute å sykla, men tror jeg fikk ordnet litt opp i det? Ser hvertfall sånn ut.

Jeg skrudde av iris når jeg prøvde å kalibrere, hehe.

Du er nok litt bedre vant enn folk flest, klart alt annet enn de grommeste projektorene blir dårlig? Men ser poenget ditt med problemer med kalibrering når iris går på ved å åpne menyen.

Jeg er hvertfall fornøyd, eneste viktige for meg!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg bestilt en BenQ W1070 fra avshop.

Håper jeg blir fornøyd, så skal dere få vite om det kommer eventuelle problemer med HDMI til Onkya TX-NR717B.

Men ihvertfall, tusen takk for hjelpen til dere alle.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nirvana82
    Ja da har jeg bestilt en BenQ W1070 fra avshop.

Håper jeg blir fornøyd, så skal dere få vite om det kommer eventuelle problemer med HDMI til Onkya TX-NR717B.

Men ihvertfall, tusen takk for hjelpen til dere alle.

Blir interresant, lurer jo litt på denne sjøl.
    Ligger vel og tenker på enten w1070 heller enn og legge en pære i den optomaen jeg har nå når den tida kommer.

Har vel egentlig lyst på en hw30, men den har jeg vel egentlig ikke plass til eller råd til.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da venter jeg spent på at prosjektoren skal komme i morgen.

Men så var det dette lerretet da.

Hvilket lerret passer best til denne prosjektoren.

Kunne godt tenkt meg et rammelerret, alternativt et elektrisk lerret.

Blir 110" for stort??

KimJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører på 106" Dynagrey. Fungerer helt fint, kan umulig tenke meg at 4" vil gi noe ball

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det sikkert ikke.

Men er det noen som har lerret de vil anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil eksempelsvis dette fungere med en W1070??
    Media Mount Cinema Framed 16:9 108'' (240x135) - Lerret - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Eller er det noen som har andre erfaringer?

Rommer et ganske mørkt fra før.

KimJ

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •