trenger hjelp til hvordan henge opp prosjektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger hjelp til hvordan henge opp prosjektor

dårlig formulert trådtittel, men jeg trenger forslag til hvordan jeg skal henge opp prosjektor i taket.

her er problemet:
    kinorommet er under/på siden av vaskerommet, og når vaskemaskina sentrifugerer blir det ristninger i taket som gjør at pj også ryster. hvordan kan jeg få vekk denne vibrasjonen? noen som har forslag? finnes det noe for dette? hvor? hva? vaskemaskina står på dempeføtter, hylle er uaktuelt, så den må henge i taket. har prøvd å sette gummiklosser mellom tak og pj oppheng, dette hjalp ikke. setter pris på alle svar
    HiFi/Kino: front: Revel Ultima Salon 1 Surround: klipsch rs52 Surround bak: Klipsch rs52 Sub: 2xSvs spc13. Yamaha A2050, Krell krc 3, 2 xKrell Kav 250, Primare dac 30, HTPC, Epson tw6100w, Dreamscene 120" lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje den beste løsningen er å se film når maskina ikke går?:wink:

Har du forhøyningssokkel til maskina? Kanskje det er lettere å dempe vibrasjonene under de tynne sokkelbenene?

Det beste hadde kanskje vært å finne stive fjærdempere?

Det er bare noen tanker, og jeg er ikke sikker på om det vil fungere. Kjedelig å kjøpe noe som ikke gir resultater.

Ta en titt her: Elastisk opplagring - Vibrasjonsdempere_

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, om man har en normal familie på kanskje 4-5 personer totalt så er det ikke mange timene klesvask maskina IKKE går :P

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjærer eller andre myke/stive takoppheng hjelper overhode ikke her (hvis du ikke kan beregne rystelsene og få opphenget til å gå i motfase... ), du må gå mer drastisk til verks. Enkleste løsning blir å kople projektoren opp i mot veggene. Heng opp en 2X4" fra vegg til vegg en cm under taket, og heng projektoren fra denne. Det vil få en effektiv slutt på rystelsene, siden veggene ikke flytter seg vertikalt. Det vil kanskje ikke se pent ut, men litt maling eller molton vil gjøre underverker. Dette er det enkleste jeg kommer på i farten...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for forslag..maskina går en god del og ser jo som oftest ikke mens den går. tror muligensjeg vil prøve hunsbedt sin versjon.. hørtes ikke dumt ut
    HiFi/Kino: front: Revel Ultima Salon 1 Surround: klipsch rs52 Surround bak: Klipsch rs52 Sub: 2xSvs spc13. Yamaha A2050, Krell krc 3, 2 xKrell Kav 250, Primare dac 30, HTPC, Epson tw6100w, Dreamscene 120" lerret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •