LCD eller DLP?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD eller DLP?

Er førstegangskjøper, vil ha 2,5 m ifra lerret til projektor (ved kjøp).

Etter hva folk sier om DLP projektorer, virke det så at i beste fall så ser jeg litt regnbueeffekt. I verste fall ser jeg mye, eller andre ser mye å jeg lite.

Sett en film for noen måneder siden på Infokus X1, da hviste jeg ikke om "regnbueeffekten" så ingen heller.

Valgalternativa er : Benq PE 5120 eller Epson EMP-TW10H, ingen andre projektorer er av interesse. Hvilken av de skal jeg velge?

Vet at Benq sin vil ha bedre bilde (bedre kontrast) enn Epson sin. Men er redd at hvis jeg kjøpe Benq sin så har jeg en projektor som vil svikte meg av og til. Ved at for noen's del vil være mye "regnbueeffekt". Kiipt hvis jeg skal vise frem den nye projektoren, så er det noen så ser bare masse irriterende farger.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HER kan du lese om fordelene og bakdelene ved begge teknologiene.

Sett en film for noen måneder siden på Infokus X1, da hviste jeg ikke om "regnbueeffekten" så ingen heller.
    Dersom du ikke ser regnbuer på X1, ser du ikke på noen.

Hvor stort lerret planlegger du å bruke?

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnbueeffekten er ikke så ille som noen skal ha det til... På de nye DLP projektorene er dette fenomenet så godt som borte!..

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: LCD eller DLP?

Sitat Opprinnelig postet av stressa
    Ved at for noen's del vil være mye "regnbueeffekt". Kiipt hvis jeg skal vise frem den nye projektoren, så er det noen så ser bare masse irriterende farger.
    Gi nå ben(q) i andre folk utafor nær familie. Det er deg/dere som skal bruke kinoen mesteparten av tida, er det ikke? er ikke du/dere plaget av regnbuer, så kjøp nå for all del den projen du sjøl trives best med!! :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: LCD eller DLP?

Sitat Opprinnelig postet av macca
    Sitat Opprinnelig postet av stressa
    Ved at for noen's del vil være mye "regnbueeffekt". Kiipt hvis jeg skal vise frem den nye projektoren, så er det noen så ser bare masse irriterende farger.
    Gi nå ben(q) i andre folk utafor nær familie. Det er deg/dere som skal bruke kinoen mesteparten av tida, er det ikke? er ikke du/dere plaget av regnbuer, så kjøp nå for all del den projen du sjøl trives best med!! :wink:
    Har du rett i! Uansett hva man skal kjøpe.. er det viktig att DU er fornøyd emd det du skal ha... og ikke hva alle andre nødvendigvis syns... :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Regnbueeffekten er ikke så ille som noen skal ha det til! På de nye DLP projektorene er dette fenomenet så godt som borte!
    Det er bare tull. Jeg ser f.eks regnbuer veldig klart på Benq 7800, men så å si ikke på 4805. Så det er fortsatt stor forskjell på de nye projektorene. Hvordan kan du si at det ikke er så ille som man skal ha det til? Du vet jo ikke hva andre ser, bare hva du selv ser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Regnbueeffekten er ikke så ille som noen skal ha det til! På de nye DLP projektorene er dette fenomenet så godt som borte!
    Det er bare tull. Jeg ser f.eks regnbuer veldig klart på Benq 7800, men så å si ikke på 4805. Så det er fortsatt stor forskjell på de nye projektorene. Hvordan kan du si at det ikke er så ille som man skal ha det til? Du vet jo ikke hva andre ser, bare hva du selv ser.
    Helt riktig!! Dette er veldig individuelt og folk som er plaget av regnbuer inkludert megselv ser faktisk dette på helt nye projektorer! Til og med på Action! model one mkII er dette fenomenet direkte plagsomt for meg...

men, dersom du ikke ser regnbuer på x1 engang, er det nok ingen fare med og velge dlp!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Joa.. jeg skal bøye meg for den der.. jeg kan ikke se hva andre ser..
    Har personlig aldri blitt plaget, eller lat no merke til dette på noen DLP projektorer..
    Men att det har forbedret seg en del på de nye kan en vel si da :wink:

Vil bare nevne også.... selv om det ikke virker slikt.. var det innlegget der jeg også påpekte att det man selv syns er viktigst.. var ment til og rette opp det første jeg sa litt mer akkurat pga dette.... men det kom ikke så tydelig fram.. ser jeg da skulle formulert meg bedre :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •