Bortskjemt på størrelse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bortskjemt på størrelse

Var i butikken i dag og sa til mine barn på 3 og 5 år "kom gutta, så ska æ vis dåkker en stor tv". Tok de med bort til en 80" tv og da sa 5 åringen "dein e ikke nåkka stor. Vi har myijtti stør i kinoen". Litt gøy hvor bortskjemt man kan bli på størrelse når man har projektor. Blir ikke imponert selv over 80". Føles ikke lenge siden hvor 40" var imponerende. :-)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, husker sjøl at den 'store' tven vår når jeg vokste opp var en 20".

Tv på rommet fikk jeg først når jeg var 12 og det var en gammel reise tv vi hadde arva på ca 11" (så gammel at de gjorde stor ståhei med div merker og badges at den hadde farger)

Det var omtrent sånn jeg hadde det til jeg flytta for meg selv og ikke hadde tve i det hele tatt i en ti års tid (la alle penga i pcen) til jeg kjøpte ny stor full hd tv på hele 32".

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skal si tidene forandrer seg...for inntil 3 år siden hadde jeg en 28" thomson kassetv...

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så mange år siden jeg spilte Halo 2 på 14". Gikk bra da. Nå spilles det på 120" så har blitt litt større med årene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Er ikke så mange år siden jeg spilte Halo 2 på 14". Gikk bra da. Nå spilles det på 120" så har blitt litt større med årene.
    Parkerte sjøl 32"ern for et år siden og gikk rett på en billig optoma og et 90" lerret (veggen er ikke større)

Kom siden inn en 'liten' 50" plasma for avlaste denne for jeg ønsket noe som fungerte uten og slokke alle lys i huset og bedre sort nivå :-)

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første flatskjermtv var en 46" samsung. Hadde tommebudsjett på inntil MAKS 42" men helst 40" til stua på den tiden, "vi kunne ha noe større tv enn 42". Jeg kjøpte selvfølgelig en litt større 46", turte ikke strekke strikken lenger.

Etter at jeg fikk eget kinorom kjøpte jeg meg en gigantisk 60" tv som jeg på den tiden syntes var enoorm. Et års tid etter fikk jeg projektor og et 130" lerret. Tok ikke så lang tid før dama syntes tvn i stua (46") var blitt så liten at 60"ern måtte opp i stua. Go figure

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo helt ekstremt! jeg var forholdsvis bortskjemt på størrelse siden vi hadde en 50" på 90 tallet, noe ikke mange norske (eller europeiske) hus hadde. Mange som ble sjokkert når 40"og 42" kom men syntes ikke det var så store engang.

3-5 år og ikke imponert over en 80" TV?

Du verden

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange har vel kommet til et punkt hvor de kjøper så stor TV som de makter å se på uten å måtte snu blikket fra side til side. Selv sitter jeg ca 3m fra et 92" lerret og kunne ikke hatt noe større. Det hender av og til at jeg synes 50"eren blir litt liten fra samme avstand. 50" er jo ikke noen størrelse lenger. Selv moren min som fnyste av 32"ere for få år siden har nå en 46" i stua. Toleransen for store skjermer er større enn tidligere og HD-sendinger og Bluray har gjort at de gamle reglene for størrelse og sitteavstand har endret seg drastisk, men mye av det skyldes også økt "toleranse" for større bilde, og folk vil stadig ha større skjermer. "Mye vil ha mer". Jeg ser ikke noe negativt i dette. Jeg ser ikke bort i fra at 4k og 8k kan gjøre 90" TV til et allemannseie om en 10 års tid, for et 90" TV med "kun" FullHD blir rett og slett ikke skarpt nok i forhold til hvilke bruksområder og markeder det appellerer til. Vekt, størrelse, "impact" (og prisen selvsagt) er vel kanskje noe av det som hindrer de fleste å tenke på 90" TV som et reelt alternativ å henge opp på veggen nå i dag. Men om 10-15 år kan det jo hende at du får utrullbar TV-skjerm som alternativ til tapet på stueveggen på IKEA, hvem vet?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde faktisk 100" og 16:9 proje så langt tilbake som 1997. Det er faktisk blitt 16 år siden det.. Så vi har i allefall hatt muligheten til stort bilde ei god stund i allefall.

Før det hadde jeg 29" CRT TV fra tidlig 90-tall. Den var stor den gangen, for ikke å snakke om tung...

Det hele begynte midt på 80-tallet med 14" Fisher TV og Fisher (mono) VHS-spiller. Det var mang en ninja-film som ble sett sammen med kompiser på den kombon. Litt rart å tenke på nå hvor knøttliten skjerm det var. Men vi koste oss stort vi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •