Ny prosjektor - TW3200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny prosjektor - TW3200?

Hei,

Skal bytte ut min tw700, og vil gjerne ha noen tips.
    Prosjektoren skal brukes i en hvit stue med dårlig lyskontroll, så en del lumens må til. Lav input lag (<35ms) er også viktig da jeg spiller litt playstation. 3D er ikke så viktig. Da foretrekker jeg heller 1080p.

Budsjettet er 8000,-, men kan sikkert strekke meg litt hvis det må til.

DLP utgår for øvrig. Prøvde nettopp W1070, men ble bare sittende å irritere meg over regnbuene gjennom hele filmen.

Har sett litt på TW3200. Hvordan er denne sammenlignet med TW700? Spesielt lysstyrke og sortnivå er interessant.

Noen andre forslag?

Newcomer Daliman85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Har hatt tw-eh3200 i et halvt år, nå og må si meg svært fornøyd med hva jeg fikk for pengene . Bytta selv fra en DLP fordi jeg ikke klarte regnbuene..

Må nesten nevne at enkelte av disse kan få "flickering" (ujevn lysstyrke) etter en periode, noe jeg også fikk. Men etter å ha lest litt på forskjellige forum fikk jeg "fiksa" dette selv ved å kjøre pæra i normal- modus i noen timer. Ikke hatt det siden.
    Epson har uansett meget god kundeservice dersom noe skulle skje.

Ellers gir den et skarpt bilde med god kontrast og fine farger etter litt kalibrering. Også godt fornøyd med svartnivået, selv om dette sikkert kunne vært enda bedre.
    Nå kan jeg dessverre ikke sammenligne med TW700, men lest meg fram til at TW3200 er en et godt steg opp fra TW700 på de aller fleste punkter.

Paul

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spartacactus
    Hei,

Skal bytte ut min tw700, og vil gjerne ha noen tips.
    Prosjektoren skal brukes i en hvit stue med dårlig lyskontroll, så en del lumens må til. Lav input lag (<35ms) er også viktig da jeg spiller litt playstation. 3D er ikke så viktig. Da foretrekker jeg heller 1080p.

Budsjettet er 8000,-, men kan sikkert strekke meg litt hvis det må til.

DLP utgår for øvrig. Prøvde nettopp W1070, men ble bare sittende å irritere meg over regnbuene gjennom hele filmen.

Har sett litt på TW3200. Hvordan er denne sammenlignet med TW700? Spesielt lysstyrke og sortnivå er interessant.

Noen andre forslag?
    Hvit stue og dårlig lyskontroll... Sikker på at projektor er noe vits i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om en del problemer med tw3200, så det bekymrer litt. Men som du sier, kundeservicen til epson er bra i hvertfall etter min erfaring.

Hvordan er belysningen i rommet du bruker den, og hvordan opplever du lysstyrken?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Hvit stue og dårlig lyskontroll... Sikker på at projektor er noe vits i det hele tatt?
    Kan ikke gå tilbake til TV når man først har hatt prosjektor!

Dessuten skal stua males, men må likevel ha noe som fungerer i mellomtiden.

Newcomer Daliman85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med hvordan den fungerer i min stue.. Hvite vegger og dårlig lyskontroll.:P Bruker den konsekvent over 50" plasmaen til film, men den hadde nok blitt enda bedre i et mørkere rom. Har ikke hatt mer enn to projektorer til nå, men opplever den som meget lyssterk, særlig i normal- modus. Selv kjører jeg den i eco- modus pga bedre svartnivå og lavere støy (høres nesten ikke i eco).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tittet mye på denne for å ærstatte min tw600 som gikk istykker, og skulle til å kjøpe inn, men så oppdaget jeg at den ikke har keystone. Tidligere har jeg vært nødt til å justere ørlitte med keystone for å få bildet til å passe inn på lerretet, men hvis denne ikke har det, betyr det at bildet ikke vil passe inn, eller er det en annen ny teknologi som ærstatter keystone på denne?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lens shift bør projektoren ha. (Flytter linsen slik at du kan sentrere bilde og lerret). Helst vertikal og horisontal. Keystone er fy fy i forhold til bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på og anbefaler tw3200. Har hatt denne i litt over ett år, og den har blitt flittig brukt av hele familien. Stua er lys, og har bare delvis blendemuligheter (persienner), men det er likevel tilstrekkelig selv om det ikke gir samme bilde som når det er mørkt. Både fager og sortnivå er på høyde med Panasonic plasmaen fra 2009 (som for øvrig ikke blir brukt lengre...). Pæra gikk for en knapp uke siden etter 2500 timer bruk, og i dag kom ny på døren fra Epson (hurra for 3 års lampegaranti!).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ribtin
    Jeg har tittet mye på denne for å ærstatte min tw600 som gikk istykker, og skulle til å kjøpe inn, men så oppdaget jeg at den ikke har keystone. Tidligere har jeg vært nødt til å justere ørlitte med keystone for å få bildet til å passe inn på lerretet, men hvis denne ikke har det, betyr det at bildet ikke vil passe inn, eller er det en annen ny teknologi som ærstatter keystone på denne?
    Jeg kan bekrefte at TW3200 har lens shift både horisontalt og vertikalt, og kan dessuten monteres opp ned med f.eks takfeste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •