Lyssterk HD projektor for rundt 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyssterk HD projektor for rundt 10k

Hei,
    Vi skal vise noe info på en lys vegg i et rom der det ikke akkurat er stupmørkt... Budsjettet er rundt ti tusen. Hvilke projektormodeller vil dere anbefale at vi prøver?

Er det mulig å bestille projektor fra en seriøs webshop (komplett, multicom, mpx etc) pakke den pent opp, teste den og evt pakke den pent ned igjen og returnere den på angrefrist. Kan vi komme opp i noe problemer med at retur ikke blir godkjent?

Takk for kommentarer

Tor

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første jeg tenker på er noe alà benq w1070 (7000kr).

Når det gjelder angre rett så selges vel projektorer med litt forbehold angående time bruken på lampa. Tipper det ikke skal mange timene til før selger setter seg på bakbena og sier den har blitt brukt, så kanskje verdt og avtale dette skriftlig med selger før kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for tips om forhåndsavtale om angrerett. Her er det bare snakk om testing i toppen 30 minuttrer så det bør gå bra, men jeg skal som sagt avtale på forhånd.

Benq 1070p gir 2000 lumen og har en kontrast på 10000:1 Jeg trodde jeg trengte mer lysstyrke, så jeg hadde i utgangspunktet kikket på Benq SP840 med 4000 lumen og kontrast 2000:1. Den ser jo litt eldre ut, vet ikke prod år og features på denne. Det at den har mye dårligere kontrast, har det mye å si når det tross alt er et relativt lyst rom denne skal brukes i...?

Takk for kommentarer på det ovenfor og hva dere synes om modellene nedenfor her: Vivitek D952HD, Infocus IN3128HD og dessuten BenQ SH910 som er ekstremt stillegående, men desverre i dyreste laget.

Hva sier dere om viftestøyen for forslagene ovenfor?

Tusen takk til alle som gidder å dele erfaringer eller kunnskap...

mvh Tor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •