Støysvak Projektor? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg mener PC world skrøt av at de hadde kjøpt inn en boks som de kunne putte pc'er i for å måle støy. Denne burde DVD & Hjemmekino leid for hver projektortest eller skaffet seg noe lignende.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg mener PC world skrøt av at de hadde kjøpt inn en boks som de kunne putte pc'er i for å måle støy. Denne burde DVD & Hjemmekino leid for hver projektortest eller skaffet seg noe lignende.
    Støtter forslaget 8)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Laserlock
    Panasonic 700 er handlet Super projektor
    Grattis! Håper å kunne følge i dine fotspor....
    Hvorfor det :? Jeg "elsker" å sette egne fotspor og det har vel de fleste merket :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Hvorfor det :? Jeg "elsker" å sette egne fotspor og det har vel de fleste merket :wink:
    Med å følge i fotspor mentes det å kjøpe AE700. Er jo desverre noen som har kjøpt den før meg, men PJen blir vel ikke dårligere av den grunn... :wink:

Du er jo pioneren av oss alle da, "du oohhh førstemann med BenQ5120" :wink: :wink: :wink:

Men kanskje jeg blir det samme på Samsungs DVD-HD945 dersom http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=8877 Må nesten få testen denne til den prisen..... :wink: :wink:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mine tvil om at 23 db kan stemme for en projektor som har kjølevifte, og som kjøler en "lampemodul" i drift ved romtemperatur.

Lydtrykket 23db er jo på høyden med den støyen man får med å føre sammen og la to bomullsdotter kollidere med hverandre i lav hastighet :wink: , i tilfelle meget imponerende.

Det finnes noen vifteløse "mindre" CRT projektorer, men de har gjerne den vanlige tv elektronikk lyden, litt avhengig av skannefrekvens osv, så jeg tror ikke disse heller klarer 23 db i praksis.

Skulle ønske at det hadde vært en standarisert støymålings prosedyre, projektor produsentene benyttet for ångi en støyverdi, så den ble mer sammenlingnbar. Forskjell på bord/tak montering ol.

Det står lite eller ingenting om avstander og hvor projektoren projektoren støyer mest / minst når man bare ser en db verdi oppgitt i et teknisk spesifikasjons skjema.

En annen ting er det at støyen opfattes også forskjellig ut i fra hvem som hører på den. Anbefaler derfor at man lytter seg fram til den modellen man liker best med både prisnivå, bildekvalitet plasserings fleksibilitet og støynivå, og kansje får testet den i hjemmets omgivelser der man skal bruke den, tror nemlig at mange demorom for hjemmekino er godt lydapsorberende innredet , og kan få en støyende projektor til å moderere seg litt.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette støyspøkelset er etter min mening noe overdrevet. Jeg hentet min 5120 omtrent samtidig som Benqguru Bidda, og var tilfreds med støynivået. Derimot er 5120 uegnet for dem som ser regnbuer. Så lite imponert at jeg returnerte min etter 5 små timers bruk.
    Mitt neste valg ble Toshiba MT200. Den er minst like støysvak som 5120, men selv kona ser ikke regnbuer på denne!! :lol:

Er filmen/konserten eller hva du nå ser på god nok, skal projektoren støye hardt før du merker det. Blir du sittende å ergre deg over viftestøy er sannsynligvis a)filmen for dårlig eller b)lyden for lav fra anlegget ditt! :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PTAE700 er støysvak nok - om du ikke takmonterer den.

da surrer den en del, av en eller annen grunn.

Ellers er jeg svært fornøyd med maskinen. Har ikke oppdaget så mye andre feil med den....litt vb, litt artifakter før maskina blir varm...eller ferdig kalibrert. Men da er jeg svært pirkete.

Er veldig fornøyd med egen maskin. men det er jo mange bra modeller der ute nå.

Så dere får se hva som passer DERE best....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •